Connect with us

Genel

EPDK, rüzgar ön lisans başvuruları öncesinde toplantı düzenledi

Yayın tarihi:

-

EPDK’nın düzenlediği toplantıda başvuru öncesinde kafalarda kalan son sorular cevap buldu.Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK)’na 24, 27, 28, 29 ve 30 Nisan 2015 tarihlerinde yapılacak rüzgar enerjisine dayalı ön lisans başvurularından önce, mevzuat ve uygulamaya ilişkin bilgilerin paylaşıldığı sektör toplantısı Meyra Palas Otelinde 9 Nisan tarihinde gerçekleştirildi.

 

Dört saat süren toplantıda EPDK, TEİAŞ ve Yenilenebilir Enerji Genel Müdürlüğü’nden yetkililer detaylı açıklamalarda bulundu. Ardından katılımcıların dosya içeriğine ait soruları cevaplandı.
Konuya ilişkin fikirlerini aldığımız Türkiye Rüzgar Enerjisi Birliği Başkanı Mustafa Serdar Ataseven ise bilgilendirme toplantısı hakkında şunları söyledi:

“Çok aydınlatıcı bir toplantı oldu. Bu toplantı ile müracaat öncesindeki kaos ortamının önüne geçildi. Standart bir başvuru şeklinin olması için katkı sağlandı. 7,5 yıl aradan sonra ilk kez rüzgar müracaatları alınıyor. 11.000 MW üzerine ilave 3000 MW’lık kapasite açıklandı. Sektör için yeni bir mihenk taşı oldu. Bu toplantıda gördük ki, 2007’de konuştuğumuz sorun ve sorular yıllar içinde sektör geliştikçe çözülmüş. Yerini farklı sorular almış.

Bundan sonra yapılması gereken başvuruların kısa sürede sonuçlandırılması olacaktır. Yeni elektrik piyasası kanununa göre TEİAŞ her sene rüzgar bağlanma kapasitelerini açıklayacak. Bundan sonraki süreçte de EPDK bu açıklanan kapasiteye göre başvuru alacak. 2023 hedefi olan 20.000MW’a ulaşmada bu başvurular önem taşıyor. Kısacası, artık sürdürülebilir bir rüzgar sektörü oluştuğunu söyleyebiliriz.

Toplantıya katılamayan sektör paydaşlarımıza bugüne ilişkin notları ve sunumları web sayfamızdan ileteceğimizi belirtir, toplantıyı düzenleyen EPDK’ya ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarına teşekkürlerimizi sunarız.”

Oldukça ilgi gören toplantıda başvuruya ilişkin dikkat edilmesi gereken hususlar şu şekilde sıralandı:
 
*Başvuru dilekçesinde elektronik posta adresi mutlaka yazılmalı. Dilekçede e-postaadresi olmazsa, başvuru kabul edilmiyor.

* Bilgi formunda değişiklik var. Projenin özeti niteliğinde olan bilgiler tek bir forma toplanmış.

*  Teknik olarak mevzuatta yer alan bir adet ölçüm istasyonu verileri formun içine yazılacak ama birden fazla ölçüm istasyonu varsa bunları da yazmanın iyi olacağı belirtiliyor.

* Eskiden1/25.000’lik haritadan 5 nüsha istenirken artık 2 nüsha olması yeterli.
* TEİAŞ’ın bölgesel olarak rüzgar kapasitelerini açıklaması üzerine tek hat şeması kaldırıldı, istenmiyor. Bölgesel ve il bazında proje kapasiteleri açıklandığı için gerek duyulmadı.

* Ölçüm istasyonuna başlayan kurum ve kuruluş, sonuç raporunu kimin adına almışsa,Meteoroloji Genel Müdürlüğüne kaydı kimin adına yapmışsa, müracaatı da o firma adına yapması gerekiyor. Ölçüm raporu farklı bir şirket adı ile başvuru yapan farklı bir şirket adı ile olursa kabul edilmiyor.

*Sermaye tutarı konusunda, diyelim ki şirketiniz adına 4 başvurunuz var. Biri 21 MW, diğer üçü20 MW. Toplamda 81 MW. Sermaye yapısı toplam MW üzerinden hesaplanıyor.

