Connect with us

İşletme ve Bakım

GTS İLE ENTEGRE YÖNETİM SİSTEMİ

Yayın tarihi:

-

Günümüzde genişleyen ticaret hacmiyle enerji sektöründe önemli bir yer alan GTS; inovasyon, enformasyon, teknoloji ve iletişim alanındaki büyük gelişmeleri yakından takip ederek iş ortaklarına, kaliteden hiçbir şekilde ödün vermeden, sıfır hata toleransı, çevreye ve doğaya saygılı uzman kadrosuyla birlikte müşteri odaklı mühendislik çözümlerini sunmaktadır.

Kurumsal Hedefler
GTS olarak kurumsal kaliteye ulaşma, öncelikli amaçlarımız arasındadır. Bu kapsamda kaliteyi bir bütün olarak ele alıp, kurumsal her unsuru içine alan politikalar, düzenlemeler ve uygulamalar geliştirmekte, bunları yazılı dokümanlara dönüştürmekte, kurumsal değerlendirme ve denetimi yazılanlara göre gerçekleştirmekteyiz.

 

Entegre Yönetim Sistemi

Yönetim sistemimiz kuralları gereği hedeflere ulaşma seviyeleri sürekli gözden geçirilmektedir. Modern yönetim unsurlarını benimseyen GTS, dünyaca uygulanan kalite standartlarının entegre edildiği bir yapıya geçmiştir. Bu yapı sayesinde GTS, tüm uygulamalarda verimlilik ve yönetim sistemi başarısını güvence altına almayı hedeflemektedir.

Günümüzde, kuruluşlarda uygulanan yönetim sistemlerinin başarılı olamamasının birinci nedeni; kullanılan form tabanlı sistemlerin kalite kontrol ekibine ve ilgililere getirdiği aşırı iş yükü ile pratiklik kazanamaması, yönetimin ihtiyaç duyduğu kritik verimlilik analizlerinin ve durum incelemelerinin istendiği anda ve tutarlılıkla yapılamamasıdır.

