Connect with us

Genel

Türk denizcilik sektörü, 2017 yılına umutla bakıyor

Yayın tarihi:

-

 

Dünyadaki taşımacılığın yüzde 90’ı deniz yoluyla yapılıyor. Bu nedenle ticaretteki en ufak değişiklik, denizcilik sektörünü doğrudan etkiliyor. 2008 yılından bu yana yaşanmakta olan global krizi aşmak için mücadele eden sektör, kısa süre önce ABD Başkanı seçilen Donald Trump’ın dünya ekonomisinin kurallarını ve seyrini olumlu ya da olumsuz yönde değiştirecek politika ve uygulamalarını bekliyor. İMEAK Deniz Ticaret Odası Başkanı Metin Kalkavan ise zorlu koşullara rağmen Türk Denizcilik Sektörünün 2017 yılına umutla girmeyi başardığını söylüyor…

 

Gemi ve yat ihracatının 2016 yılının son iki ayında en yüksek değerlerine ulaştığını belirten İMEAK Deniz Ticaret Odası Başkanı Metin Kalkavan, “2016 yılının son iki ayını gemi ve yat ihracatında rekor seviyede kapattık. Kasım ayında yüzde 166,88 ile aylık bazda yılın en yüksek artış oranına ulaştık. Yüzde 154,9’la Aralık ayında yılın en yüksek ikinci artış oranını yakalayan sektörümüz, bu dönemde 156 milyon 404 bin dolarlık ihracat gerçekleştirdi” dedi.

 

 

Sektörün 2017 yılına umutla girdiğini ifade eden Kalkavan, 2016 yılında yaşanan gelişmeleri değerlendirdi: “Tersanelerimizin arazi tahsislerinin binde 1 gibi sembolik bir kira oranıyla yeniden 49 yıllığına kiralama hakkı verildi. Bu gemi inşaat sektörünü ve tersaneler ile gemi yan sanayiinde çalışan binlerce esnaf ve işçiyi için hayati derecede önemli bir gelişmedir. Tersanelerimizin arazi tahsis sürelerinin kısa olması nedeniyle ülkemize gelmek isteyen yabancı yatırımcılarla da sorunlar yaşıyorduk. Bu düzenleme ile yabancı yatırımcıların işbirliği için ülkemize gelmelerinin önü açıldı. Bununla beraber, su üstü askeri gemi ihtiyaçlarımızın tamamının yurtiçi tersanelerimizden karşılanması, Savunma Sanayii Projeleri, KOBİ’lere ve ihracatçılara kredi garanti fonu desteği verilmesi, Türk sahipli yabancı bayraklı yatların Türk bayrağına geçmelerine dair getirilen kolaylıklar, 2016 yılında sektörümüze moral veren önemli gelişmelerden bazıları”.

 

Fuarların, ticarete ivme kazandıran ortak buluşma platformu olduklarını ifade eden Kalkavan, “IMEAK Deniz Ticaret Odası olarak Mart ayında İstanbul’da düzenlenecek 14. Uluslararası Exposhipping EXPOMARITT İstanbul Gemi İnşa ve Yan Sanayi Fuarı’na tam destek veriyoruz. Türk denizcilik sektörünü oluşturan tüm bileşenler fuarımızda yer alacaklar” dedi.

 

 

‘Denizcilik Sektörü Krizi Potansiyele Çevirme Potansiyeline Sahip’ 

Denizcilik sektörünün krizi fırsata çevirerek rekabet ve verimini arttırma gücüne sahip olduğunu belirten UBM EMEA Türkiye Proje Danışmanı Esin Göksel Aslıhan ise, “21-24 Mart 2017 tarihleri arasında Pendik Green Park Convention Center’da düzenlenecek Uluslararası Exposhipping EXPOMARITT İstanbul Gemi İnşa ve Yan Sanayi Fuarı’nda 40’tan fazla ülkeden 600’ü aşkın markayı ve 50’nin üzerinde ülkeden 10.000’den fazla denizcilik profesyonelini ağırlamayı hedefliyoruz. İnanıyorum ki fuarımız yeni pazar ve işbirlikleri fırsatları sunarak 2017 yılına umutla giren Türk denizcilik sektörüne ihtiyacı olan ivmeyi kazandıracak” dedi.

