Connect with us

Genel

Endüstrinin “CONTACT” noktası

Yayın tarihi:

-

 

Merhaba değerli okurlarımız, 1923’ten bu yana otomasyon alanındaki geleceğe yönelik çözümlerini endüstrinin her alanıyla paylaşan ve yarının akıllı ürünlerini tasarlayan PHOENIX CONTACT bu ayki sayımız için bizlere kapılarını açtı. PHOENIX CONTACT TÜRKİYE Genel Müdürü Gökhan YÜCEL ile firmaları hakkında oldukça keyifli bir sohbet gerçekleştirdik.

 

 

 

PHOENIX CONTACT’ın dünü, bugünü ve yarını hakkında sorular sorduk. Üretim süreçlerini, etkinlik alanlarını ve Endüstri 4.0 hakkındaki görüşlerini öğrendik. Sayın Gökhan YÜCEL’e misafirperverliği ve nezaketi için teşekkür ederiz. Şimdi sizleri bu güzel söyleşi ile baş başa bırakıyoruz.

 

 

Gökhan Yücel kimdir?

Gökhan YÜCEL, 1972 yılında doğdu. İş hayatına Honeywell Türkiye’de başladıktan sonra, Honeywell Almanya’da Ürün Pazarlama Müdürlüğü görevini üstlendi. Bunun ardından Danfoss’dan gelen teklif üzerine tekrar Türkiye’ye döndü ve 9 yıl firmaya başkanlık yaptı. Son olarak 2012 yılında PHOENIX CONTACT Genel Müdürlüğünü üstlendi.

 

 

PHOENIX CONTACT’ın gelişimi ve etkinlik alanlarından bahseder misiniz?

PHOENIX CONTACT, 1923 yılında Hugo Knümann’ın attığı temeller üzerine Essen’de kurulmuş; Cumhuriyetimizle yaşıt, köklü bir şirkettir. Tramvaylar için bağlantı ekipmanları üreterek piyasaya girdikten sonra, 1928 yılında dünyanın ilk modüler ve ray klemenslerini icat etmiştir.

 

İkinci dünya savaşı sırasında şirket ofislerinin bir hava saldırısında yıkılmasından dolayı şirket, 1943 yılında merkezini daha güvenli bir yer olan Bloomberg’e taşıdı. Günümüzde de halen burada bulunan fabrika, faaliyette bulunduğu süre içerisinde bu bölgenin gelişiminde önemli bir rol oynadı.

 

Hugo Knümann’ın ölümünün ardından Josef Eisert ve Ursula Lampmann, Phönix Klemmen’in yönetimini aldı. Kardeş şirket Phoenix Feinbau Lüdenscheid’ta kuruldu. Böylece gelecekteki Phoenix Contact Group’un temelleri böylece atılmış oldu. Josef Eisert’in oğlu Klaus Eisert firmaya katıldı. Babasının ölümünden sonra CEO oldu. Kardeşleri Jörg ve Gerd ilerleyen yıllarda firmaya katıldı. 80’lerin başında Phönix Klemmen yurtdışı pazarlarda şirketler kurmaya başladı. 1980’lerin ortasında İsveç, İsviçre ve ABD bunu izledi.

 

1996 ‘da kendi bünyesinden üretilen yüksek teknoloji elektronik bileşenlerle Bad Pyrmont’ta Phoenix Contact Electronics kuruldu. Kuruluşundan itibaren firma güçlü bir büyüme trendi izledi. Açıldıktan dört-beş yıl sonra Bad Pyrmont’taki fabrika 10,0000 metrekareye genişledi.

 

Günümüzde ise Phoenix Contact 50’den fazla ülkede temsil edilmektedir.

 

 

“Phoenix Contact’ın temel felsefesi, sürekli olarak yeni ürünler ile büyüme ve gelişme sağlamaktır.”


 

PHOENIX CONTACT’ın Türkiye’deki serüveninden bahseder misiniz?

 

1986’da İstanbul’da faaliyete başlayan ve kuruluşundan bu yana büyük hamleler yapan Phoenix Contact Türkiye’nin ülke genelinde Bölge Satış ofisleri ile ülkemizin dört yanında Bayi ve Çözüm Partnerleri bulunmaktadır.

 

Bünyesinde birçoğu uzman mühendis olmak üzere 50 kişilik ekibiyle Phoenix Contact’ın İstanbul Çamlıca’da yerleşik Genel Merkezi, bünyesinde Showroom ve Etiketleme Merkezi’ni de bulundurmaktadır. Ankara, İzmir, Adana’da Bölge Satış Ofisleri ve Sancaktepe’de 1,200 metrekare alana sahip depo birimi, bulunmaktadır.