Teknolojiye Yapılan Yatırım

GTS etkin bir Entegre Yönetim Sistemi (EYS) için, BSOFT QMAN EYS Programı ile esnek ve rahat uygulanabilen sağduyulu bir dokümantasyon ve kayıt sistemi geliştirerek, EYS kapsamındaki kayıtları kategorize ederek birleştiren, esnek ve pratik bir kayıt takip sistemi oluşturmuş; günlük iş emirlerini de bu sistem üzerinden çalıştırırken EYS’nin doküman yükünü hafifletmiştir.
BSOFT QMAN EYS
Kuruluşumuz, BSOFT QMAN altyapısı ile ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi ve OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi’nde kullanılan doküman ve kayıtların organizasyonunu, tüm süreçleri yönetmeyi sağlayan bir elektronik entegre sistemdir. Entegre yapı GTS’ nin sistem ihtiyaçları doğrultusunda sürekli geliştirilebilir olarak tasarlanmış %100 web tabanlı birbirine entegre modüllerden oluşmaktadır. Sistemin kurulumu ile süreçlerde hız, iletişimde performans, kalite maliyetlerinde azalma ve verimlilik artışı ile birlikte saha faaliyetlerinin daha etkin organizasyonu hedeflenmiştir.
Kalite yazılımı parametrik bir altyapıya sahiptir. Merkezde olduğu gibi tüm çalışma sahalarında ve mobil uygulamalarda kullanılabilir olarak tasarlanmış teknolojisi ve basit ara yüzü ile bilgi aktarımında esneklik sağlanırken aynı zamanda yetki kontrolü ve onay mekanizmaları ile donatılmıştır. GTS Kalite şartlarının faaliyet gösterilen tüm sahalarda uygulanabilmesi için web üzerinden kullanıcı girişleri yetkili saha süpervizörlerine ve ekip liderlerine dağıtılmıştır. İş akışında ihtiyaç duyulan bildirimler elektronik posta ile yapılabildiği gibi kullanıcıların ekranına düşen görev penceresinden iletişim ve görevlendirme detayları belirlenebilmektedir. Servis ve bakım faaliyetleri ile kalite kontrol işlemlerinin raporlama adımları sayısal analiz ve grafiklerle desteklenmiştir. Aksiyon zamanlamaları ve uygulayıcılara hatırlatma bildirimleri ile aksiyonların gerçekleşmeleri güvence altına alınabilmektedir.
GTS hiyerarşisi Rüzgar Türbinleri Servis ve Bakım kadrosunu tanıtmak ve yönetmek amacıyla elektronik ortamda belirlenmiştir. Hiyerarşik kırılımlar yetki sınırlarını ifade etme kabiliyetine sahiptir. Personel yönetimine ilişkin Entegre Yönetim Sistemi şartları bir yetkinlik ve eğitim yönetimini şart koşmaktadır. Bu konuda Rüzgar Endüstrisinde ihtiyaç olan şartların tanımlanması ve yönetilmesi için GTS elektronik bir yetkinlik izleme yöntemine sahiptir. BSOFT QMAN sisteminde tanımlanmış hizmet ve ürün kalitesini etkileyen personelin yetkinlik yönetimi modülleri ile personelin işe uygunluğu elektronik ortamda izlenmekte ve eğitim ihtiyaçları planlanabilmektedir.
Personelin görevlendirilmesiyle ekip yönetimi, duruşlar ve çalışma zamanları, izin yönetimi kapsamında takip edilmektedir. Oluşturulan elektronik süreçler NET mimarisi üzerinde çalışan yazılım ile işlemlerde hız ve kolaylığa sahiptir. Veri kayıplarını önlemek, verilerin bütünlüğü, gizliliğe erişilebilirliğini sağlamak amacıyla SQL Server veri tabanı desteği sağlanmıştır. İşlem iletişim modülleri tüm SMTP/POP3 uyumlu mail sistemleri ile çalışabilme özelliğine sahiptir.
Entegre Yönetim Sistemimizin uygulama süreçleri aşağıdaki ana menülerin entegrasyonu ile yönetilmektedir.
– Doküman Yönetimi
– Proses Yönetimi
– Çevre Yönetimi
– Düzeltici ve Önleyici Faaliyetler Yönetimi
– Denetim Faaliyetleri Yönetimi
– İş Sağlığı ve Güvenliği Sistemi
– Kalibrasyon Yönetimi
– Müşteri Memnuniyeti Yönetimi
– Toplantı Yönetimi
– Eğitim ve Yetkinlik Yönetimi
Kuruluşumuz GTS, enerji sektörünün ihtiyacı olan ürün ve hizmetleri kalite süreçlerini yöneten bir altyapıda sumayı hedeflemiştir. Kuruluşumuz, yönetim sistemlerinin insan merkezli, maliyetleri oluşmadan önlemeyi amaçlayan, paydaşların katılımını ve sürekliliği hedefleyen yaklaşımını tüm çalışmalarına yansıtmaktadır.

İşletme ve Bakım

Çeşme RES’te doğal bal üretimi

Yayın tarihi:

-

Vega Enerji tarafından işletilen 18 MW’lık Çeşme RES’te yetiştirilen arılardan tam 100 kilo bal elde edildiği kaydedildi.

VEGA Enerji Genel Müdürü Erman Kaya, İHA’ya yaptığı açıklamada, Çeşme RES’te kurulan 30 arı kovanından bu yıl 100 kilo bal edildiğini belirtti. Rüzgâr enerjisi santrallerinin hem çevreci hem de doğa dostu olduğunu belirten Erman Kaya, rüzgâr enerjisinin ülkenin ekolojik dengesini korurken, enerji bağımsızlığına da katkı yaptığı belirtti. Kaya, sözlerini şöyle sürdürdü: “Kamuoyunda oluşturulan negatif algının aksine RES’ler doğaya hiçbir atık bırakmadığı için çevreci ve sağlıklı bir enerji türüdür. Tamamen doğal kaynakları kullanması ve yenilenebilir özelliğiyle ülkemiz için büyük önem taşıyor. Biz yaklaşık 5 yıldır santral bölgesinde binlerce arı yetiştiriyoruz. Bu arılar tamamen doğal yaşayışlarına uygun şekilde bal üretimine devam ediyor. Arıların yanı sıra, yine aynı bölgedeki keçi ve ineklerimizden de süt elde ediyoruz. Doğal yaşamla bu kadar iç içe bir enerji üretim şekli RES’lerin sanılanın aksine, doğaya hiçbir zarar vermediğinin kanıtıdır.”