 

Esin Göksel Aslıhan, denizcilik sektörünün İMEAK Deniz Ticaret Odası’nın Türkiye’de desteklediği tek fuar olan ve 21-24 Mart 2017 tarihleri arasında Pendik Green Park Convention Center’da düzenlenecek 14. Uluslararası Exposhipping EXPOMARITT İstanbul Gemi İnşa ve Yan Sanayi Fuarı’nda buluşacağını söyledi ve ekledi: “Bu yıl fuarda denizcilik sektörü için çok önemli uluslararası işbirliklerine imza atıldı. En çok ihracat yaptığımız ülke olan Norveç’ten Innovation Norway, Yunan Deniz Ticaret Odası, Seatrade, Marintec China, Blue Maritime Cluster ve Afrika Armatörler Birliği gibi önemli uluslararası kurumlar Exposhipping EXPOMARITT İstanbul’da olacaklar. Ayrıca Ekonomi Bakanlığımız koordinatörlüğü ve İstanbul İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği organizasyonuyla Azerbaycan, Kazakistan, Birleşik Arap Emirlikleri, İran, Ukrayna, Norveç, Rusya Federasyonu, Türkmenistan gibi 30’dan fazla hedef pazar ülkeden alıcıları fuarımızda ağırlama hedefindeyiz”.

 

 

Asya’nın en büyük gemicilik ticaret fuarı Marintec China başta olmak üzere 5 kıtada 12 farklı denizcilik fuarı düzenleyen UBM tarafından düzenlenen 14.Uluslararası Exposhipping EXPOMARITT İstanbul Gemi İnşa ve Yan Sanayi Fuarı, sektöre dair önemli etkinliklere de evsahipliği yapıyor. 21 Mart tarihinde İMEAK Deniz Ticaret Odası ve Innovation Norway iş birliğiyle dünya denizciliğinin de ana gündemini oluşturan ‘Green Shipbuilding’ ve ‘Green Shipping’ konularının ele alınacağı ‘Turkey & Norway Towards the Future Semineri’ düzenleniyor. Denizcilik sektöründe çok sayıda uluslararası fuar ve konferansın altında imzası bulunan SEATRADE öncülüğünde 22-23 Mart’ta düzenlenen ‘Global Maritime Summit’ ile de denizcilik endüstrisini uluslararası ve bölgesel bazda etkileyen kilit konulara odaklanılması hedefleniyor.

 

‘Mücitler Pavilyonu ile yenilikçi fikirler destekleniyor’

14. Exposhipping EXPOMARITT İstanbul, ‘mottosu olan ‘Yeni Ufuklar’ kapsamında yenilikçi fikirleri desteklemek üzere mücitlere de kapılarını açtı. Yenilikçi fikirlerini ve ürünlerini fuarda sergilemek isteyen denizcilik sektörü mucitlerine, İnovasyon Pavilyonu’nda ücretsiz stand sağlanıyor. Ayrıca, fuar kapsamında küçük ölçekli denizcilik firmalarına uluslararası pazarlara ulaşma fırsatı sunmak üzere New Market Pavilyonu oluşturuldu ve katılım sağlamak isteyen firmalara destek olmak üzere temel stant paketinde metrekare başına yüzde 50 indirim uygulaması başlatıldı.

 

 

 

Genel

SÜT-D’den Dünya Temizlik Günü Çağrısı

Yayın tarihi:

-

Sürdürülebilir Üretim ve Tüketim Derneği, 19 Eylül Dünya Temizlik Günü’nde dijital yaşamı temizleme çağrısı yaparak, dijital karbon ayak izini düşürerek, enerji tüketiminin kesemize ve iklim değişimine maliyetini azaltmaya dikkat çekti.

 19 Eylül Dünya Temizlik Günü, daha temiz ve sağlıklı bir gezegen için atık toplanmasının, yaygın bilinç yaratılmasının hedeflendiği 180 ülkeyi birleştiren küresel sivil hareketlerin en büyüklerinden biridir. Bu yıl, pandemide riskleri en aza indirerek temizlik için “Haydi Yapalım, Dijital Atıkları Temizleyelim ve Doğayı Koruyalım” diyen Let’s Do It Dünya Vakfı’nın sivil eylemi başlattığını belirten İstanbul Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi ve Sürdürülebilir Üretim ve Tüketim Derneği (SÜT-D) Başkanı Prof. Dr. Filiz Karaosmanoğlu “SÜT-D olarak Let’s Do It Türkiye’nin dijital temizlik hareketine katılacağız ve yeşil gücümüzü ülkemizin dijital karbon ayak izini düşürmek için ortaya koyacağız dedi.

