Connect with us

Rüzgar Türbini İmalatçıları

Nordex Türkiye, Uzak Doğu’da da etkin bir servis faaliyeti yürütüyor

Yayın tarihi:

-

Nordex Türkiye’nin İstanbul’daki merkezine bir ziyaret gerçekleştirdik ve Doğu Avrupa, Orta Asya, Uzak Doğu ve Türkiye’den Sorumlu Bölgesel Saha Destek Müdürü Ali Asaf Oğuz’la bir söyleşi gerçekleştirdik. Nordex Türkiye, bir bölge merkezi konumunda ve Doğu Avrupa’dan, Orta Asya ve Uzak Doğu’ya kadar geniş bir coğrafyada faaliyet yürütmekte. İşte bu faaliyetlerin başındaki isim olan Ali Asaf Oğuz’dan, Nordex adına farklı coğrafyalarda yürüttükleri projeler ve edindikleri tecrübelere ilişkin bilgiler aldık. Nordex Türkiye Kıdemli Teknik Destek Teknisyeni ve Eğitmeni Fatih Irkıl ile Test ve Devreye Alma Teknisyeni Himmet Yavaş’ın da dâhil olduğu bu keyifli söyleşiyi ilginize sunuyoruz.

Nordex Türkiye’nin Uzak Doğu’da gerçekleştirdiği faaliyetler hakkında bilgi verir misiniz? 

Çin’de kurulu olarak 691 adet ve Japonya’da 55 adet Nordex türbini şu an işletme dahilindedir. 2018 senesinden itibaren Nordex Türkiye olarak Uzak Doğu bölgesine teknik destek hizmetleri sunmaya başladık. Türkiye servis ekibiyle beraber çalışan ve Çinli olan 2 devreye alma teknisyenimiz de görev yapmaktadır. Bu bölgedeki müşterilerimizle iletişim halindeyken ve türbin devreye alma çalışmalarında bu personellerin desteklerini de almaktayız.

2019 senesinde Türkiye’deki teknik ve satış ekibimizle beraber Çin’in farklı bölgelerini ziyaret ederek, müşterilerimizin üst yönetim ve teknik kademesi ile yüz yüze toplantılar gerçekleştirdik. Bu bölgedeki müşterilerimizin ekibimizden teknik destek kapsamında temel beklentilerini anlayarak, onlara yönelik çözümler geliştirmeye açık olduğumuzu gösterme fırsatı yakalamış olduk. Aynı zamanda Türkiye ve Pakistan’daki güçlü servis organizasyonumuz dahilinde Nordex türbinlerinde uzun yıllardır görev yapan uzman teknik destek ekibimizi tanıttık ve İzmir’de faaliyette olan türbin simülatörlerimizin bulunduğu teknik eğitim merkezimiz hakkında kendilerine detaylı bilgiler verdik.

Teknoloji ve İyileştirme Müdürü Selim Türkel ve satış ekibimizle beraber Çin’in farklı bölgelerinde bulunan müşterilerimize ziyaretler gerçekleştirdik.

İlgili bölgelerdeki inceleme ve araştırmalarımız neticesinde, Çin, Japonya ve Hong Kong’dan teknik destek, parça tedariki ve eğitim konularında bize ulaşan talepler oldu.

Yedek parça kapsamında gelen istekler için, Almanya’yla beraber koordine içinde olarak ilgili parçaların sahalara sevkiyatını gerçekleştirmekteyiz. 

Türbin yazılımları, IT ekipmanları, network, kanat, konverter vb. farklı konular kapsamında İstanbul ve İzmir’de konumlanan teknik destek ekibimize Uzak Doğu’daki müşterilerimiz tarafından çeşitli sorular yöneltilmektedir. Bu konuda görevli olan uzman personelimiz iletişime geçtikten sonra teknik raporları inceleyerek, sahalara uzaktan bağlanarak ve aynı zamanda saha ziyaretleri yaparak çözümler geliştirmektedir. 

Uzak Doğu bölgesinde gerçekleştirdiğimiz faaliyetlerimiz hakkında size birkaç örnek vermek isterim.

