Connect with us

Genel

Schneider Electric, 2016 sürdürülebilirlik hedeflerini şimdiden aştı

Yayın tarihi:

-

• Sürdürülebilir kalkınma konusundaki taahhütlerini üçer aylık dönemlerle ölçerek “Gezegen ve Toplum Barometresi” ile açıklayan Schneider Electric, 3. Çeyrek itibariyle topladığı 10 üzerinden 7,65 puan ile 2016 hedefini aştı. • Schneider Electric, 2016 yılı itibariyle CDP’nin “İklim A listesine” 6 yıl art arda giren kendi sektöründeki tek şirket olurken, Dow Jones Sürdürülebilirlik Endeksi’nde 4. yılda da kendi sektöründe öncülük ediyor. Schneider Electric ayrıca, Fortune Dergisi tarafından dünyayı değiştiren 50 şirket arasında 24. sırada gösterildi.

 

Enerji yönetimi ve otomasyon alanında dünya çapında uzman olan Schneider Electric, 2016 yılının üçüncü çeyreğine ilişkin mali ve mali olmayan sonuçlarını açıkladı. Schneider Electric, sürdürülebilir kalkınma konusundaki iddialı taahhütlerini üçer aylık dönemler itibariyle ölçmek amacıyla 2015-2017 Gezegen ve Toplum Barometresi’ni kullanıyor. Schneider Electric, açıkladığı Gezegen ve Toplum Barometresi’ne göre 2016 yılı 3. Çeyrek itibariyle 10 üzerinden toplam 7,65 puan elde ederek 2016 hedefini şimdiden aştı.

Schneider Electric Sürdürülebilirlik Başkan Yardımcısı Gilles Vermot Desroches sonuçlarla ilgili olarak “Bu çeyrekte Schneider Electric’in sürdürülebilirlik performansı, “finansal olmayan değerlendirme” uzmanları tarafından hak ettiği şekilde ödüllendirildi. Dow Jones Sürdürülebilirlik Endeksi’nde kendi sektörümüzde dört yıl üst üste ilk sırada yer almayı ve bir kez daha dünya çapında itibara sahip olan CDP’nin “İklim A listesine” girmeyi başardık. Schneider Electric, 6 yıl boyunca her yıl A notu alan kendi sektöründeki tek şirket oldu. Grubumuz, ayrıca, enerji dönüşümüne katkıda bulunan şirketlerin listesi olan Carbon Clean 200 listesinde 4. sırada yer aldı ve ilk defa Fortune dergisi tarafından yayınlanan Dünyayı Değiştiren Şirketler arasında yer almayı başardı. Finansal olmayan performansımız üzerindeki bu olumlu görüşlerin birleşimi, gezegenimizin yararına olan sürdürülebilirlik konusundaki proaktif bağlılığımızı yansıtıyor. Bu performans, 2016 yılı 3. çeyreği itibariyle doğal olarak Gezegen ve Toplum barometresine de yansıdı ve yılsonu hedefi şimdiden aşıldı.”  şeklinde konuştu.Schneider Electric Gezegen ve Toplum Barometresi kapsamında 2016 3. çeyrekte 16 göstergeden 15’inin sonuçları yayınlandı ve 14 göstergede genel barometre puanı geçildi.

Bu çeyrekte, Barometre kapsamında Gezegen direğinde yer alan “Taşımada yüzde 10 CO2 tasarrufu” göstergesi 2015 yılının başlarından itibaren yüzde 8,5 oranında CO2 tasarrufu yapıldığını gösterirken, 2016 yılının 3. çeyreğinde tüm taşıma yöntemleri bu sonuca olumlu katkıda bulundu. Hava yolundan deniz yoluna geçişte sağlanan yüzde 23 oranında CO2 tasarrufu ile bu performansa en büyük katkıda bulunan uzun mesafeli nakliye oldu. Kısa mesafeli nakliyede ise, yoldan, yüzde 1 azalma kaydedildi. Bu   gösterge ayrıca, Schneider Electric tarafından satın alınan malların nakliyesi sırasında gerçekleşen emisyonları da kapsıyor.  Öte yandan, “AR-GE’deki ürünlerinin yüzde 100’ü Schneider ecoDesign Way ile tasarlanıyor” göstergesi, Schneider EcoDesign WayTM ile tasarlanan AR-GE’deki ürünlerinde 2016 yılının üçüncü çeyreğinde yüzde 20,8’den yüzde 46’ya uzanan güçlü bir artış olduğunu gösteriyor. Bu programın amacı ise, daha iyi bir çevresel ayak izine sahip yeni ürünler geliştirmek üzere Grup içine bir metodoloji yerleştirmek.