İstanbul Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi ve Sürdürülebilir Üretim ve Tüketim Derneği (SÜT-D) Başkanı Prof. Dr. Filiz Karaosmanoğlu

Gördüğümüz ve görmediğimiz atıklarımız mühim

Prof. Dr. Filiz Karaosmanoğlu “Evimizde, okulumuzda, işimizde, yolda, tarlada, ormanda, dağda, denizde, gölde, nehirde, yaşarken, uğraş verirken, gezip eğlenirken hep atığımız çıkar. Kâğıt, plastik, ahşap, cam, metal, atık bitkisel yağ, ömrünü tamamlamış madeni yağ, lastik, akü ve elektrikli-elektronik eşya (e-atık) gibi. Geri dönüştürülebilir atıklarımızı görürüz. Hepsinin ulusal servet olarak atık sektörümüzde işlenip katma değer kazanması için duyarlı yurttaş katkımız mühim. Bir de görmediğimiz dijital atıklarımız var. Teknoloji kullanırken bilgisayarımız, dizüstü bilgisayarımız, akıllı telefonumuz var. Bu harika sayısal dünyamızda, dijital evimizde bize özel dosya, fotoğraf, oyun, videolar, yedekleri, e-posta kutumuz, kullandığımız ve kullanmadığımız dosyalar ve uygulamalar var. Dijital eğitim var. Bize hizmet sunan kablolu-kablosuz erişim ağları, dijital veri merkezleri-sunucular, dijital telefon santralleri, e-alışveriş siteleri, e-bankacılık da var. Her yerde, çevrimiçi yaşamda dijital atığa neden oluyoruz” dedi.

Dijital Evimizde Karbon Ayak İzimizi Düşürerek Doğamızı, İklimimizi Koruyalım

Dijital evimizde, internet kullanırken ve cihazlarımızda elektrik tüketiyoruz. Bu tüketimle küresel sıcaklık artışına, iklim değişimine neden olan sera gazları salınıyor. Bir internet araması yaptığımızda, e-posta yolladığımızda bizler küçük bir elektrik tüketimiyle karbon ayak izi yapıyoruz. Ancak veri merkezleri, akıllı sunucular enerji yoğun hizmet sunarak yüksek elektrik tüketimi ile yüksek karbon ayak izi yapıyorlar diyen Prof. Karaosmanoğlu, “4,1 milyar insan, dünya nüfusunun %53,6’sı internet kullanıyor.Lancaster Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Mike Hazas’ın değerlendirmesine göre, küresel sera gazı salımlarının %3,7’sinden dijital yaşam sorumlu. Bu miktarın havayolu taşımacığı küresel sera gazı salımlarına eşit olduğunu belirten Dr. Hazas, sera gazı salımların 2025 yılında iki misli artacağını ön görüyor. Sonuç, çevrimiçi gezinmenin, çalışmanın, enerji tüketiminin kesemize akçeli, yüksek karbon ayak iziyle gezegenimize iklim değişimi bedeli yüksek demek. Dijital evimizi mutlaka temizlemek gerekli demek” bilgisini verdi.

Dijital Temizlik Hareketine Katılalım

Prof. Karaosmanoğlu dijital atıklarımızı silerek temizleme, e-posta kutularımızı ve dosyalarımızı düzenleme gereği vurgusu yaparak, depolama alanı, hız, zaman ve düzen kazanarak dijital evimizde, çevrimiçi başarılı olmak için Dijital Temizlik Hareketine Katılım çağrısı yaptı.

Devamını oku

Genel

Alaçatı’nın gözdesi Viento Hotel “hijyen manifestosuyla” kapılarını açtı

Yayın tarihi:

-

Alaçatı’da Köy içinde huzur ve dinginliğin yanı sıra kaliteli ve konforlu tatil sunmayı amaçlayan Viento Hotel, tüm gerekli hijyen önlemlerini alarak 1 Haziran’da yaza merhaba dedi.

Viento Hotel, Turizm Bakanlığının sertifika programına ilk katılan otellerden biri oldu. Ayrıca, temizlik ve hijyen standartlarını en üst seviyeye çıkararak, Sağlıklı Turizm İşletmesi belgesini ve Gıda Güvenliği Yönetimi ISO 22000 HACCP belgesini de alarak yeni döneme hazırlandı.

Hijyenik bir konaklama

Misafir odalarında kullanılan Ozon makinesi, ULV dezenfeksiyon makinesi ve TSE ve CE sertifikalı hastane tipi dezenfektanlar ile hijyenik, tertemiz ve konforlu bir konaklama yapmanızı sağlıyor. Odalarda sterilize edilmiş tek kullanımlık Molton Brown buklet malzemeleri, 90 derecede yıkanmış ve tek tek poşetlenmiş tekstil ürünleri, özenle hazırlanmış hijyen kittlerinin yanı sıra dileyen misafirlerine tek kullanımlık tekstil ürünleri de sunuyor.

