Connect with us

Genel

Global şirketler rüzgar enerjisine dönüyor

Yayın tarihi:

-

Avrupa Rüzgar Enerjisi Birliği vekil CEO’su Malgosia BARTOSIK: “Bu ayın başlarında İsveçli mobilya devi IKEA’nın elde ettiği bir milyar € karlılığını güneş ve rüzgar enerjisi ile ilişkilendirerek açıkladığını belirten Bartosık, “BMW, General Motors, Nissan, Honda, CEMEX, Heineken, LEGO, IKEA, Facebook, Google, Amazon, Microsoft ve Apple gibi diğer dünya devi markalar da rüzgar enerjisini kullanarak, karlılıklarını artırmaktadırlar. İklim değişikliği, beklenenden çok daha hızla gerçekleşmektedir. Fakat bu aynı zamanda yenilenebilir enerjiye geçiş anlamına gelmektedir” dedi.

Küresel iklim krizi derinleşirken, siyasi anlamda dikkatleri üzerine toplamış olan İklim Zirvesi’nin Aralık 2015’de Paris’de gerçekleştirilmesi planlanırken, 15 Haziran Dünya Rüzgar Günü’nü  temiz, güvenilir ve  düşük maliyetli enerjiye dönüş yapan çok sayıda şirket ile birlikte kutlamaya hazırlanmaktayız.

 

Dünya Rüzgar Günü, her yıl 15 Haziran’da dünya çapında çeşitli organizasyonlar ile kutlanmaktadır.

 

Dünya Rüzgar Günü’nde, rüzgar enerjisinin enerji sistemlerimizi yeniden şekillendirmesi, rüzgarın gücü ve sağladığı imkanlar, ekonomimizi karbon gazından arındırıp iş hacminin büyümesinin sağlanması konuları ele alınmaktadır.

 

Rüzgar enerjisi bugün baş rol oynamakta olup, 2014 yılında 100 milyar dolarlık yatırım ile dünyada en hızlı büyüyen endüstriyel sektördür. Bu da rüzgar enerjisinin çevresel ve sosyal anlamdaki duyarlılığının yanı sıra maliyet rekabetini de beraberinde getirdiğini gösteriyor. Dünya pazarlarında artarak ilerlemekte olan Onshore rüzgar enerjisi, geleneksel enerji kaynaklarından şimdi çok daha ucuzdur.

 

Avrupa Rüzgar Enerjisi Birliği vekil CEO’su Malgosia BARTOSIK, Rüzgar enerjisinin, güvenli ve istikrarlı enerji kaynağı olması dolayısıyla büyük ölçekli fabrika, operasyon ve veri merkezlerinin enerji ihtiyacına çok uygun çözümler oluşturduğunu ifade etmektedir.

 

Bu ayın başlarında İsveçli mobilya devi IKEA’nın elde ettiği bir milyar € karlılığını güneş ve rüzgar enerjisi ile ilişkilendirerek açıkladığını belirten Bartosık, “BMW, General Motors, Nissan, Honda, CEMEX, Heineken, LEGO, IKEA, Facebook, Google, Amazon, Microsoft ve Apple gibi diğer dünya devi markalar da rüzgar enerjisini kullanarak, karlılıklarını artırmaktadırlar. İklim değişikliği, beklenenden çok daha hızla gerçekleşmektedir. Fakat bu aynı zamanda yenilenebilir enerjiye geçiş anlamına gelmektedir” dedi.

 

Küresel Rüzgar Enerjisi Konseyi Genel Sekreteri Steve SAWYER, ‘firmalar, teknolojik süreçler ve maliyetlerin düşüşü hakkında her geçen gün daha fazla farkındalığa sahip oluyorlar ve yatırım modelleri de hızla değişiyor’ dedi. Konu hakkındaki  görüşlerini  “IKEA gibi şirketler, diğer firmalar tarafından da takip edilebilecek,öncü niteliğinde çalışmalar yapan ve  fosil yakıtlara karşı duruş sergileyen örneklerdendir’’ cümlesi ile tamamladı.

 

 

İNGİLİZCESİ;

Businesses Turn to Wind Power

 

Global Wind Day is celebrated on 15 June

 

15 June, worldwide. As the global climate crisis deepens, and political attention to climate increases in the run up to the Paris Climate summit in December, on Global Wind Day we celebrate the fact that more and more companies are turning to clean, reliable and cost-effective wind energy to power their businesses. Global Wind Day is a worldwide event that occurs annually on 15 June. It is a day for discovering wind energy, its power and the possibilities it holds to reshape our energy systems, decarbonise our economies and boost jobs and growth.

Wind energy has become fully mainstream and is today one of the fastest growing industrial sectors in the world, attracting $100 billion in investment in 2014. This shows that wind power doesn’t only make sense environmentally and socially, but it is also cost-competitive. Onshore wind power is now cheaper than conventional energy sources in an expanding number of markets worldwide.