Bu yaklaşım ile; CO2 ayak izi de dahil olmak üzere iklim değişikliği üzerindeki etki, hammadde tüketimi, sağlık açısından tehlikeli kimyasalların azaltılması, enerji verimliliği, ürün servis imkanları (onarım, geri dönüşüm, tekrar kullanım, vs.), kullanım ömrü sonunda geri dönüştürülebilirlik ve ürün ambalajı başlıklarında iyileşmeyi ölçmek hedefleniyor. Bu farklı yönlerin ürünün çevresel performansı üzerindeki ağırlığı, her bir ürün için uygunluklarına göre özelleştiriliyor. Gezegen ve Toplum Barometresi kapsamında “Kâr” direğinde yer alan “Ürün gelirinin yüzde 75’inin Green Premium ekolojik etiketi ile gerçekleştirilmesi” göstergesinde ise yüzde 66,3 oranında performans gerçekleştirildi. Bu sonuç, 2017 yılı hedefine ulaşmak için beklenen performansın az da olsa altında kalırken, “Önerilen tedarikçilerimizin yüzde 100’ü ISO 26000 esaslarını karşılamaktadır” göstergesi ise, bir önceki çeyreğe göre 6 puan artışla yüzde 72 performans sergiledi. Bu gösterge, bir tedarikçinin bir üçüncü şahıs tarafından yapılan değerlendirmesine dayanıyor. 2011’den bu yana sürdürülebilirlik, tedarikçilerin performansını ölçmek için kullanılan yedi direkten biri haline gelerek en yüksek performansı gösteren tedarikçilerin “önerilen” tedarikçiler haline gelmesini sağlıyor.

Barometre’nin “Toplum” direğinde yer alan “Her yıl tüm çalışanlar için 1 günlük eğitim” göstergesi, bir yıllık süre zarfında, yedi saate eşdeğer olan en az bir günlük eğitim alan çalışanlarda yüzde 83 oranına ulaştı. 2016 yılının üçüncü çeyreğinde, tüm Grup tesislerinde Eğitim Haftası gerçekleştirilirken, 30 bin saatin üzerinde sınıf içi eğitim ve 20 bin saatin üzerinde de web seminerleri verildi. 2017 yılsonu hedefi 1300 olarak belirlenen “Schneider Electric Öğretmenleri STÖ’sü kapsamında 1300 görev” göstergesi kapsamında ise, 2016 yılının üçüncü çeyreği sonunda hali hazırda 1203 görev gerçekleştirildi.

Tüm dünyadaki Schneider Electric çalışanları ve emeklilerinden oluşturulan Schneider Electric Eğitmenleri, yakıt yoksulluğuyla mücadele eden mesleki veya eğitim amaçlı STÖ’lerde ve şirketlerde, gönüllülük esasına dayalı olarak çalışıyor ve Schneider Electric Enerji Erişim Fonu tarafından destekleniyor.

Devamını oku
Reklam
Yorum Yap

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Genel

SÜT-D’den Dünya Temizlik Günü Çağrısı

Yayın tarihi:

-

Sürdürülebilir Üretim ve Tüketim Derneği, 19 Eylül Dünya Temizlik Günü’nde dijital yaşamı temizleme çağrısı yaparak, dijital karbon ayak izini düşürerek, enerji tüketiminin kesemize ve iklim değişimine maliyetini azaltmaya dikkat çekti.

 19 Eylül Dünya Temizlik Günü, daha temiz ve sağlıklı bir gezegen için atık toplanmasının, yaygın bilinç yaratılmasının hedeflendiği 180 ülkeyi birleştiren küresel sivil hareketlerin en büyüklerinden biridir. Bu yıl, pandemide riskleri en aza indirerek temizlik için “Haydi Yapalım, Dijital Atıkları Temizleyelim ve Doğayı Koruyalım” diyen Let’s Do It Dünya Vakfı’nın sivil eylemi başlattığını belirten İstanbul Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi ve Sürdürülebilir Üretim ve Tüketim Derneği (SÜT-D) Başkanı Prof. Dr. Filiz Karaosmanoğlu “SÜT-D olarak Let’s Do It Türkiye’nin dijital temizlik hareketine katılacağız ve yeşil gücümüzü ülkemizin dijital karbon ayak izini düşürmek için ortaya koyacağız dedi.

