Connect with us

Genel

Global şirketler rüzgar enerjisine dönüyor

Yayın tarihi:

-

Avrupa Rüzgar Enerjisi Birliği vekil CEO’su Malgosia BARTOSIK: “Bu ayın başlarında İsveçli mobilya devi IKEA’nın elde ettiği bir milyar € karlılığını güneş ve rüzgar enerjisi ile ilişkilendirerek açıkladığını belirten Bartosık, “BMW, General Motors, Nissan, Honda, CEMEX, Heineken, LEGO, IKEA, Facebook, Google, Amazon, Microsoft ve Apple gibi diğer dünya devi markalar da rüzgar enerjisini kullanarak, karlılıklarını artırmaktadırlar. İklim değişikliği, beklenenden çok daha hızla gerçekleşmektedir. Fakat bu aynı zamanda yenilenebilir enerjiye geçiş anlamına gelmektedir” dedi.

Küresel iklim krizi derinleşirken, siyasi anlamda dikkatleri üzerine toplamış olan İklim Zirvesi’nin Aralık 2015’de Paris’de gerçekleştirilmesi planlanırken, 15 Haziran Dünya Rüzgar Günü’nü  temiz, güvenilir ve  düşük maliyetli enerjiye dönüş yapan çok sayıda şirket ile birlikte kutlamaya hazırlanmaktayız.

 

Dünya Rüzgar Günü, her yıl 15 Haziran’da dünya çapında çeşitli organizasyonlar ile kutlanmaktadır.

 

Dünya Rüzgar Günü’nde, rüzgar enerjisinin enerji sistemlerimizi yeniden şekillendirmesi, rüzgarın gücü ve sağladığı imkanlar, ekonomimizi karbon gazından arındırıp iş hacminin büyümesinin sağlanması konuları ele alınmaktadır.

 

Rüzgar enerjisi bugün baş rol oynamakta olup, 2014 yılında 100 milyar dolarlık yatırım ile dünyada en hızlı büyüyen endüstriyel sektördür. Bu da rüzgar enerjisinin çevresel ve sosyal anlamdaki duyarlılığının yanı sıra maliyet rekabetini de beraberinde getirdiğini gösteriyor. Dünya pazarlarında artarak ilerlemekte olan Onshore rüzgar enerjisi, geleneksel enerji kaynaklarından şimdi çok daha ucuzdur.

 

Avrupa Rüzgar Enerjisi Birliği vekil CEO’su Malgosia BARTOSIK, Rüzgar enerjisinin, güvenli ve istikrarlı enerji kaynağı olması dolayısıyla büyük ölçekli fabrika, operasyon ve veri merkezlerinin enerji ihtiyacına çok uygun çözümler oluşturduğunu ifade etmektedir.

 

Bu ayın başlarında İsveçli mobilya devi IKEA’nın elde ettiği bir milyar € karlılığını güneş ve rüzgar enerjisi ile ilişkilendirerek açıkladığını belirten Bartosık, “BMW, General Motors, Nissan, Honda, CEMEX, Heineken, LEGO, IKEA, Facebook, Google, Amazon, Microsoft ve Apple gibi diğer dünya devi markalar da rüzgar enerjisini kullanarak, karlılıklarını artırmaktadırlar. İklim değişikliği, beklenenden çok daha hızla gerçekleşmektedir. Fakat bu aynı zamanda yenilenebilir enerjiye geçiş anlamına gelmektedir” dedi.

 

Küresel Rüzgar Enerjisi Konseyi Genel Sekreteri Steve SAWYER, ‘firmalar, teknolojik süreçler ve maliyetlerin düşüşü hakkında her geçen gün daha fazla farkındalığa sahip oluyorlar ve yatırım modelleri de hızla değişiyor’ dedi. Konu hakkındaki  görüşlerini  “IKEA gibi şirketler, diğer firmalar tarafından da takip edilebilecek,öncü niteliğinde çalışmalar yapan ve  fosil yakıtlara karşı duruş sergileyen örneklerdendir’’ cümlesi ile tamamladı.

