Connect with us

Genel

Offshore yatırımları deniz üstü taşımacılığın önemini artırıyor

Yayın tarihi:

-

Türkiye’de kurulacak olan dünyanın en büyük deniz üstü (offshore) rüzgâr enerjisi santrali gibi dev yatırımlarla genişleyen enerji faaliyetleri, deniz üstü taşımacılık hizmeti veren helikopterlerin de operasyon alanlarını genişletiyor.

Enerjide dışa bağımlılığı azaltmaya yönelik olarak denizlerimizde kaynak arayışları artıyor. Deniz üstü taşımacılığının da yıldızları olan offshore helikopterleri enerji faaliyetlerindeki operasyonların da eşsiz kahramanları olarak hizmet veriyor.

Türkiye’de kurulacak ve dünyanın en büyük deniz üstü rüzgâr enerji santrali olma özelliğini taşıyacak yatırımla birlikte denizlerimizdeki offshore operasyonlarının da artacağına dikkat çeken Kaan Air Genel Müdürü Kemal Süler, “Münhasır distribütörlüğünü yürüttüğümüz İtalyan helikopter üreticisi Leonardo Helicopters’in AW109, AW169, AW139 ve AW189 tipi helikopterleri dünya çapında offshore operasyonlarında en çok tercih edilen modeller. Kaan Air olarak, deniz üstü taşımacılığının en güçlü kahramanlarıyla hizmet veriyoruz. Halihazırdaki yatırımlarımız, enerji arama ve keşif faaliyetlerine hız veren Türkiye’deki şirketlerin ve kurumların açık deniz taşımacılığı taleplerine hızlıca yanıt vermemizi sağlıyor. Kaan Air olarak; Offshore operasyonları için deneyimli pilotlar ve teknik ekipten oluşan bir kadro ile Antalya Havalimanı’nda konuşlanmış olan iki adet AW139 tipi helikopter ile 7 gün/24 saat esasına göre hizmet veriyoruz” dedi.

“Fatih’e 120 saat uçuş gerçekleştirdik”

TPAO ile yaptığımız anlaşma çerçevesinde; Ekim ayında Akdeniz’de derin deniz sondajına başlayan “Fatih” gemisinin deniz üstü operasyonlarına başladıklarını belirten Süler; “2 adet AW139 helikopteri ile, dev sondaj gemisine personel ve malzeme taşıma görevi gerçekleştiriyoruz. 28 Ekim’den bu yana gemiye yaklaşık 120 saat uçuş gerçekleştirdik. Türkiye’de artan enerji faaliyetlerine paralel olarak deniz üzeri uçuş oranının da artacağını düşünüyoruz, bu nedenle deniz üstü taşımacılık yatırımlarımızı kullandığımız hizmet alanlarının da genişleyeceğini öngörüyoruz” diye konuştu.

“Hava yolu deniz yolundan çok daha emniyetli”

Kaan Air Genel Müdürü M. Kemal Süler; “Offshore operasyonlarında ulaşım maliyetinden ziyade personelin en kısa zamanda en emniyetli biçimde platforma ulaştırılması esas unsurlar olarak öne çıkıyor. Havaalanına ulaşan ve çoğu yabancı ülkeden gelen personel tek noktada toplanarak çok kısa bir zamanda platforma transfer ediliyor. Deniz yolu ile ulaşımda platforma yanaşma; personel ve yük indirmesi gibi faaliyetler çoğu zaman dalgalar nedeniyle yapılamıyor. Ayrıca deniz yoluyla transferlerde yaralanmalı; hatta ölümle sonuçlanan çok fazla kaza yaşanıyor. Hava yoluyla yapılan transferlerde yaşanan olaylar ile deniz yolu ile yapılan transferlerde yaşanan olaylar mukayese edildiğinde hava yolunun çok daha emniyetli olduğu ortaya çıkıyor” açıklamasını yaptı.

Bilgi Kaynakları

GWEC’ten çarpıcı Covid-19 raporu!

Yayın tarihi:

-

Küresel Rüzgar Enerjisi Konseyi (GWEC) tarafından hazırlanan rapor, Küresel Rüzgar Raporu 2019, en son piyasa verileri, ülke profilleri, trendler ve GWEC Piyasa analizleri yoluyla küresel rüzgar endüstrisine kapsamlı bir genel bakış sunar. Rüzgar enerjisi son 20 yılda hızla arttı ve dünya çapında temiz, uygun maliyetli bir enerji kaynağı haline geldi.

Önemli bulgular:
  • 2019’da küresel bazda 60.4 GW rüzgar enerjisi kapasitesi kuruldu, 2018’deki kurulumlara göre yüzde 19 artış ile rüzgâr için tarihinde en iyi ikinci yıl olma niteliği taşıyor.
  • Dünya genelinde rüzgâr enerjisi için toplam kapasite, 2018’e göre yüzde 10 artışla 651 GW’ın üzerinde gerçekleşti.
  • Çin ve ABD, 2019 yılında yeni kapasitenin yüzde 60’ından fazlasını oluşturarak, Dünya’nın en büyük kara rüzgâr pazarları olmaya devam ediyor.
  • Açık deniz rüzgarı, küresel rüzgar tesislerinin yönlendirilmesinde giderek daha önemli bir rol oynamaktadır ve sektör 2019’da 6,1 GW rekor kırarak yeni tesislerin yüzde 10’luk bir rekor payını oluşturmaktadır.
  • Rapor, rüzgâr enerjisi büyümesini daha da hızlandırmak için iki önemli araç tanımlamaktadır: Odak noktasını LCOE’den rüzgar ve yenilenebilir endüstrilerin uzun vadeli sürdürülebilirliğini destekleyen bina enerji pazarlarına kaydırmak; ve sektöre yeni fırsatlar açmak için hibridizasyon ve yeşil hidrojen gibi yeni teknolojik çözümlerin kullanılması.
  • 2020’nin rüzgar enerjisi için rekor bir yıl olması bekleniyordu. GWEC, 76 GW yeni kapasite öngörüyordu. Bununla birlikte, COVID-19’un rüzgar enerjisi kurulumları üzerindeki tam etkisi hala bilinmemektedir. GWEC, COVID-19’un küresel ekonomi ve enerji piyasaları üzerindeki potansiyel etkileri ışığında 2020-2024 tahminlerini gözden geçirecek ve 2020 ikinci çeyreğinde güncellenmiş bir piyasa görünümü yayınlayacaktır.