İstanbul Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi ve Sürdürülebilir Üretim ve Tüketim Derneği (SÜT-D) Başkanı Prof. Dr. Filiz Karaosmanoğlu

Gördüğümüz ve görmediğimiz atıklarımız mühim

Prof. Dr. Filiz Karaosmanoğlu “Evimizde, okulumuzda, işimizde, yolda, tarlada, ormanda, dağda, denizde, gölde, nehirde, yaşarken, uğraş verirken, gezip eğlenirken hep atığımız çıkar. Kâğıt, plastik, ahşap, cam, metal, atık bitkisel yağ, ömrünü tamamlamış madeni yağ, lastik, akü ve elektrikli-elektronik eşya (e-atık) gibi. Geri dönüştürülebilir atıklarımızı görürüz. Hepsinin ulusal servet olarak atık sektörümüzde işlenip katma değer kazanması için duyarlı yurttaş katkımız mühim. Bir de görmediğimiz dijital atıklarımız var. Teknoloji kullanırken bilgisayarımız, dizüstü bilgisayarımız, akıllı telefonumuz var. Bu harika sayısal dünyamızda, dijital evimizde bize özel dosya, fotoğraf, oyun, videolar, yedekleri, e-posta kutumuz, kullandığımız ve kullanmadığımız dosyalar ve uygulamalar var. Dijital eğitim var. Bize hizmet sunan kablolu-kablosuz erişim ağları, dijital veri merkezleri-sunucular, dijital telefon santralleri, e-alışveriş siteleri, e-bankacılık da var. Her yerde, çevrimiçi yaşamda dijital atığa neden oluyoruz” dedi.

Dijital Evimizde Karbon Ayak İzimizi Düşürerek Doğamızı, İklimimizi Koruyalım

Dijital evimizde, internet kullanırken ve cihazlarımızda elektrik tüketiyoruz. Bu tüketimle küresel sıcaklık artışına, iklim değişimine neden olan sera gazları salınıyor. Bir internet araması yaptığımızda, e-posta yolladığımızda bizler küçük bir elektrik tüketimiyle karbon ayak izi yapıyoruz. Ancak veri merkezleri, akıllı sunucular enerji yoğun hizmet sunarak yüksek elektrik tüketimi ile yüksek karbon ayak izi yapıyorlar diyen Prof. Karaosmanoğlu, “4,1 milyar insan, dünya nüfusunun %53,6’sı internet kullanıyor.Lancaster Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Mike Hazas’ın değerlendirmesine göre, küresel sera gazı salımlarının %3,7’sinden dijital yaşam sorumlu. Bu miktarın havayolu taşımacığı küresel sera gazı salımlarına eşit olduğunu belirten Dr. Hazas, sera gazı salımların 2025 yılında iki misli artacağını ön görüyor. Sonuç, çevrimiçi gezinmenin, çalışmanın, enerji tüketiminin kesemize akçeli, yüksek karbon ayak iziyle gezegenimize iklim değişimi bedeli yüksek demek. Dijital evimizi mutlaka temizlemek gerekli demek” bilgisini verdi.

Dijital Temizlik Hareketine Katılalım

Prof. Karaosmanoğlu dijital atıklarımızı silerek temizleme, e-posta kutularımızı ve dosyalarımızı düzenleme gereği vurgusu yaparak, depolama alanı, hız, zaman ve düzen kazanarak dijital evimizde, çevrimiçi başarılı olmak için Dijital Temizlik Hareketine Katılım çağrısı yaptı.

Devamını oku

Genel

Alaçatı’nın gözdesi Viento Hotel “hijyen manifestosuyla” kapılarını açtı

Yayın tarihi:

-

Alaçatı’da Köy içinde huzur ve dinginliğin yanı sıra kaliteli ve konforlu tatil sunmayı amaçlayan Viento Hotel, tüm gerekli hijyen önlemlerini alarak 1 Haziran’da yaza merhaba dedi.

Viento Hotel, Turizm Bakanlığının sertifika programına ilk katılan otellerden biri oldu. Ayrıca, temizlik ve hijyen standartlarını en üst seviyeye çıkararak, Sağlıklı Turizm İşletmesi belgesini ve Gıda Güvenliği Yönetimi ISO 22000 HACCP belgesini de alarak yeni döneme hazırlandı.

Hijyenik bir konaklama

Misafir odalarında kullanılan Ozon makinesi, ULV dezenfeksiyon makinesi ve TSE ve CE sertifikalı hastane tipi dezenfektanlar ile hijyenik, tertemiz ve konforlu bir konaklama yapmanızı sağlıyor. Odalarda sterilize edilmiş tek kullanımlık Molton Brown buklet malzemeleri, 90 derecede yıkanmış ve tek tek poşetlenmiş tekstil ürünleri, özenle hazırlanmış hijyen kittlerinin yanı sıra dileyen misafirlerine tek kullanımlık tekstil ürünleri de sunuyor.