 

 

İNGİLİZCESİ;

Businesses Turn to Wind Power

 

Global Wind Day is celebrated on 15 June

 

15 June, worldwide. As the global climate crisis deepens, and political attention to climate increases in the run up to the Paris Climate summit in December, on Global Wind Day we celebrate the fact that more and more companies are turning to clean, reliable and cost-effective wind energy to power their businesses. Global Wind Day is a worldwide event that occurs annually on 15 June. It is a day for discovering wind energy, its power and the possibilities it holds to reshape our energy systems, decarbonise our economies and boost jobs and growth.

Wind energy has become fully mainstream and is today one of the fastest growing industrial sectors in the world, attracting $100 billion in investment in 2014. This shows that wind power doesn’t only make sense environmentally and socially, but it is also cost-competitive. Onshore wind power is now cheaper than conventional energy sources in an expanding number of markets worldwide.

“Wind energy has become the favoured solution for large companies who need a reliable and consistent energy flow to power factories, operations and data centers”, said Malgosia Bartosik, Acting CEO of the European Wind Energy Association. Earlier this month Swedish furniture giant IKEA announced a €1 billion commitment to wind, solar and climate action. Other companies running their businesses increasingly on wind power include BMW, General Motors, Nissan, Honda, CEMEX, Heineken, LEGO, IKEA, Facebook, Google, Amazon, Microsoft and Apple.

“Climate change is happening faster than expected, but so is the transition to renewable energy. As businesses become increasingly aware of the progress in technology and falling costs we are seeing a rapid change in investment patterns” said Steve Sawyer, Secretary General of the Global Wind Energy Council. “Companies like IKEA pave the way for a fossil free future and give an important example for others to follow”, Sawyer concluded.

Genel

Kablo sektörünün lideri en güçlü 50 kadın CEO arasında

Yayın tarihi:

-

Ekonomist ve Capital dergilerinin “Türkiye’nin En Güçlü 50 Kadın CEO’su” araştırması sonuçlandı. Kadın üst düzey yöneticilerin temsil ettikleri şirketlerin cirosuna göre sıralandığı listede, Türk kablo sektörünün öncü firması Türk Prysmian Kablo’nun CEO’su Cinzia Farisè de yer alarak, Türkiye’nin en güçlü kadın CEO’larından biri oldu.

 Türk Prysmian Kablo, sektöründe ilklere imza atmaya devam ediyor. Şirketin geçtiğimiz yıl görevi devralan CEO’su Cinzia Farisè, Türkiye’nin en güçlü 50 kadın CEO’su arasına girerek büyük bir başarıya imza attı. Ulusal ve çok uluslu şirketlerde uzun bir kariyere sahip olan, hem hizmet hem endüstriyel üretim alanlarında, özel sektörde ve kamuda yönetici ve icracı olmayan yönetici olarak çalışan, birçok firmanın yönetim kurulunda görev yapan Cinzia Farisè, kablo sektöründe ve Prysmian Group bünyesinde 10 yıl boyunca deneyim kazandıktan ve giderek artan sorumluluklar üstlendikten sonra, geçtiğimiz yıl Türk Prysmian Kablo’nun CEO’su olarak Türkiye’de göreve başladı.

Mudanya’da 500’ü aşan çalışanıyla yenilikçi kablo çözümleri ve sistemleri geliştiren Türk Prysmian Kablo, Cinzia Farisè’nin liderliğinde 2019 yılını yaklaşık 1,5 milyar TL ciroyla kapadı.

İnovasyon ve sürdürülebilirlikle büyüyor

Türk Prysmian Kablo’yu kablo sektörüne liderlik eden büyük bir aile olarak tanımlayan ve  ilk hedeflerinin, her gün kriz, kur dalgalanması veya Covid-19, sorun ne olursa olsun en iyisini bekleyen yüzlerce müşteriyi memnun etmek olduğunun bilincinde çalışmalarını sürdürdüklerinin altını çizen Cinzia Farisè, sözlerine şöyle devam etti: “Bu ödülün arkasında, daima ileriye bakan, kendine hedefler koyan, inovasyonla sürdürülebilir uzun vadeli büyümeyi bir araya getiren Türk Prysmian Kablo ailesinin işine olan bağlılığı ve tutkusu var. ‘Türkiye’yi Yarınlara Bağlıyoruz’ misyonumuzdan aldığımız güçle, Türkiye’nin en prestijli projelerinin çözüm ortağı olarak, Türkiye’nin sanayileşmesine ve ekonomisine katkılarımızı sunduk ve sunmaya devam ediyoruz. Ve bugün, ekonomik, sosyal ve çevresel sorumluluğu faaliyetimizin tüm yönlerine entegre etmek amacıyla, iş modelimizi güçlendiriyor ve toplum için fayda sağlamak üzere, Şirketimiz için kar sağlıyoruz.”