 

Inspiring Innovations (İlham veren yenilikler)’ sloganında olduğu gibi Phoenix Contact’ın temel felsefesi, sürekli olarak yeni ürünler ile büyüme ve gelişme sağlamaktır. Bu anlamda Phoenix Contact büyük Ar&Ge yatırımları yapmaktadır.

 

 

Bizlere ürün portföyünüz ve hizmet alanlarınızdan bahseder misiniz?

 

Ürünlerimiz üç bölümde incelenebilir. İlki kendi içinde Endüstriyel Elektronik ve Pano Montaj Elemanları şeklinde ikiye ayrılan Endüstriyel Component’lerdir. Diğerleri de Cihaz Kondüktörleri ve Otomasyon şeklindedir.

 

Ürün gamımızda yaklaşık olarak 80.000 ürün bulunmaktadır. Hitap ettiğimiz sektörler ise, demir çelik, çimento, otomotiv ve kimya başta olmak üzere endüstri içindeki tüm sektörlerdir.

 

Arjantin, Almanya, Brezilya, Çin, İsveç, Türkiye ve Amerika’da üretim fabrikalarımız bulunmakta. Dünya genelinde de ellinin üzerinde satış ofisimiz mevcut.

 

Global müşterilerimize örnek olarak ise, Siemens, Schneider ve KBB gibi firmaları gösterebilirim.

 

 

PHOENIX CONTACT’ın Rüzgâr Enerjisi sektöründeki faaliyetlerinden kısaca bahseder misiniz?

 

Rüzgâr Enerjisi sektörüne, güç kaynaklarından kondüktörlere kadar birçok ürün sağlıyoruz. İlişkilerimizi daha da geliştirmekle beraber, SIEMENS, VESTAS ve NORDEX gibi dünyanın farklı yerlerindeki rüzgâr tribünü üreticileriyle birlikte çalışıyoruz.

 

“Emsallerimizin ARGE için ayırdığı bütçe %3 iken PHOENIX CONTACT’ın ayırdığı bütçe %7’dir.”

 

PHOENIX CONTACT’ın yakın gelecekteki hedeflerinden bahseder misiniz?

 

PHOENIX CONTACT büyüme oranı stabil olarak %15’in altına hiç düşmedi. Geçtiğimiz yılı, hedeflerimizin çok üstünde tamamladık, global ölçekteki ciromuz 1,9 milyar Euro’ydu. Bu sene de %20’ye yakın bir büyüme ön görmekteyiz. Çünkü, Avrupa’daki diğer emsallerimizin ARGE için ayırdığı bütçe %3 iken PHOENIX CONTACT’ın ayırdığı bütçe %7’dir. Geçtiğimiz yılın büyüme oranları baz alındığında Avrupa’da nasıl ilk 10’a girdiğimiz buradan anlaşılabilir.

 

“Arızalarını veya hatalarını ön görüp kendi kendini tamir edebilecek, bilim kurgu filmlerinde gördüğümüz fabrikalar gibi sipariş aşamasından kullanılma noktasına kadar insanın bulunmadığı fabrikalardan bahsedebiliriz.”

 

PHOENIX CONTACT, Endüstri 4.0’da nasıl çözümler sunuyor ve bu dönem için yaptıklarınızdan bahseder misiniz?

 

Bildiğiniz gibi Endüstri 1.0 buhar tribünleri icadıydı. Endüstri 2.0 iş bölümüne dayalı elektrik enerjili kitlesel seri üretime geçilmesi anlamına geliyordu. Endüstri 3.0 elektronik ve bilgi teknolojilerinin devreye girişi anlamına gelmekteydi. Endüstri 4.0 ise, siber-fiziksel sistemlere dayalı üretimin devreye girmesi anlamına geliyor.

 

Arızalarını veya hatalarını ön görüp kendi kendini tamir edebilecek, bilim kurgu filmlerinde gördüğümüz fabrikalar gibi sipariş aşamasından kullanılma noktasına kadar insanın bulunmadığı fabrikalardan bahsedebiliriz.

 

Bunların gerçekleşebileceği yerlerde teknolojik alt yapının kurulmuş olması gerekiyor. Bu sayede işçi maliyeti ortadan kalkmış olacak. İşçiliğin ucuz olduğu ülkelerde üretim yapmaya gerek kalmayacak olması da, sanayinin yeniden gelişmiş ülkelerin kontrolüne geçeceği ve oralarda üretim yapılacağı anlamına geliyor. Çin ve Türkiye gibi gelişmekte olan ülkeler bu durumdan etkilenebilir.

 

 

PHOENIX CONTACT, Endüstri 4.0’ı göz önünde bulundurarak üretim yapmaktadır.