Rapora buradan ulaşabilirsiniz.

Devamını oku

Genel

16 Mart gününden itibaren evden çalışma sistemine geçtik

Yayın tarihi:

-

Moneta Yayın Grubu olarak, halk sağlığını tehdit eden küresel salgın sebebiyle çalışmalarımızı bir süre evden sürdürme kararı aldık. Ekip olarak sosyal mesafe kuralını uygulamak için büyük titizlikle hareket ediyoruz. İş süreçlerimizi bulut tabanlı ortamlar üzerinden sürdürüyor oluşumuz nedeniyle bu yeni çalışma tarzına uyum sağlamakta herhangi bir zorluk yaşamadık. Bu süre boyunca telefon ve e-posta gibi iletişim adreslerimiz sürekli olarak aktif olacak ve bizimle dilediğiniz an irtibat kurabileceksiniz. Bu süreçte ekip olarak toplantı vs. etkinliklerde de yer almama kararı almış bulunuyoruz.

Salgın riski ortadan kalkana ve yetkili makamlar bu yönde bir açıklama yapana kadar çalışma düzenimizin bu şekilde olacağını tüm dostlarımıza ve iş ortaklarımıza duyuruyoruz.

Sağlıklı günlerde görüşmek üzere, esen kalın…

Devamını oku

Bilgi Kaynakları

IEA’dan, virüsün petrol talebine ve Dünya ekonomisine etkisiyle ilgili çarpıcı bülten!

Yayın tarihi:

-

Dr. Fatih Birol’un Başkanı olduğu IEA (Uluslararası Enerji Ajansı), virus salgınının petrol talebi, fiyatları ve Dünya ekonomisi üzerindeki etkilerine ilişkin bülten yayınladı. Bülten içeriğiyle ilgili aşağıda bilgi edinebilirsiniz.

Geçen haftalarda , Covid-19, Çin’deki bir sağlık krizi olmaktan çıkıp küresel sağlık acil durumu haline geldi. Çin, salgının durdurulması için sıkı önlemler alırken, durum Dünya genelinde, 60’dan fazla ülkede bildirilen vakalarla giderek kötüleşiyor. Dünya ekonomisi üzerindeki etkisi de git gide belirginleşiyor. Ayın başlarında OECD, 2020 için büyüme beklentisini %0.5-2.4 aralığına indirdi ki, bu revizyon son projeksiyonlarımızla uyum gösteriyor

Durum değişkenliğini sürdürürken, küresel petrol talebinin 2019’da petrol talebinin % 80’inin ortaya çıktığı Çin’deki derin daralma ve seyahat ve ticaretteki kesintiler nedeniyle (son on yıl içinde ilk defa 1 tam yıl süresince iniş göstererek) 2020 yılında düşmesini bekliyoruz.

Ülkelerin virüsün süratli yayılmasına biyolojik önlemlerle cevap vermesi, Dünya genelinde uluslararası ve yerel taşımacılıkta çok büyük oranlarda azalmayla sonuçlandı. Veriler tam olmaktan uzak, ancak taşımacılık, sanayi ve ticaret dallarındaki gözle görülür azalma, geçen yılın ilk çeyreğiyle kıyaslandığında bu ilk çeyrekte küresel petrol talebinde 2.5 milyon varil/gün azalmayı gösteriyor. Bu, Şubat atında meydana gelen 4.2 milyon varil/gün değerindeki yıllık azalmayı da kapsıyor, bunun 3.6 milyon varil/gün miktarı da Çin’den kaynaklanıyor.

Petrol piyasasındaki durum incelemesi, hükümetlerin salgını durdurmak için önlem alma hızlarına ve küresel sağlık krizinin ekonomik etkinlikteki etkisine bağlı olacaktır. Bu aşamada, salgınla ilgili yüksek belirsizlik, bizi durumla ilgili alternatif görüşler sunmaya yönlendirdi: küresel ölçütlerin virüsü önlemede daha az başarılı olduğu karamsar bir bakış ve virüsün süratli şekilde önlendiği iyimser bir bakış.

Temel duruma göz attığımızda salgının Çin’de ilk çeyreğin sonu itibariyle kontrol altına alındığını ancak İran, G.Kore, Japonya, Singapur ve Avrupa’ya yayılmış olduğu görülüyor. Kuzey Amerika ve Avrupa’da uygulanan ölçütlerin, Çin’deki duruma göre petrol talebi üzerinde daha az etkisinin olması bekleniyor. Bununla birlikte, havacılık sektörü, küresel hava seyahatlarindeki kısıtlamalar nedeniyle azalmayı sürdürecek.

Devamını oku
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam

Trendler

Copyright © 2011-2018 Moneta Tanıtım Organizasyon Reklamcılık Yayıncılık Tic. Ltd. Şti. - Canan Business Küçükbakkalköy Mah. Kocasinan Cad. Selvili Sokak No:4 Kat:12 Daire:78 Ataşehir İstanbul - T:0850 885 05 01 - info@monetatanitim.com