2019 senesinde Hong Kong’daki bir müşterimizden türbinlerdeki teknik konuları kapsayan bir eğitim talebi geldi. Pakistan’da görev yapan teknik eğitmeniz, Lamma Adası’ndaki sahayı ziyaret ederek, 8 kişinin katıldığı bir eğitim programı düzenledi ve müşterimiz bu eğitim sonrası memnuniyetini bizlerle paylaştı.

Eğitim hizmeti sunduğumuz Hong Kong Lamma Adası’ndaki Nordex türbininden bir görüntü.

Japonya’daki bir müşterimizin 2019 senesinde konverter ünitesiyle ilgili olarak bir çalışma talebi oldu. Bu konuyla ilgili olarak Kıdemli Teknik Destek Teknisyeni ve Eğitmeni pozisyonunda olan Fatih Irkıl ile Test ve Devreye Alma Teknisyeni olarak görev yapan Himmet Yavaş, Ryuyo Cho sahasına gittiler. Sahada inceleme çalışmalarını tamamladıktan sonra, ilgili türbini 3 gün içinde başarıyla devreye aldılar. 

Test ve Devreye Alma Teknisyeni Himmet Yavaş ve Kıdemli Teknik Destek Teknisyeni ve Eğitmeni Fatih Irkıl. Ryuyo Cho sahasındaki çalışmadan bir kesit.         

Bu sene içinde Japonya’da bir müşterimizin kanat inceleme ve tamiri konusunda saha destek talebi geldi. Almanya kanat operasyon bölümü ile yaptığımız ön inceleme sonucunda gerekli malzeme ve kullanılacak iş talimatının tespiti sonrası, lokal olarak çalıştığımız bir taşeronumuzun ekibini Japonya’daki Shimane bölgesindeki sahaya yönlendirdik. Bu ekiple beraber Türkiye’deki kanat uzmanlarımızın da uzaktan destek vermesiyle, 3 ay içinde sahada çalışmalarımızı tamamladık. Aynı zamanda müşterimize, Türkiye’deki kalite bölümümüzün düzenlediği kanat balanslama aşamalarını anlatan bir online eğitim programı gerçekleştirdik.

Kanat operasyonlarını yürüttüğümüz Japonya’daki Shimane Rüzgar Santrali’nin konumu

Uzak Doğu bölgesindeki teknik destek faaliyetlerimiz, hızlı bir şekilde ve ekibimizin detaylı çalışmasıyla beraber başarıyla devam etmektedir.

Japonya’daki saha ziyareti hakkında Fatih Irkıl ve Himmet Yavaş Bey’in de gözlemlerini alabilir miyiz?

“İlk defa Uzak Doğu’ya gittiğimiz için çok heyecanlıydık. Bu konu ile ilgili olarak uzaktan teknik destek hizmeti vermiştik ama anlatılan durum türbinin verdiği tepkiyle tam uyuşmuyordu. Bu değerlendirmeyi sahada doğru şekilde analiz etmek ve çözmek artık bizim için bir zorunluluk olmuştu. Nitekim türbinde inceleme sonrası tespit ettiğimiz çözüm, bize tarif edildiği komponent üzerinde çıkmadı. Bu bölgede servis hizmeti verip türbini çalışır halde görmek de bizim için ayrı bir gurur kaynağıydı.

Seyahatimiz ile ilgili, iş haricinde, Japon kültürünün ne kadar zengin ve insanlarının ne kadar misafirperver olduğunu görme şansı yakaladık. Sokak ve caddelerinin çok temiz olduğunu, hızlı trenlerini, trendeki görevlilerinin yolculara saygısını ve selamlamasını, Tokyo’daki 634 metrelik Sky Tree’yi görmek bizim için seyahatimizin güzel anılarıydı.”

Uzak Doğu’da servis hizmeti vermenin ne tür farklılıkları ve zorlukları var?