Çeşme RES’te 30 arı kovanından 100 kilo bal elde edildi.

Ürettikleri balın kalite analizlerinin de yapıldığını ve ürünün tamamen sağlıklı olduğunu dile getiren Erman Kaya; “Bizim için doğal yaşama saygı, birinci sırada geliyor. Bölgeye binlerce ağaç ve bitki diktik. Firma olarak enerji üretiminin ve doğal yaşamın yan yana yürütülebileceğini kanıtladık. Her geçen yıl bal hasadı miktarımız da artıyor. Şimdi de aromatik bal üretimine başlayacağız” ifadelerini kullandı. Kaya, ülke olarak artan enerji ihtiyacının karşılanması; ekonominin güçlenmesi ve istihdamın artması açısından yenilenebilir ve çevreci enerji sektörünün daha çok desteklenmesi gerektiğini de sözlerine ekledi.

Çeşme RES’te, yıllık yaklaşık 60 milyon kWh elektrik üretimi gerçekleştiriliyor. Vega Enerji Genel Müdürü Erman Kaya; geçen ay gerçekleştirdiğimiz röportajda Çeşme RES’te her yıl 90 bin ağaç dikimine eşdeğer olmak üzere 30 bin ton karbondioksit azaltımı sağlandığını ve 5.000 kişinin elektrik enerjisi ihtiyacının karşılandığını belirtmişti. (Kaynak: iha.com.tr) 

Devamını oku

İşletme ve Bakım

VEGA Enerji, Çeşme RES ile çevreyle dost bir enerji üretimi yapıyor

Yayın tarihi:

-

VEGA Rüzgar Enerjisi Elektrik Üretim AŞ’ye bir ziyaret gerçekleştirdik ve Genel Müdür Erman Kaya ile bir söyleşi yaptık. Erman Bey hem Çeşme RES hem de Vega Enerji’nin diğer faaliyetleri hakkında bilgilendirmelerde bulundu.

VEGA Enerji Genel Müdürü Erman Kaya

Öncelikle sizi tanıyabilir miyiz?

1982 İzmir doğumluyum. 2005 yılında Muğla Üniversitesi’nden mezun oldum. 12 yıldır enerji sektöründe çalışmaktayım. Şu anda Vega Rüzgar Enerjisi Elektrik Üretim AŞ’de Genel Müdür olarak görev yapmaktayım. Evli ve bir kız çocuk babasıyım.

Okurlarımız için firmanızı kısaca anlatır mısınız?

Geçmişi 2000’li yıllara dayanan Vega Enerji yenilenebilir enerji kaynaklarından elektrik üretimi faaliyetinde bulunmak üzere 2008 yılında İzmir’de kurulmuştur.

Ülkemizin hem ekonomik hem de çevresel gelişimine katkı sağlamak amacı ile faaliyetlerini sürdüren Vega Enerji, aynı zamanda çalışanlarını santrallerin bulunduğu bölgeden istihdam ederek bölgesel kalkınmaya da katkı sağlamaktadır. Bunun yanı sıra santral bölgesinde halkı bilinçlendirmek adına doğal yaşamı destekleyerek küçük çapta çiftlik kurulmuştur. Çiftlik içerisinde bal, süt, peynir ve yoğurt üretimi yapılmaktadır.

Firma olarak işlettiğiniz rüzgâr enerjisi santralleri hakkında bilgi verebilir misiniz?

Mayıs 2015 itibariyle 18 MW’lık Çeşme RES projesini tamamlayan Vega Enerji, yenilenebilir enerji alanında yeni yatırımlarla büyüme hedefindedir. Çeşme RES, yıllık yaklaşık 60 milyon kWh elektrik üreterek, her yıl 90 bin adet ağaç dikimine eşdeğer 30 bin ton karbondioksit azaltımı sağlamaktadır. Ayrıca bu, 5.000 kişinin elektrik enerjisi ihtiyacının da karşılanması demektir.

Rüzgâr enerjisi santrallerinin sağlıklı ve verimli bir çalışma performansı sunması için ne tür önlemler alınması gerekir sizce?