* Rüzgarda üretilecek değer isteniyor. Kurulu gücün rüzgarda %40 kapasite üzerinden hesaplanmış değeri üzerinden işlem gerçekleştiriliyor.

* Rüzgar ölçüm istasyonunun mutlaka müracaat edilecek sahanın içinde yer alması gerekiyor.

* Bulunduğunuz sahanın herhangi lisanslı bir saha ile çakışmaması gerekiyor. Çakışıyorsa müracaat teknik değerlendirmeden geçemiyor.

* Önceden tekbir CD içinde bilgiler isteniyordu. Nisan sonundaki başvuruda aynısından 4 adet CD isteniyor.

* Santral sahasını belirleme yönteminde oluşturulan 12 genlerin köşesi kuzeye bakacak şekilde konumlandırılması gerektiği belirtildi. Aksi takdirde maksimum sınırda 700 + 300 kullanılıyorsa santral sahasında karmaşaya neden olabileceği hususuna dikkat çekildi. Köşe koordinatlarının da ardışık yönde verilmesi hatırlatıldı.

* Santral sahası güç yoğunluğunun 0.6 MW/km2’den büyük olması lazım. Bunun altındaki müracaatlar değerlendirme dışı bırakılacak.

* Elektrik piyasası kanununa göre ön lisans aldıktan sonra ortaklık yapısında değişiklik yapmak mümkün değil. Müracaat eden firmaların yapısında bir değişiklik olacaksa ön lisanstan önce yapmaları öneriliyor.

* İki il arasında kalan santral sahaları, yüz ölçüm olarak hangi ilde daha fazlaysa o ildeki yarışmaya dahil ediliyor. Bilgi formunda trafo merkezinin değil de, bölgenin veya ilin tercih edilmesi gerekiyor.
Detaylar EPDK’nın ve TÜREB’in web sayfasından takip edilebilir. www.epdk.gov.tr  www.tureb.com.tr

 

Genel

SÜT-D’den Dünya Temizlik Günü Çağrısı

Yayın tarihi:

-

Sürdürülebilir Üretim ve Tüketim Derneği, 19 Eylül Dünya Temizlik Günü’nde dijital yaşamı temizleme çağrısı yaparak, dijital karbon ayak izini düşürerek, enerji tüketiminin kesemize ve iklim değişimine maliyetini azaltmaya dikkat çekti.

 19 Eylül Dünya Temizlik Günü, daha temiz ve sağlıklı bir gezegen için atık toplanmasının, yaygın bilinç yaratılmasının hedeflendiği 180 ülkeyi birleştiren küresel sivil hareketlerin en büyüklerinden biridir. Bu yıl, pandemide riskleri en aza indirerek temizlik için “Haydi Yapalım, Dijital Atıkları Temizleyelim ve Doğayı Koruyalım” diyen Let’s Do It Dünya Vakfı’nın sivil eylemi başlattığını belirten İstanbul Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi ve Sürdürülebilir Üretim ve Tüketim Derneği (SÜT-D) Başkanı Prof. Dr. Filiz Karaosmanoğlu “SÜT-D olarak Let’s Do It Türkiye’nin dijital temizlik hareketine katılacağız ve yeşil gücümüzü ülkemizin dijital karbon ayak izini düşürmek için ortaya koyacağız dedi.

İstanbul Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi ve Sürdürülebilir Üretim ve Tüketim Derneği (SÜT-D) Başkanı Prof. Dr. Filiz Karaosmanoğlu