Çin’e yaptığımız ziyaret sonucu, kendi kültürlerine son derece bağlı bir toplum düzeni içinde yaşadıklarını gördük. Her bölgenin farklı bir yapılanması ve âdetleri var. Yeni tanıştıkları insanlara karşı oldukça saygılı, sıcakkanlı ve yardımsever şekilde davranıyorlar. 

Yüz yüze yaptığımız toplantılarda müşterilerimiz ile iletişim kurarken, Çinli olan devreye alma teknisyenimizden tercüme anlamında destek aldık. Aktif İngilizce kullanımının bu bölgede çok yaygın olduğunu söyleyemeyiz. Uzaktan teknik destek hizmeti sunarken, yabancı dil seviyesi yeterli seviyede olan personeller ile İngilizce olarak yazışma ve görüşmelerimiz sürmektedir.

Bunun yanı sıra Japonya bölgesi ile çalışmak, teknik değerlendirmenin yanı sıra kapsamlı bir kültür analizi de gerektiriyor. Bu bölgedeki müşterimiz ufak detayları da derinlemesine öğrenmek istedikleri için, sunulan hizmetin de aynı özellikleri taşıması, sonuca ulaşmak için zorunluluk teşkil ediyor.

Yedek parça teslimatının beklenilen sürede yapılması, Japonya’daki müşterilerimiz için özellikle önem kazanmaktadır. Hizmet ve malzeme tanımları yapılırken de ayrıntılı bilgiler kendilerine sunulmaktadır.

Pandemi sürecinin çalışmalarınıza ne tür etkileri oldu? Bu süreçte ne tür tedbirler aldınız? 

Nordex Türkiye olarak Ocak ayı sonlarına doğru bütün Nordex Türkiye çalışanları, müşterilerimiz ve alt yüklenicilerimizi Covid-19 hakkında bilgilendirdik. Mart ayının ilk haftası içinde yurt içi ve yurt dışı seyahat kısıtlamaları gerçekleştirdik. 

Özellikle 14 gün karantina uygulamasını beyaz ve mavi yaka düzeyinde seyahatten dönen her personel için uygulamaya başladık. Mart ayı ortasında sahalardaki çalışmalarda kontrolü ve güvenliği sağlamak amacıyla risk analizi, sağlık beyan formları ve uyulması gereken kuralları içeren prosedürler/dokümanlar paylaştık. 

Bununla beraber iş güvenliği ve eğitim bölümlerimizin katkılarıyla personel eğitimlerimizin planlama ve uygulamasını, Covid-19 önlemlerini göz önüne alarak gerçekleştirdik. Almanya Akademi ile koordine içinde çalışarak yurt dışı eğitimlerin ertelenmesi ve bir bölümünün online olarak verilmesi sürecini başlattık. 

İzmir’deki eğitim merkezimizde ve dışarıdan alınan eğitim alanlarında dezenfektasyon uygulamasının yapılması, katılımcılardan ve eğitmenlerden sağlık beyanlarının ve sağlık muayene formlarının alınması, katılımcılara el dezenfektanı, tek kullanımlık maske ve eldiven temin edilmesi, eğitim öncesi Covid-19 hakkında genel bilgilendirme yapılması, katılımcıların sadece kendilerine ait ekipmanlarını kullanması, personelimizin kendilerini güvende hissedeceği şekilde konaklamalarının planlanması ve eğitim planlaması yapılan katılımcı sayılarının azaltılması gibi aldığımız gerekli tedbirleri sıralayabiliriz.  

“Yeni normal” dönemine ilişkin olmak üzere kendi ekibinize ve rüzgar enerjisi sektöründeki servis ekiplerine nasıl bir mesaj vermek istersiniz?

Nordex Türkiye olarak ofis çalışmalarının normalleşmesi sürecinde kişilerin etkileşimlerini minimuma indirmek adına %50 kapasiteyi geçmeyecek şekilde yeni bir çalışma zaman planı düzenlendi. Grup masaları, pleksi glass malzeme ile birbirlerinden izole edildi ve kişisel malzemelerin ortak kullanılmasının önüne geçildi. Günlük ofis çalışmalarında, temas oranı yüksek olan ofis kapıları, bulaş riskinin önüne geçilmesi adına otomatize edildi. Saha personelinin hijyen kurallarına azami şekilde uyması ve iş planlamaları anlamında gerekli önlemleri almaya devam etmekteyiz. 