Mudanya’dan dünyaya

Teknoloji ve üretim kapasitesini artırmak için, 1964 yılından bugüne dek birçok yatırım yapan Türk Prysmian Kablo, Mudanya’daki fabrikasında 22 bin farklı kablo üretebiliyor. 220 kV’a kadar tüm enerji kabloları, 3 bin 600 çifte kadar bakır iletkenli haberleşme kabloları, fiber optik kablolar, endüstriyel uygulamalarda kullanılan özel kablolar da Türk Prysmian Kablo’nun imzasını taşıyor. Şirket, her sektörde büyük proje ve yatırımların güvenilir çözüm ortağı olarak katkı sağlamaya devam ediyor.

Devamını oku

Genel

SÜT-D’den Dünya Temizlik Günü Çağrısı

Yayın tarihi:

-

Sürdürülebilir Üretim ve Tüketim Derneği, 19 Eylül Dünya Temizlik Günü’nde dijital yaşamı temizleme çağrısı yaparak, dijital karbon ayak izini düşürerek, enerji tüketiminin kesemize ve iklim değişimine maliyetini azaltmaya dikkat çekti.

 19 Eylül Dünya Temizlik Günü, daha temiz ve sağlıklı bir gezegen için atık toplanmasının, yaygın bilinç yaratılmasının hedeflendiği 180 ülkeyi birleştiren küresel sivil hareketlerin en büyüklerinden biridir. Bu yıl, pandemide riskleri en aza indirerek temizlik için “Haydi Yapalım, Dijital Atıkları Temizleyelim ve Doğayı Koruyalım” diyen Let’s Do It Dünya Vakfı’nın sivil eylemi başlattığını belirten İstanbul Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi ve Sürdürülebilir Üretim ve Tüketim Derneği (SÜT-D) Başkanı Prof. Dr. Filiz Karaosmanoğlu “SÜT-D olarak Let’s Do It Türkiye’nin dijital temizlik hareketine katılacağız ve yeşil gücümüzü ülkemizin dijital karbon ayak izini düşürmek için ortaya koyacağız dedi.

İstanbul Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi ve Sürdürülebilir Üretim ve Tüketim Derneği (SÜT-D) Başkanı Prof. Dr. Filiz Karaosmanoğlu

Gördüğümüz ve görmediğimiz atıklarımız mühim

Prof. Dr. Filiz Karaosmanoğlu “Evimizde, okulumuzda, işimizde, yolda, tarlada, ormanda, dağda, denizde, gölde, nehirde, yaşarken, uğraş verirken, gezip eğlenirken hep atığımız çıkar. Kâğıt, plastik, ahşap, cam, metal, atık bitkisel yağ, ömrünü tamamlamış madeni yağ, lastik, akü ve elektrikli-elektronik eşya (e-atık) gibi. Geri dönüştürülebilir atıklarımızı görürüz. Hepsinin ulusal servet olarak atık sektörümüzde işlenip katma değer kazanması için duyarlı yurttaş katkımız mühim. Bir de görmediğimiz dijital atıklarımız var. Teknoloji kullanırken bilgisayarımız, dizüstü bilgisayarımız, akıllı telefonumuz var. Bu harika sayısal dünyamızda, dijital evimizde bize özel dosya, fotoğraf, oyun, videolar, yedekleri, e-posta kutumuz, kullandığımız ve kullanmadığımız dosyalar ve uygulamalar var. Dijital eğitim var. Bize hizmet sunan kablolu-kablosuz erişim ağları, dijital veri merkezleri-sunucular, dijital telefon santralleri, e-alışveriş siteleri, e-bankacılık da var. Her yerde, çevrimiçi yaşamda dijital atığa neden oluyoruz” dedi.