Verimliliği arttırmak amaçlı bizler devamlı çalışmalar yapmaktayız.

Retrofit adı altında bazı çalışmalarımız var.

Ayrıca türbinde gördüğümüz performans arttırıcı çalışmalarında doküman haline getirip ekiplerimizle paylaşıyoruz.

Ana kısımlardan bahsedecek olursak:

1- Yıllık bakımların zamanında ve eksiksiz yapılması

2- Gearbox (dişli) kontrollerinin titiz yapılması ve çalışma takibi 

3- Kanatların hem operasyonel hem de görsel olarak kontrollerinin yapılması

4- Türbinde bulunan yağların her yıl analize gönderilmesi.

5- Oksitlenmeye karşı kulelerin devamlı dış kontrollerinin yapılması

6- Güç kablolarının her yıl tam yükten sonra thermal kamera ile kontrolü

Size göre enerji tedarikinde rüzgârın payını artırmak için neler yapılmalıdır?

YEKA Yönetmeliği’nin hazırlanış amacının yenilenebilir enerji kaynaklarının etkin ve verimli kullanılması olduğunu biliyoruz. Bu alanların yatırımcılara tahsisiyle yatırımların hızlı bir şekilde gerçekleştirilmesi ve yenilenebilir enerji kaynaklarına dayalı elektrik enerjisi üretim tesislerinde kullanılan ileri teknoloji içeren aksamın yurtiçinde üretilmesi ya da yurtiçinden temin edilmesinin sağlanmasıyla, teknoloji transferinin teminine katkı sağlanacaktır. Bu anlamda belli bir oranda yerli aksamın kullanma zorunluluğu, çalışacak mühendislerin yine belli oranda Türk olma şartı ve yaratacağı istihdam, YEKA’ların en büyük avantajlarıdır. Ancak bu noktada bölgesel anlamda küçük YEKA’ların da oluşturulması gerekmektedir. Yatırım riskini dağıttığınızda hem ekonomik olumsuzlukların önüne geçmiş olursunuz hem de pazar alanını geniş tutarak daha küçük yatırımcılara imkân sağlarsınız. Ana ve yan sanayi üniversitelerle birlikte stratejik ve teknolojik yol haritaları hazırlamalı, sanayinin ihtiyaçlarına yönelik insan kaynağı yetiştirilmesi için planlar yapmalıdır. Zaman kaybetmeden bu konuda önemli adımlar atılmalı, kamusal irade içerisinde ulusal stratejiler belirlenerek yatırım sürecinin çok daha kısa olmasına önem verilmelidir. Attığımız her adımın ülkemiz ve milletimizin faydasına gelişeceğini hep beraber göreceğiz’.

Rüzgâr Enerjisi sektöründe kalifiye eleman açığı var mıdır? Bu konuda şirket olarak sektöre katkılarınız nelerdir?

Enerji sektöründe eleman açığı oldukça fazladır. Çünkü üniversitelerin enerji sistemleri mühendisliği okutulan teorik bilgiler reel sektörde tam olarak karşılık bulamamaktadır. Bölüm ile sektörün iş birliği sağlanmalı, müfredatlar genel işleyiş paralelinde yeniden gözden geçirilmelidir. Ayrıca enerji sistemleri mühendisliği bölümünden mezun olan öğrencilere tanımlanmayan imza yetkileri yüzünden iş bulma süreçleri daha sıkıntılı hale gelmektedir.

Şirket olarak tüm bu noksanlıkların farkındayız. Bu yüzden her geçen yıl stajyer sayımızı arttırarak, genç mühendis arkadaşlarımıza hem teorik hem de pratik olarak destek olmaya devam edeceğiz.

Stajyerlerle ilgili yaptığınız çalışmalar nelerdir?

Rüzgar Ölçüm direği kurulum bilgileri veriyoruz. Micrositing çalışmaları ile ilgili programlar online olarak öğretiyoruz. Enerji Mevzuatı ile ilgili teorik bilgiler veriyoruz. Alınan izinler doğrultusunda fabrika ve saha gezileri yapıyoruz. Temas halinde olamadığımız diğer mühendis arkadaşlarımıza yönelik, reel sektörün teorik bilgilerini içeren Youtube kanalını faaliyete geçiyoruz.