Yine bu dönemde eğitimlerin devamını sağlamak amacıyla, bazı modüllerimizi uzaktan eğitim modeli üzerine taşıdık. İnteraktif eğitim platformlarının kullanımlarının yaygın hale gelmesiyle beraber online eğitimlerin verilmesi sürecini, eğitmenlerimiz ve katılımcılarımız ile beraber deneyimledik. Bölgesel olarak e-learning kapsamında türbin komponentleri hakkında bilgiler içeren farklı videolar hazırlayıp saha personelimiz ile paylaştık. Bu sene Nordex Türkiye’de gerçekleştirilen eğitimlerin katılımcı bazında %52’sinin, online ortamda yapıldığını görmekteyiz.

Ofis ve saha personelimizin bu hassas dönem içinde çevresiyle beraber sağlıklı bir ortamda çalışması en önemli önceliğimizdir. Rüzgar sektöründeki yeni normalleşme süreci içinde, kontrollü sosyal ve iş hayatı kurallarına hepimiz adapte olmak durumundayız. 

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

Nordex Türkiye olarak Uzak Doğu’yla beraber Türkiye, Doğu Avrupa ve Pakistan bölgelerindeki faaliyetlerimiz artarak devam etmektedir. Süregelen çalışmalarımızın yanı sıra, lokal olarak birçok teknik projenin de öncülüğünü gerçekleştirmekteyiz. Bu yoğun çalışma dönemi içerisinde, sergilediği başarılı performansları nedeniyle, Türkiye’deki Bölgesel Saha Destek bölümünde görev alan tüm ekip arkadaşlarımıza teşekkür ederim. 

Ali Asaf Oğuz kimdir?

Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Mühendisliği bölümü 2001 yılı mezunuyum. Akabinde İstanbul Teknik Üniversitesi Makina Mühendisliği bölümünde Yüksek Lisansımı tamamladım. İş hayatıma Kalite Süreç Danışmanı ve Yönetim Sistemleri Denetçisi olarak başladım. 2008 yılından itibaren rüzgar enerji sektöründe servis hizmetlerinin yürütülmesi kapsamında görev yapmaktayım. 2016 sene sonu itibariyle Nordex Enerji’de Teknik Müdür olarak göreve başladım. Şu anda Doğu Avrupa, Orta Asya, Uzak Doğu ve Türkiye’den sorumlu Bölgesel Saha Destek Müdürü olarak çalışmaktayım.

Görevim kapsamında; projeden servise devri olan sahalara teknik destek hizmetlerinin sunulması, Nordex’in belirlediği standartlar çerçevesinde operasyonel faaliyetlerinin saha kalite denetimleriyle izlenmesi, göreve yeni başlayan ve mevcut personellerimize teorik ve pratik bilgiler verilerek türbin eğitimlerinin etkin şekilde sunulması ve farklı eğitim konseptlerinin oluşturulması, buna ilaveten bölgesel olarak teknik projelerinin geliştirilmesi süreçlerini yönetmekteyim.   

Rüzgar Türbini İmalatçıları

Nordex, Sancak Enerji’ye 24 MW’lık türbin tedarik edecek

Yayın tarihi:

-

Nordex Grubu, Türkiye’deki mevcut müşterisi Sancak Enerji’den 24 MW’lık bir sipariş daha aldı.

“Bağlar-3” rüzgar santrali için, Nordex Grubu beş adet N133 / 4800 gücünde rüzgar türbini tedarik edecek. Sipariş ayrıca on yıllık bir dönem için de Premium servis sözleşmesi içerecek. “Bağlar-3” rüzgar santrali, Ankara’nın yaklaşık 200 kilometre güneyinde, Konya ilinde kurulacak. Sahadaki şiddetli kış koşulları nedeniyle türbinler Soğuk İklim paketi ile (CCV) tedarik edilecek. N133 / 4800 türbinlerinde 110 metrelik çelik kuleler kullanılacak. N133/4800 türbinleri için ideal bir saha olan santralde saniyede ortalama 8 metre rüzgar hızı beklenmektedir.