Yeni çıkan ürünlerin birbirleriyle haberleşmesi konusunda çalışmalar yürütüyoruz. Almanya Cumhurbaşkanı Joachim Gauck, Endüstri 4.0 kapsamındaki gelişmeleri yerinde gözlemlemek için Bloomberg’deki fabrikamızı ziyaret etti ve kendisine yeni sanayi devrimi uygulamaları konusunda bilgi verildi.

 

Türkiye, ilk üç sanayi devrimini kaçırdığı gibi bunu da kaçırmamalı, henüz vaktimiz var. Medya ve üniversiteler bu farkındalığa destek olurlarsa, bu bir avantaja dönüştürülebilir. PHOENIX CONTACT olarak bu konuda üstümüze düşeni yapmaya hazırız. Önümüzdeki günlerde bu yöndeki farkındalığı arttıracak panel, seminer ve eğitimlere iştirak sağlanabilir.

 

 

Hazırlayan: MONETA TANITIM

 

 

Genel

Alaçatı’nın gözdesi Viento Hotel “hijyen manifestosuyla” kapılarını açtı

Yayın tarihi:

-

Alaçatı’da Köy içinde huzur ve dinginliğin yanı sıra kaliteli ve konforlu tatil sunmayı amaçlayan Viento Hotel, tüm gerekli hijyen önlemlerini alarak 1 Haziran’da yaza merhaba dedi.

Viento Hotel, Turizm Bakanlığının sertifika programına ilk katılan otellerden biri oldu. Ayrıca, temizlik ve hijyen standartlarını en üst seviyeye çıkararak, Sağlıklı Turizm İşletmesi belgesini ve Gıda Güvenliği Yönetimi ISO 22000 HACCP belgesini de alarak yeni döneme hazırlandı.

Hijyenik bir konaklama

Misafir odalarında kullanılan Ozon makinesi, ULV dezenfeksiyon makinesi ve TSE ve CE sertifikalı hastane tipi dezenfektanlar ile hijyenik, tertemiz ve konforlu bir konaklama yapmanızı sağlıyor. Odalarda sterilize edilmiş tek kullanımlık Molton Brown buklet malzemeleri, 90 derecede yıkanmış ve tek tek poşetlenmiş tekstil ürünleri, özenle hazırlanmış hijyen kittlerinin yanı sıra dileyen misafirlerine tek kullanımlık tekstil ürünleri de sunuyor.

Misafirlerine yüksek hijyen standartlarının yanı sıra odalarındaki birinci kalite yataklar, lüks tekstil ürünleri, işlemeli havlu, geçmişin mirasını taşıyan özel dokuma perdeler, jakuzili, havuzlu bahçesi, gizli bahçesinde yapılan meşhur kahvaltısı, keyifli müziklerin eşlik ettiği Sota Kabuklu Deniz Ürünleri Restoranı ve barı ile bu yaz da tatilcilerin Alaçatı’daki buluşma noktası olmaya devam edecek.

Devamını oku

Genel

Güncel haberlerimiz Türkiye’nin en sevilen haber uygulaması Bundle’da

Yayın tarihi:

-

Moneta Medya Grubu, dijital dünyadaki görünürlüğünü artırmak için yeni bir adım daha attı ve bütün siteleriyle Bundle uygulamasındaki yerini aldı.

Dijital dünyadaki varlığıyla göz dolduran Moneta Medya Grubu, sektörel mikro web siteleriyle Bundle uygulamalarında yer alacağını duyurdu. Bundle, son dakika gelişmelerini ve en fazla sayıda haber ve içeriği okurlarıyla buluşturan, Türkiye’nin en sevilen haber uygulaması. Teknolojiden bilime, finanstan spor ve kültür sanata kadar geniş bir alanda en güncel haberleri dijital dünyadaki okuyuculara sunan Bundle uygulaması App Store ve Google Play’den indirilebiliyor.

App Store’dan indirmek için tıklayınız: https://apps.apple.com/tr/app/bundle-son-dakika-haber/id830521905?l=tr

Goggle Play’den indirmek için tıklayınız: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dwarfplanet.bundle

Türkiye’den ve dünyadan pek çok firmayla özel iş birlikleri içerisinde olan Moneta Medya Grubu, hem basılı hem de dijital alanda spesifik yayınlarla profesyonel dünyada iletişime katkı sunuyor. Hem Türkçe hem de İngilizce sitelerle global çapta sektör profesyonellerine hitap eden web siteleri, aynı zamanda sektör temsilcileri için bir açık kürsü vazifesi de görüyor. Firmalar ve yeni ürünler hakkında güncel haberlerin yer aldığı web siteleri, sektör profesyonellerinin kaleme aldığı yazı çalışmalarıyla eşsiz bir bilgi kaynağı konumunda.