Dijital Evimizde Karbon Ayak İzimizi Düşürerek Doğamızı, İklimimizi Koruyalım

Dijital evimizde, internet kullanırken ve cihazlarımızda elektrik tüketiyoruz. Bu tüketimle küresel sıcaklık artışına, iklim değişimine neden olan sera gazları salınıyor. Bir internet araması yaptığımızda, e-posta yolladığımızda bizler küçük bir elektrik tüketimiyle karbon ayak izi yapıyoruz. Ancak veri merkezleri, akıllı sunucular enerji yoğun hizmet sunarak yüksek elektrik tüketimi ile yüksek karbon ayak izi yapıyorlar diyen Prof. Karaosmanoğlu, “4,1 milyar insan, dünya nüfusunun %53,6’sı internet kullanıyor.Lancaster Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Mike Hazas’ın değerlendirmesine göre, küresel sera gazı salımlarının %3,7’sinden dijital yaşam sorumlu. Bu miktarın havayolu taşımacığı küresel sera gazı salımlarına eşit olduğunu belirten Dr. Hazas, sera gazı salımların 2025 yılında iki misli artacağını ön görüyor. Sonuç, çevrimiçi gezinmenin, çalışmanın, enerji tüketiminin kesemize akçeli, yüksek karbon ayak iziyle gezegenimize iklim değişimi bedeli yüksek demek. Dijital evimizi mutlaka temizlemek gerekli demek” bilgisini verdi.

Dijital Temizlik Hareketine Katılalım

Prof. Karaosmanoğlu dijital atıklarımızı silerek temizleme, e-posta kutularımızı ve dosyalarımızı düzenleme gereği vurgusu yaparak, depolama alanı, hız, zaman ve düzen kazanarak dijital evimizde, çevrimiçi başarılı olmak için Dijital Temizlik Hareketine Katılım çağrısı yaptı.

Devamını oku

Genel

Alaçatı’nın gözdesi Viento Hotel “hijyen manifestosuyla” kapılarını açtı

Yayın tarihi:

-

Alaçatı’da Köy içinde huzur ve dinginliğin yanı sıra kaliteli ve konforlu tatil sunmayı amaçlayan Viento Hotel, tüm gerekli hijyen önlemlerini alarak 1 Haziran’da yaza merhaba dedi.

Viento Hotel, Turizm Bakanlığının sertifika programına ilk katılan otellerden biri oldu. Ayrıca, temizlik ve hijyen standartlarını en üst seviyeye çıkararak, Sağlıklı Turizm İşletmesi belgesini ve Gıda Güvenliği Yönetimi ISO 22000 HACCP belgesini de alarak yeni döneme hazırlandı.

Hijyenik bir konaklama

Misafir odalarında kullanılan Ozon makinesi, ULV dezenfeksiyon makinesi ve TSE ve CE sertifikalı hastane tipi dezenfektanlar ile hijyenik, tertemiz ve konforlu bir konaklama yapmanızı sağlıyor. Odalarda sterilize edilmiş tek kullanımlık Molton Brown buklet malzemeleri, 90 derecede yıkanmış ve tek tek poşetlenmiş tekstil ürünleri, özenle hazırlanmış hijyen kittlerinin yanı sıra dileyen misafirlerine tek kullanımlık tekstil ürünleri de sunuyor.

Misafirlerine yüksek hijyen standartlarının yanı sıra odalarındaki birinci kalite yataklar, lüks tekstil ürünleri, işlemeli havlu, geçmişin mirasını taşıyan özel dokuma perdeler, jakuzili, havuzlu bahçesi, gizli bahçesinde yapılan meşhur kahvaltısı, keyifli müziklerin eşlik ettiği Sota Kabuklu Deniz Ürünleri Restoranı ve barı ile bu yaz da tatilcilerin Alaçatı’daki buluşma noktası olmaya devam edecek.

Devamını oku
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam

Trendler

Copyright © 2011-2018 Moneta Tanıtım Organizasyon Reklamcılık Yayıncılık Tic. Ltd. Şti. - Canan Business Küçükbakkalköy Mah. Kocasinan Cad. Selvili Sokak No:4 Kat:12 Daire:78 Ataşehir İstanbul - T:0850 885 05 01 - info@monetatanitim.com