Schaeffler’in optimum yağlamalı mil yatakları ile milyonlarca Euro tasarruf

Editör
Schaeffler’in optimum yağlamalı mil yatakları ile milyonlarca Euro tasarruf

Zorlu koşullara rağmen rüzgar türbinlerinin 25 yıldan fazla bir süre kullanılabilirliğini garanti altına almayı ve arızaları önlemeyi amaçlayan Dongfang Electric Corporation (DEC), Fujian Xinghua Körfezi’ndeki rüzgar türbinlerinin ana mil yatakları için kusursuz bir çözüm arıyordu. Karşılaştığı güçlüklerle ilgili Schaeffler‘e başvuran DEC, taleplerine Schaeffler’in uygun rulman ve optimum yağlama çözümleriyle karşılık buldu.

Destek kanatları, jeneratörler, elektronik kontrol sistemleri ve diğer temel bileşenleri kapsayacak şekilde kara ve deniz üstü rüzgar türbinlerini tasarlayıp üreten DEC, özellikle zorlu çevresel koşullara maruz kalan offshore uygulamaları için (en büyük rüzgar türbinlerinden biri olan 10 MW’lik rüzgar türbini de dahil) rüzgar türbinlerinin bakım çalışmalarını en aza indirgeyerek minimum 25 yıl hizmet vermesini amaçlıyor. Tesis üreticisi için her hasar pahalıdır. Arızaları önlemek için ana yatak düzeni ve yağlama çok uyumlu olmalıdır. Gres, rulmanın sürekli çalışmasını sağlayabilen tek dinamik olduğundan, rulman ömrü için yeterli miktarda gresin sağlanması gerekmektedir. Karşılaştığı bu zorluklarla ilgili Schaeffler’e başvuran DEC, optimum çözüme ulaştı.

Teknik Detaylar

Schaeffler’in Çözümü

Schaeffler uzmanları, uygun rulman ve optimum yağlamayı belirlemek için BEARINX programını kullanarak hesaplamalar yaptı. Uygulamaya özel tasarlanmış ana yatak rulmanı ile optimum yağlama için performans gresi Arcanol LOAD460’ın kullanılması önerildi. BEARINX hesaplamaları ve ekipman testi, detaylı bilgiler sağlamanın yanı sıra LOAD460’ın uygulama gereksinimlerini karşıladığını da gösterdi. Arcanol LOAD460 düşük sıcaklıklarda (-40°C) yüksek performans ve  mükemmel aşınma korumasına ek olarak, Emcor testinin de belirttiği gibi olağanüstü korozyon önleme özellikleri gösterir. Schaeffler müşterisi DEC için yüksek yüklerde ve geniş bir sıcaklık aralığında dahi gres hizmet ömrünün artması anlamına geliyor. Bu da bakım aralıklarının optimize edilmesini ve sistemde daha düşük gres tüketimini sağlıyor.

DEC, diğer santrallerinde de kullanmayı planlıyor

Offshore rüzgar türbinlerinde hasar ve bunun sonucunda rulmanların sökülmesi ve bileşenlerin değiştirilmesiyle ilintili masraflar, maliyetleri çok yükseklere taşıyabiliyor. Tek başına bir ana mil yatağının değiştirilmesinde tekne, vinç ve diğer ekipmanların kiralama maliyetleri 800.000 Euro dolaylarına ulaşıyor. Planlanmamış bir kesintide, ortalama 20 gün ile 2,2 milyon kilovat saat kayıp meydana geliyor; bu da 200.000 Euro tutarında ek maliyet ortaya çıkarıyor. Genel çözümden oldukça memnun olan DEC, Arcanol LOAD460’ın 10 MW’lik rüzgar santrali türbininin ana milinde başarıyla kullanılmasının ardından, Arcanol LOAD460’ı diğer rüzgar santrallerinde de kullanmayı planlıyor.

75 yılı aşkın bir süredir hareket ve mobilite alanlarında çığır açan icatlar ve gelişmelere öncülük eden Schaeffler, bu sektörün yanı sıra; haddehaneler, çelik endüstrisi, çimento endüstrisi, inşaat makineleri ve kağıt endüstrisindeki uygulamalar için yüksek derecede uyumluluk sergileyen rulman ve yağlama çözümleri sunuyor.

Bu Makaleyi Paylaş
By Editör
Türkiye'nin alanında en özel yayınlara sahip medya grubu MONETA'nın sektörel dergi ve portallarının yönetimine katkıda bulunmaktayım. MONETA bünyesinde yeni nesil yayıncılık anlayışıyla içerik yönetimini geliştirmeye devam ediyoruz.
Yorum Yap