Gördüğümüz ve görmediğimiz atıklarımız mühim

Prof. Dr. Filiz Karaosmanoğlu “Evimizde, okulumuzda, işimizde, yolda, tarlada, ormanda, dağda, denizde, gölde, nehirde, yaşarken, uğraş verirken, gezip eğlenirken hep atığımız çıkar. Kâğıt, plastik, ahşap, cam, metal, atık bitkisel yağ, ömrünü tamamlamış madeni yağ, lastik, akü ve elektrikli-elektronik eşya (e-atık) gibi. Geri dönüştürülebilir atıklarımızı görürüz. Hepsinin ulusal servet olarak atık sektörümüzde işlenip katma değer kazanması için duyarlı yurttaş katkımız mühim. Bir de görmediğimiz dijital atıklarımız var. Teknoloji kullanırken bilgisayarımız, dizüstü bilgisayarımız, akıllı telefonumuz var. Bu harika sayısal dünyamızda, dijital evimizde bize özel dosya, fotoğraf, oyun, videolar, yedekleri, e-posta kutumuz, kullandığımız ve kullanmadığımız dosyalar ve uygulamalar var. Dijital eğitim var. Bize hizmet sunan kablolu-kablosuz erişim ağları, dijital veri merkezleri-sunucular, dijital telefon santralleri, e-alışveriş siteleri, e-bankacılık da var. Her yerde, çevrimiçi yaşamda dijital atığa neden oluyoruz” dedi.

Dijital Evimizde Karbon Ayak İzimizi Düşürerek Doğamızı, İklimimizi Koruyalım

Dijital evimizde, internet kullanırken ve cihazlarımızda elektrik tüketiyoruz. Bu tüketimle küresel sıcaklık artışına, iklim değişimine neden olan sera gazları salınıyor. Bir internet araması yaptığımızda, e-posta yolladığımızda bizler küçük bir elektrik tüketimiyle karbon ayak izi yapıyoruz. Ancak veri merkezleri, akıllı sunucular enerji yoğun hizmet sunarak yüksek elektrik tüketimi ile yüksek karbon ayak izi yapıyorlar diyen Prof. Karaosmanoğlu, “4,1 milyar insan, dünya nüfusunun %53,6’sı internet kullanıyor.Lancaster Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Mike Hazas’ın değerlendirmesine göre, küresel sera gazı salımlarının %3,7’sinden dijital yaşam sorumlu. Bu miktarın havayolu taşımacığı küresel sera gazı salımlarına eşit olduğunu belirten Dr. Hazas, sera gazı salımların 2025 yılında iki misli artacağını ön görüyor. Sonuç, çevrimiçi gezinmenin, çalışmanın, enerji tüketiminin kesemize akçeli, yüksek karbon ayak iziyle gezegenimize iklim değişimi bedeli yüksek demek. Dijital evimizi mutlaka temizlemek gerekli demek” bilgisini verdi.

Dijital Temizlik Hareketine Katılalım

Prof. Karaosmanoğlu dijital atıklarımızı silerek temizleme, e-posta kutularımızı ve dosyalarımızı düzenleme gereği vurgusu yaparak, depolama alanı, hız, zaman ve düzen kazanarak dijital evimizde, çevrimiçi başarılı olmak için Dijital Temizlik Hareketine Katılım çağrısı yaptı.

Devamını oku

Genel

Alaçatı’nın gözdesi Viento Hotel “hijyen manifestosuyla” kapılarını açtı

Yayın tarihi:

-

Alaçatı’da Köy içinde huzur ve dinginliğin yanı sıra kaliteli ve konforlu tatil sunmayı amaçlayan Viento Hotel, tüm gerekli hijyen önlemlerini alarak 1 Haziran’da yaza merhaba dedi.

Viento Hotel, Turizm Bakanlığının sertifika programına ilk katılan otellerden biri oldu. Ayrıca, temizlik ve hijyen standartlarını en üst seviyeye çıkararak, Sağlıklı Turizm İşletmesi belgesini ve Gıda Güvenliği Yönetimi ISO 22000 HACCP belgesini de alarak yeni döneme hazırlandı.

Hijyenik bir konaklama

Misafir odalarında kullanılan Ozon makinesi, ULV dezenfeksiyon makinesi ve TSE ve CE sertifikalı hastane tipi dezenfektanlar ile hijyenik, tertemiz ve konforlu bir konaklama yapmanızı sağlıyor. Odalarda sterilize edilmiş tek kullanımlık Molton Brown buklet malzemeleri, 90 derecede yıkanmış ve tek tek poşetlenmiş tekstil ürünleri, özenle hazırlanmış hijyen kittlerinin yanı sıra dileyen misafirlerine tek kullanımlık tekstil ürünleri de sunuyor.