Misafirlerine yüksek hijyen standartlarının yanı sıra odalarındaki birinci kalite yataklar, lüks tekstil ürünleri, işlemeli havlu, geçmişin mirasını taşıyan özel dokuma perdeler, jakuzili, havuzlu bahçesi, gizli bahçesinde yapılan meşhur kahvaltısı, keyifli müziklerin eşlik ettiği Sota Kabuklu Deniz Ürünleri Restoranı ve barı ile bu yaz da tatilcilerin Alaçatı’daki buluşma noktası olmaya devam edecek.

Devamını oku

Genel

Güncel haberlerimiz Türkiye’nin en sevilen haber uygulaması Bundle’da

Yayın tarihi:

-

Moneta Medya Grubu, dijital dünyadaki görünürlüğünü artırmak için yeni bir adım daha attı ve bütün siteleriyle Bundle uygulamasındaki yerini aldı.

Dijital dünyadaki varlığıyla göz dolduran Moneta Medya Grubu, sektörel mikro web siteleriyle Bundle uygulamalarında yer alacağını duyurdu. Bundle, son dakika gelişmelerini ve en fazla sayıda haber ve içeriği okurlarıyla buluşturan, Türkiye’nin en sevilen haber uygulaması. Teknolojiden bilime, finanstan spor ve kültür sanata kadar geniş bir alanda en güncel haberleri dijital dünyadaki okuyuculara sunan Bundle uygulaması App Store ve Google Play’den indirilebiliyor.

App Store’dan indirmek için tıklayınız: https://apps.apple.com/tr/app/bundle-son-dakika-haber/id830521905?l=tr

Goggle Play’den indirmek için tıklayınız: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dwarfplanet.bundle

Türkiye’den ve dünyadan pek çok firmayla özel iş birlikleri içerisinde olan Moneta Medya Grubu, hem basılı hem de dijital alanda spesifik yayınlarla profesyonel dünyada iletişime katkı sunuyor. Hem Türkçe hem de İngilizce sitelerle global çapta sektör profesyonellerine hitap eden web siteleri, aynı zamanda sektör temsilcileri için bir açık kürsü vazifesi de görüyor. Firmalar ve yeni ürünler hakkında güncel haberlerin yer aldığı web siteleri, sektör profesyonellerinin kaleme aldığı yazı çalışmalarıyla eşsiz bir bilgi kaynağı konumunda.

Endüstriyel pazar iletişiminin dinamik öncüsü

Hem konvansiyonel medya hem de yeni medya anlayışını başarılı bir şekilde harmanlayarak sektörel ihtiyaçlara özel çözümler geliştirme konusunda uzmanlaşmış olan Moneta Medya Grubu; sürekli ölçülebilir, takip edilebilir ve hızlı aksiyon almaya dönük anlayışıyla yayıncılık, iletişim ve pazarlama alanında hizmet sunuyor. Şirket, geçtiğimiz yıl endüstriyel PR ve reklam yönetimi alanında dünyanın önde gelen kuruluşlarından olan Mepax ile partnerlik anlaşması imzaladı. “Endüstriyel Pazar İletişimi” sloganıyla “360© Pazar İletişimi” anlayışını geliştiren Moneta Medya Grubu; Mepax şirketiyle yaptığı partnerlik anlaşmasıyla hizmetlerini global düzey ve standartlara taşımıştı. Dünya nüfusunun yarısından fazlasının internete erişimi olduğu ve dijital pazarlamanın giderek önem kazandığı günümüz şartlarında; dijital dünya, gezegenin en uzak köşelerine dahi ulaşabilme imkânı tanıyor. Bu kapsamda Google News’ten sonra Bundle altyapısını da kullanmaya başlayan Moneta Medya Grubu, globalleşmek isteyen Türk firmaları için doğru kanalları ve iş birliklerini sağlamaya devam edecek.

Devamını oku
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam

Trendler

Copyright © 2011-2018 Moneta Tanıtım Organizasyon Reklamcılık Yayıncılık Tic. Ltd. Şti. - Canan Business Küçükbakkalköy Mah. Kocasinan Cad. Selvili Sokak No:4 Kat:12 Daire:78 Ataşehir İstanbul - T:0850 885 05 01 - info@monetatanitim.com