Misafirlerine yüksek hijyen standartlarının yanı sıra odalarındaki birinci kalite yataklar, lüks tekstil ürünleri, işlemeli havlu, geçmişin mirasını taşıyan özel dokuma perdeler, jakuzili, havuzlu bahçesi, gizli bahçesinde yapılan meşhur kahvaltısı, keyifli müziklerin eşlik ettiği Sota Kabuklu Deniz Ürünleri Restoranı ve barı ile bu yaz da tatilcilerin Alaçatı’daki buluşma noktası olmaya devam edecek.

Devamını oku

Genel

Güncel haberlerimiz Türkiye’nin en sevilen haber uygulaması Bundle’da

Yayın tarihi:

-

Moneta Medya Grubu, dijital dünyadaki görünürlüğünü artırmak için yeni bir adım daha attı ve bütün siteleriyle Bundle uygulamasındaki yerini aldı.

Dijital dünyadaki varlığıyla göz dolduran Moneta Medya Grubu, sektörel mikro web siteleriyle Bundle uygulamalarında yer alacağını duyurdu. Bundle, son dakika gelişmelerini ve en fazla sayıda haber ve içeriği okurlarıyla buluşturan, Türkiye’nin en sevilen haber uygulaması. Teknolojiden bilime, finanstan spor ve kültür sanata kadar geniş bir alanda en güncel haberleri dijital dünyadaki okuyuculara sunan Bundle uygulaması App Store ve Google Play’den indirilebiliyor.

App Store’dan indirmek için tıklayınız: https://apps.apple.com/tr/app/bundle-son-dakika-haber/id830521905?l=tr

Goggle Play’den indirmek için tıklayınız: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dwarfplanet.bundle

Türkiye’den ve dünyadan pek çok firmayla özel iş birlikleri içerisinde olan Moneta Medya Grubu, hem basılı hem de dijital alanda spesifik yayınlarla profesyonel dünyada iletişime katkı sunuyor. Hem Türkçe hem de İngilizce sitelerle global çapta sektör profesyonellerine hitap eden web siteleri, aynı zamanda sektör temsilcileri için bir açık kürsü vazifesi de görüyor. Firmalar ve yeni ürünler hakkında güncel haberlerin yer aldığı web siteleri, sektör profesyonellerinin kaleme aldığı yazı çalışmalarıyla eşsiz bir bilgi kaynağı konumunda.

Endüstriyel pazar iletişiminin dinamik öncüsü

Hem konvansiyonel medya hem de yeni medya anlayışını başarılı bir şekilde harmanlayarak sektörel ihtiyaçlara özel çözümler geliştirme konusunda uzmanlaşmış olan Moneta Medya Grubu; sürekli ölçülebilir, takip edilebilir ve hızlı aksiyon almaya dönük anlayışıyla yayıncılık, iletişim ve pazarlama alanında hizmet sunuyor. Şirket, geçtiğimiz yıl endüstriyel PR ve reklam yönetimi alanında dünyanın önde gelen kuruluşlarından olan Mepax ile partnerlik anlaşması imzaladı. “Endüstriyel Pazar İletişimi” sloganıyla “360© Pazar İletişimi” anlayışını geliştiren Moneta Medya Grubu; Mepax şirketiyle yaptığı partnerlik anlaşmasıyla hizmetlerini global düzey ve standartlara taşımıştı. Dünya nüfusunun yarısından fazlasının internete erişimi olduğu ve dijital pazarlamanın giderek önem kazandığı günümüz şartlarında; dijital dünya, gezegenin en uzak köşelerine dahi ulaşabilme imkânı tanıyor. Bu kapsamda Google News’ten sonra Bundle altyapısını da kullanmaya başlayan Moneta Medya Grubu, globalleşmek isteyen Türk firmaları için doğru kanalları ve iş birliklerini sağlamaya devam edecek.

Devamını oku
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam

Trendler

Copyright © 2011-2018 Moneta Tanıtım Organizasyon Reklamcılık Yayıncılık Tic. Ltd. Şti. - Canan Business Küçükbakkalköy Mah. Kocasinan Cad. Selvili Sokak No:4 Kat:12 Daire:78 Ataşehir İstanbul - T:0850 885 05 01 - info@monetatanitim.com