Endüstriyel pazar iletişiminin dinamik öncüsü

Hem konvansiyonel medya hem de yeni medya anlayışını başarılı bir şekilde harmanlayarak sektörel ihtiyaçlara özel çözümler geliştirme konusunda uzmanlaşmış olan Moneta Medya Grubu; sürekli ölçülebilir, takip edilebilir ve hızlı aksiyon almaya dönük anlayışıyla yayıncılık, iletişim ve pazarlama alanında hizmet sunuyor. Şirket, geçtiğimiz yıl endüstriyel PR ve reklam yönetimi alanında dünyanın önde gelen kuruluşlarından olan Mepax ile partnerlik anlaşması imzaladı. “Endüstriyel Pazar İletişimi” sloganıyla “360© Pazar İletişimi” anlayışını geliştiren Moneta Medya Grubu; Mepax şirketiyle yaptığı partnerlik anlaşmasıyla hizmetlerini global düzey ve standartlara taşımıştı. Dünya nüfusunun yarısından fazlasının internete erişimi olduğu ve dijital pazarlamanın giderek önem kazandığı günümüz şartlarında; dijital dünya, gezegenin en uzak köşelerine dahi ulaşabilme imkânı tanıyor. Bu kapsamda Google News’ten sonra Bundle altyapısını da kullanmaya başlayan Moneta Medya Grubu, globalleşmek isteyen Türk firmaları için doğru kanalları ve iş birliklerini sağlamaya devam edecek.

Devamını oku

Bilgi Kaynakları

GWEC’ten çarpıcı Covid-19 raporu!

Yayın tarihi:

-

Küresel Rüzgar Enerjisi Konseyi (GWEC) tarafından hazırlanan rapor, Küresel Rüzgar Raporu 2019, en son piyasa verileri, ülke profilleri, trendler ve GWEC Piyasa analizleri yoluyla küresel rüzgar endüstrisine kapsamlı bir genel bakış sunar. Rüzgar enerjisi son 20 yılda hızla arttı ve dünya çapında temiz, uygun maliyetli bir enerji kaynağı haline geldi.

Önemli bulgular:
  • 2019’da küresel bazda 60.4 GW rüzgar enerjisi kapasitesi kuruldu, 2018’deki kurulumlara göre yüzde 19 artış ile rüzgâr için tarihinde en iyi ikinci yıl olma niteliği taşıyor.
  • Dünya genelinde rüzgâr enerjisi için toplam kapasite, 2018’e göre yüzde 10 artışla 651 GW’ın üzerinde gerçekleşti.
  • Çin ve ABD, 2019 yılında yeni kapasitenin yüzde 60’ından fazlasını oluşturarak, Dünya’nın en büyük kara rüzgâr pazarları olmaya devam ediyor.
  • Açık deniz rüzgarı, küresel rüzgar tesislerinin yönlendirilmesinde giderek daha önemli bir rol oynamaktadır ve sektör 2019’da 6,1 GW rekor kırarak yeni tesislerin yüzde 10’luk bir rekor payını oluşturmaktadır.
  • Rapor, rüzgâr enerjisi büyümesini daha da hızlandırmak için iki önemli araç tanımlamaktadır: Odak noktasını LCOE’den rüzgar ve yenilenebilir endüstrilerin uzun vadeli sürdürülebilirliğini destekleyen bina enerji pazarlarına kaydırmak; ve sektöre yeni fırsatlar açmak için hibridizasyon ve yeşil hidrojen gibi yeni teknolojik çözümlerin kullanılması.
  • 2020’nin rüzgar enerjisi için rekor bir yıl olması bekleniyordu. GWEC, 76 GW yeni kapasite öngörüyordu. Bununla birlikte, COVID-19’un rüzgar enerjisi kurulumları üzerindeki tam etkisi hala bilinmemektedir. GWEC, COVID-19’un küresel ekonomi ve enerji piyasaları üzerindeki potansiyel etkileri ışığında 2020-2024 tahminlerini gözden geçirecek ve 2020 ikinci çeyreğinde güncellenmiş bir piyasa görünümü yayınlayacaktır.

Rapora buradan ulaşabilirsiniz.

Devamını oku
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam

Trendler

Copyright © 2011-2018 Moneta Tanıtım Organizasyon Reklamcılık Yayıncılık Tic. Ltd. Şti. - Canan Business Küçükbakkalköy Mah. Kocasinan Cad. Selvili Sokak No:4 Kat:12 Daire:78 Ataşehir İstanbul - T:0850 885 05 01 - info@monetatanitim.com