Misafirlerine yüksek hijyen standartlarının yanı sıra odalarındaki birinci kalite yataklar, lüks tekstil ürünleri, işlemeli havlu, geçmişin mirasını taşıyan özel dokuma perdeler, jakuzili, havuzlu bahçesi, gizli bahçesinde yapılan meşhur kahvaltısı, keyifli müziklerin eşlik ettiği Sota Kabuklu Deniz Ürünleri Restoranı ve barı ile bu yaz da tatilcilerin Alaçatı’daki buluşma noktası olmaya devam edecek.

Devamını oku

Genel

Güncel haberlerimiz Türkiye’nin en sevilen haber uygulaması Bundle’da

Yayın tarihi:

-

Moneta Medya Grubu, dijital dünyadaki görünürlüğünü artırmak için yeni bir adım daha attı ve bütün siteleriyle Bundle uygulamasındaki yerini aldı.

Dijital dünyadaki varlığıyla göz dolduran Moneta Medya Grubu, sektörel mikro web siteleriyle Bundle uygulamalarında yer alacağını duyurdu. Bundle, son dakika gelişmelerini ve en fazla sayıda haber ve içeriği okurlarıyla buluşturan, Türkiye’nin en sevilen haber uygulaması. Teknolojiden bilime, finanstan spor ve kültür sanata kadar geniş bir alanda en güncel haberleri dijital dünyadaki okuyuculara sunan Bundle uygulaması App Store ve Google Play’den indirilebiliyor.

App Store’dan indirmek için tıklayınız: https://apps.apple.com/tr/app/bundle-son-dakika-haber/id830521905?l=tr

Goggle Play’den indirmek için tıklayınız: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dwarfplanet.bundle

Türkiye’den ve dünyadan pek çok firmayla özel iş birlikleri içerisinde olan Moneta Medya Grubu, hem basılı hem de dijital alanda spesifik yayınlarla profesyonel dünyada iletişime katkı sunuyor. Hem Türkçe hem de İngilizce sitelerle global çapta sektör profesyonellerine hitap eden web siteleri, aynı zamanda sektör temsilcileri için bir açık kürsü vazifesi de görüyor. Firmalar ve yeni ürünler hakkında güncel haberlerin yer aldığı web siteleri, sektör profesyonellerinin kaleme aldığı yazı çalışmalarıyla eşsiz bir bilgi kaynağı konumunda.

Endüstriyel pazar iletişiminin dinamik öncüsü

Hem konvansiyonel medya hem de yeni medya anlayışını başarılı bir şekilde harmanlayarak sektörel ihtiyaçlara özel çözümler geliştirme konusunda uzmanlaşmış olan Moneta Medya Grubu; sürekli ölçülebilir, takip edilebilir ve hızlı aksiyon almaya dönük anlayışıyla yayıncılık, iletişim ve pazarlama alanında hizmet sunuyor. Şirket, geçtiğimiz yıl endüstriyel PR ve reklam yönetimi alanında dünyanın önde gelen kuruluşlarından olan Mepax ile partnerlik anlaşması imzaladı. “Endüstriyel Pazar İletişimi” sloganıyla “360© Pazar İletişimi” anlayışını geliştiren Moneta Medya Grubu; Mepax şirketiyle yaptığı partnerlik anlaşmasıyla hizmetlerini global düzey ve standartlara taşımıştı. Dünya nüfusunun yarısından fazlasının internete erişimi olduğu ve dijital pazarlamanın giderek önem kazandığı günümüz şartlarında; dijital dünya, gezegenin en uzak köşelerine dahi ulaşabilme imkânı tanıyor. Bu kapsamda Google News’ten sonra Bundle altyapısını da kullanmaya başlayan Moneta Medya Grubu, globalleşmek isteyen Türk firmaları için doğru kanalları ve iş birliklerini sağlamaya devam edecek.

Devamını oku
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam

Trendler

Copyright © 2011-2018 Moneta Tanıtım Organizasyon Reklamcılık Yayıncılık Tic. Ltd. Şti. - Canan Business Küçükbakkalköy Mah. Kocasinan Cad. Selvili Sokak No:4 Kat:12 Daire:78 Ataşehir İstanbul - T:0850 885 05 01 - info@monetatanitim.com