Nordex Grubu, türbinler için rotor kanatları, ankraj kafesleri ve kuleleri Türkiye’den yerli olarak tedarik edecek olup, kuruluma 2021 yazında başlayacaktır. Yerli üretimin bir sonucu olarak, Sancak Enerji – Türkiye’deki tüm Nordex Grup müşterileri gibi – daha yüksek bir tarife garantisinden yararlanacaktır.

“Bağlar-3”, Sancak Enerji’nin Nordex ile birlikte gerçekleştireceği üçüncü rüzgar santrali olacaktır. Nordex daha önceden Sancak Enerji’ye ait ilk santral olan Urla RES için 2014 yılında 6 adet  N117 / 3000 türbin ve 2015 yılında ise Yahyalı RES için 22 adet N117 / 2400 türbin tedarik etmiştir.

Nordex Grup, 40’tan fazla Rüzgar pazarında 29 GW’ın üzerinde rüzgar enerjisi kapasitesi kurdu ve 2019’da 3,3 milyar Euro düzeyinde gelir elde etti. Firma şu an itibariyle 7.900’den fazla  çalışan istihdam ediyor Ortak üretim kapasitesi Almanya, İspanya, Brezilya, Amerika Birleşik Devletleri, Hindistan, Arjantin ve Meksika’daki fabrikalarınıda  içermektedir. Ürün portföyü, sınırlı alana sahip ülkelerin ve sınırlı şebeke kapasitesine sahip bölgelerin pazar gereksinimleri için özel olarak hazırlanmış olup, 2.4 ila 5.X MW sınıfındaki onshore türbinlerine odaklanmıştır.

Daha fazla bilgi için irtibat bilgisi:

Nordex SE

Felix Losada

Phone: +49 (0)40 / 300 30 – 1141

flosada@nordex-online.com

Yatırımcı irtibat bilgisi:

Nordex SE

Felix Zander

Phone: +49 (0)40 / 300 30 – 1116

fzander@nordex-online.com

Devamını oku

Rüzgar Türbini İmalatçıları

Siemens Gamesa’dan İsveç’te üçüncü gol

Yayın tarihi:

-

Siemens Gamesa, İsveç’li rüzgâr enerjisi geliştiricisi Eolus Vind ile 11 türbin için yeni bir anlaşma imzaladı.

7 adet SG 5.8-170 ve dört SG 5.8-155 türbin siparişi, OptimaFlex teknolojisi ve değişen kule yükseklikleri ile farklı güç değerlerinde teslim edilecek. Rüzgâr türbinleri üç farklı lokasyona teslim edilecek: Güney İsveç’te Jönköping şehrine yakın Rosenskog, Dållebo ve Boarp. Kurulumun 2023 için yapılması planlanırken üç proje de 15 yıllık bir hizmet sözleşmesi kapsamına alınıyor.

Siemens Gamesa CEO’su Andreas Nauen, “Geçtiğimiz aylarda, İskandinav ülkelerinde kıyaslama teknolojisi olarak Siemens Gamesa 5.X platformunu kurmayı başardık. Bu sonucu sadece imzaladığımız projeler ile değil öngördüğümüz fırsatlar ve müşterilerimizden aldığımız geri bildirimler ile de aldık. Eolus Vind ile olan yolculuk, bu çok yönlü teknolojinin tüm avantajlarından yararlanmak için gerçek bir ortaklık niteliğini taşıyor. İşbirliğimizin bir sonraki aşamasına geçmekten de mutluluk duyuyoruz.”

Eolus CEO’su Per Witalisson şunları ekledi: “Eolus’ta Siemens Gamesa ile çalışmaktan ve bu projelerde üretim optimizasyonu için 5.X platformunu kullanmaktan mutluluk duyuyoruz. Hem kurulu kapasite hem de rotor çapı açısından Eolus’un bugüne kadar kullandığı en büyük rüzgâr türbinleri olacak.”