Devamını oku

İşletme ve Bakım

Genba Grup, tecrübesini eğitim alanında da gösterecek

Yayın tarihi:

-

Genba Grup Genel Müdürü Cengiz Oğuzer’le bir söyleşi gerçekleştirdik. Cengiz Bey, firmaları hakkında bilgiler sunarken, faaliyete geçmek üzere olan eğitim merkezleriyle ilgili de ayrıntılı açıklamalarda bulundu.

Genba Grup Genel Müdürü Cengiz Oğuzer ve Global Blade Service Genel Müdürü Orla Sorenson

Genba, sektörde ilklere imza atmasıyla tanınan bir firma. Firmanız hakkında ayrıntılı bilgi alabilir miyiz?

Genba’nın Çeşme ARES sahasında montajını yapmış olduğu Türkiye’nin ilk rüzgâr çiftliği bugün halen aktif olarak enerji üretimine devam etmektedir ve grup firmamız olan Genba Teknik Servis (GTS) işletme bakımını yapmaktadır. Türkiye’deki rüzgâr türbinlerinin sayısının artması sonucu sektördeki bakım ve onarım hizmetleri açığını da yine Genba doldurmayı bilmiştir. Solar sistemlerde de yine Genba yurtdışından edindiği know-how ile birçok anahtar teslim projede ilklerden olmuştur. Tamamı sertifikalı mühendis ve teknisyenlerden oluşan kadrosu, dünyada kabul görmüş markaların teknik ekipman ve avadanlıkları ile geniş 4×4 araç filosu bu amaca hizmet eden yatırımlarıdır.
Ayrıca rüzgâr türbini endüstrisinde üretici firmalara yerlileştirme projesi kapsamında yapmakta olduğumuz parça üretimi de grubumuzda son zamanlarda artarak yükselen bir iş hacmine sahiptir. Sadece bu üretim için Eylül 2018’de 5.000 metrekarelik bir fabrika ve çeşitli makineler satın alınmıştır.

Yeni bir ilk var mı son zamanlarda?

Evet, Genba Grup bugünlerde yine bir ilke imza atmaya hazırlanıyor. Bu kez Kanat Tamiri Eğitim Merkezimizi 20 Mayıs’ta yapılacak ilk eğitim olan “Kanat İncelemesi” ile açıyoruz. Danimarka kökenli ve dünyanın her noktasında bu eğitimleri vermekte olan Global Blade Service (www.globalbladeservice.com ve www.globalbladeservice-tr.com) şirketi ile güçlerini birleştiren Genba, Balıkesir’de kurulmakta olan bu eğitim merkezinde sadece Türk vatandaşlarına bu eğitimleri vermekle kalmayıp, yurt dışındaki müşterilerin talebi üzerine bu eğitimleri yerinde vermeyi ve sertifikalandırmayı hedeflemektedir.

Kanat Onarımı ve bunun Eğitimi konusu neden bu denli önemlidir?

Kanat onarımı ve bunun eğitimi sorusu akla geldiğinde elbette “maliyetler” yanıtı ilk sırayı almaktadır. Dünyada hızla artan türbin sayıları ve yatırımlar aynı zamanda yüksek bir dokümantasyon talebi de yaratmaktadır. Rotorların gerçek durumlarını gözlemeye duyulan ihtiyacın artması, üretim kaybını minimize edecek planlı denetim ve ön etkin bakımlar, müşterilerin yüklenicilerden beklentisi olan kalifiye ve iyi belgelenmiş onarım çözümleri, müşteri memnuniyeti ve genel olarak kötü izlenim yaratacak kamu imajından sakınarak firma itibarını ön plana çıkarmak gibi nedenler bu maliyetlerin en başında sayılabilir.

Peki kanat hizmetlerinin standartlarının belgelenmesi gerçekten gerekir mi?

Evet. Global Blade Service standartları kapsamında genel denetim, kanat onarımı ve dokümantasyon, çalışma talimatlarını temin ediyor ve 3 seviyede bu eğitimleri sertifikalıyoruz.