Aralık 2019’da ülkedeki ilk siparişinden bu yana şirket, İsveç’teki Siemens Gamesa 5.X platformu için toplam 431 MW’ın üzerinde kontrat topladı.

Bu teknoloji, ülke, rüzgâr enerjisini destekleyen sertifika sistemini durdurmayı planlarken, kara segmentindeki en büyük ünite kapasitesini ve rotor çapını sunarak, projelerin avantajlı hale gelmesine önemli katkıda bulunuyor.

Devamını oku

Rüzgar Türbini İmalatçıları

Enercon, ilk E-115 EP3 E3 prototipinin kurulumunu tamamladı

Yayın tarihi:

-

ENERCON, E-115 EP3 E3 prototipini Belçika’nın Leuze kentinde 92 metre gövde yüksekliğine sahip çelik boru bir kule üzerine kurdu. Kuvvetli rüzgâr sahaları için bu rüzgâr enerjisi dönüştürücüsü, ENERCON’un EP3 platform portföyünü tamamlamaktadır. Çeşitli E-115 EP3 E3 bileşenlerinin tasarımı ve mimarisi, E-138 EP3 ile aynı temele dayanmaktadır. Prototip faaliyetleri kanıtlanmış parametrelerin E-138 EP3 E2 kontrol sisteminden E-115 EP3 E3’e uyarlanmasını ve aktarılmasını içermektedir.

Taşıma parçalarının titiz kullanımı sayesinde, EP3 platformunun tüm tipleri, ayrı WEC türlerinin deneyim ve geliştirme iyileştirmelerinden yararlanır. Bu geliştirme; tedarik, üretim, lojistik, kurulum, satış ve servisi kapsayan tüm tedarik zinciri boyunca sinerji etkileri yaratır ve enerji maliyetini (CoE) düşürür. ENERCON’un araştırma ve geliştirme organizasyonunda E-115 EP3 E3 proje yöneticisi Klaas Kinzner, “Rotor kanatları, jeneratör ve kuleler E-115 EP3 E3 için özel olarak tasarlanmış ve uygun maliyetli hale getirilmiştir” diyor ve ekliyor: “Deneyimli disiplinler arası geliştirme ekibi arasındaki iş birliği, E-115 EP3 deney ünitesinin ve ilk E-138 EP3 E2’nin kurulumu, prototipin hızlı ve sorunsuz bir şekilde kurulmasını mümkün kıldı.” Leuze’de toplamda üç E-115 EP3 E3 makinesi kurulacak. Prototipin devreye alınması Eylül’de planlanıyor. E-115 EP3 E3’ün ilk saha testleri, seri üretime için veri sağlayacaktır.

E-115 EP3 E3, 2,99 ve 4,2 MW nominal güç değerleri ve 67 ile 149 metre arasındaki göbek yükseklikleri ile devreye alınacak. Ayrıca, ENERCON bu rüzgâr enerjisi dönüştürücüsünün tayfun bölgelerindeki özel rüzgâr koşullarına ve 89 m/s’ye kadar rüzgâr hızlarına dayanabilen bir versiyonunu geliştirdi.  ENERCON’un Ar-Ge Proje Sistemi Baş Mühendisi Dr. Jan Carsten Ziems, “WEC bileşenlerinin yanı sıra, elektrikli ekipman ve kontrol sistemi, özellikle Asya’da meydana gelen hava olaylarıyla başa çıkabilmek için gerekenleri sağlamalıdır” diyor.

Devamını oku
Reklam
Reklam
Reklam

Trendler

Copyright © 2011-2018 Moneta Tanıtım Organizasyon Reklamcılık Yayıncılık Tic. Ltd. Şti. - Canan Business Küçükbakkalköy Mah. Kocasinan Cad. Selvili Sokak No:4 Kat:12 Daire:78 Ataşehir İstanbul - T:0850 885 05 01 - info@monetatanitim.com