Eğitimlerimiz;

  1. Seviye – Kanat Denetimi Sertifikasyonu
  2. Seviye – Temel Kanat Onarımı Sertifikasyonu
  3. Seviye – Yapısal Kanat Onarımı Sertifikasyonu ve yeni eğitim programı olan Yıldırım Koruma Sistemi Denetimi

olarak ayrı ayrı eğitimler olup, teorik eğitimin yanı sıra tam donanımlı eğitim atölyemizde uygulamalı olarak verilmekte ve sonunda başarılı olan adaylar sertifikaya hak kazanmaktadırlar. Bu adayların yine web sitemizde aldıkları eğitimler, sertifika kopyaları ve iletişim detayları da bulunmakta olup, bu konularda yetkin ve sertifikalı personel arayan firmalara kolaylık sağlanmaktadır

Eğitimin genel amaçları hakkında bilgi alabilir miyiz?

İyi donanım sahibi kanat uzmanları her durumda profesyonelce davranmaya hazırlanmış olacaklardır. Ayrıca, kanatların denetlenmesi, kanat durumunun belgelenmesi, kusurlu kanatların montaj öncesi belirlenmesi ve de en önemlisi kanatların havada onarımı yerine yerde onarımı bu eğitimlerin çıktılarını oluşturmaktadır. Kalifiye bir uzman genel olarak, kozmetik kusurlarını, laminasyon kusurlarını ve yapısal hasarları onarmakla kalmayıp tüm bu onarımları da dokümante edebilmektedir.

Eğitim metotlarınız nelerdir?

Teorik eğitimlerimiz genel olarak, sağlık-iş ve işçi güvenliği, kanat yapısı, malzeme bilimi, üretim süreci, hasarları inceleme ve kategorize etme, onarım teknikleri, laminasyon kalitesi ve dokümantasyon konularını içermekte olup bu eğitimler sınıf ortamında fotoğraflar, videolar, kitapçık ve harici malzemelerle desteklenmektedir. Toplam eğitimin %30’u teorik eğitimleri kapsıyor. Sahada ya da atölye ortamındaki uygulamalı eğitimler ise bireysel ve takım halinde çalışmalar şeklinde oluyor ve denetleme, onarıma hazırlık, sahada yapılacak onarımlar, dokümantasyon ve sağlık, iş ve işçi güvenliği konularını kapsıyor.

Eğitim sonunda her katılan sertifika alabiliyor mu?

Nihai amacımız bu olsa da; her eğitimin sonunda olduğu gibi bu denli ciddi bir konudaki eğitimin de elbette bir sınav süreci var; tüm eğitim hedeflerini içeren bir teorik sınav ile bireysel bazda atölye uygulama sınavı; eğitim becerilerini ve düzeyini; dokümantasyon becerilerini gösteren bir başka sınavımız sonucu sertifikaya hak kazanılıyor.

Türkiye’de olması sebebiyle sadece Türkçe lisanında mı verilecek?

İngilizce ve Türkçe olarak bu eğitimleri verebileceğiz. Eğitmenlerimiz katılımcıların lisan düzeyine göre gerekirse İngilizce ya da sadece Türkçe olarak verebilecek niteliktedir. Kaldı ki; yurt dışından buraya personel göndermek yerine yerinde bu eğitimleri aldırmak isteyen firmalar için sadece eğitmenlerimizi ve malzemeleri göndererek yerinde eğitimler de verilebilir.

İlk eğitim başlangıç tarihiniz nedir ve nasıl takip edilebilir?

İlk eğitimimiz 1. Seviye Kanat İncelemesi olup 20-22 Mayıs 2019 tarihleri arasında gerçekleşecektir. Takip eden diğer seviye eğitimler için www.globalbladeservice-tr.com web sitemizi takip ederek detaylara ulaşılabilir.  Eğitimlere katılmak isteyen bireyler ya da firmalar web sitemiz üzerinden rezervasyon yaparak da süreci başlatabileceklerdir. Tüm eğitimlerimiz; başlama tarihinden 2 ay kadar önce web sitemizde yayınlanacaktır.

Devamını oku
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam

Trendler

Copyright © 2011-2018 Moneta Tanıtım Organizasyon Reklamcılık Yayıncılık Tic. Ltd. Şti. - Canan Business Küçükbakkalköy Mah. Kocasinan Cad. Selvili Sokak No:4 Kat:12 Daire:78 Ataşehir İstanbul - T:0850 885 05 01 - info@monetatanitim.com