“Wind energy has become the favoured solution for large companies who need a reliable and consistent energy flow to power factories, operations and data centers”, said Malgosia Bartosik, Acting CEO of the European Wind Energy Association. Earlier this month Swedish furniture giant IKEA announced a €1 billion commitment to wind, solar and climate action. Other companies running their businesses increasingly on wind power include BMW, General Motors, Nissan, Honda, CEMEX, Heineken, LEGO, IKEA, Facebook, Google, Amazon, Microsoft and Apple.

“Climate change is happening faster than expected, but so is the transition to renewable energy. As businesses become increasingly aware of the progress in technology and falling costs we are seeing a rapid change in investment patterns” said Steve Sawyer, Secretary General of the Global Wind Energy Council. “Companies like IKEA pave the way for a fossil free future and give an important example for others to follow”, Sawyer concluded.

Genel

Alaçatı’nın gözdesi Viento Hotel “hijyen manifestosuyla” kapılarını açtı

Yayın tarihi:

-

Alaçatı’da Köy içinde huzur ve dinginliğin yanı sıra kaliteli ve konforlu tatil sunmayı amaçlayan Viento Hotel, tüm gerekli hijyen önlemlerini alarak 1 Haziran’da yaza merhaba dedi.

Viento Hotel, Turizm Bakanlığının sertifika programına ilk katılan otellerden biri oldu. Ayrıca, temizlik ve hijyen standartlarını en üst seviyeye çıkararak, Sağlıklı Turizm İşletmesi belgesini ve Gıda Güvenliği Yönetimi ISO 22000 HACCP belgesini de alarak yeni döneme hazırlandı.

Hijyenik bir konaklama

Misafir odalarında kullanılan Ozon makinesi, ULV dezenfeksiyon makinesi ve TSE ve CE sertifikalı hastane tipi dezenfektanlar ile hijyenik, tertemiz ve konforlu bir konaklama yapmanızı sağlıyor. Odalarda sterilize edilmiş tek kullanımlık Molton Brown buklet malzemeleri, 90 derecede yıkanmış ve tek tek poşetlenmiş tekstil ürünleri, özenle hazırlanmış hijyen kittlerinin yanı sıra dileyen misafirlerine tek kullanımlık tekstil ürünleri de sunuyor.

Misafirlerine yüksek hijyen standartlarının yanı sıra odalarındaki birinci kalite yataklar, lüks tekstil ürünleri, işlemeli havlu, geçmişin mirasını taşıyan özel dokuma perdeler, jakuzili, havuzlu bahçesi, gizli bahçesinde yapılan meşhur kahvaltısı, keyifli müziklerin eşlik ettiği Sota Kabuklu Deniz Ürünleri Restoranı ve barı ile bu yaz da tatilcilerin Alaçatı’daki buluşma noktası olmaya devam edecek.

Devamını oku

Genel

Güncel haberlerimiz Türkiye’nin en sevilen haber uygulaması Bundle’da

Yayın tarihi:

-

Moneta Medya Grubu, dijital dünyadaki görünürlüğünü artırmak için yeni bir adım daha attı ve bütün siteleriyle Bundle uygulamasındaki yerini aldı.

Dijital dünyadaki varlığıyla göz dolduran Moneta Medya Grubu, sektörel mikro web siteleriyle Bundle uygulamalarında yer alacağını duyurdu. Bundle, son dakika gelişmelerini ve en fazla sayıda haber ve içeriği okurlarıyla buluşturan, Türkiye’nin en sevilen haber uygulaması. Teknolojiden bilime, finanstan spor ve kültür sanata kadar geniş bir alanda en güncel haberleri dijital dünyadaki okuyuculara sunan Bundle uygulaması App Store ve Google Play’den indirilebiliyor.

App Store’dan indirmek için tıklayınız: https://apps.apple.com/tr/app/bundle-son-dakika-haber/id830521905?l=tr

Goggle Play’den indirmek için tıklayınız: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dwarfplanet.bundle

Türkiye’den ve dünyadan pek çok firmayla özel iş birlikleri içerisinde olan Moneta Medya Grubu, hem basılı hem de dijital alanda spesifik yayınlarla profesyonel dünyada iletişime katkı sunuyor. Hem Türkçe hem de İngilizce sitelerle global çapta sektör profesyonellerine hitap eden web siteleri, aynı zamanda sektör temsilcileri için bir açık kürsü vazifesi de görüyor. Firmalar ve yeni ürünler hakkında güncel haberlerin yer aldığı web siteleri, sektör profesyonellerinin kaleme aldığı yazı çalışmalarıyla eşsiz bir bilgi kaynağı konumunda.

Endüstriyel pazar iletişiminin dinamik öncüsü

Hem konvansiyonel medya hem de yeni medya anlayışını başarılı bir şekilde harmanlayarak sektörel ihtiyaçlara özel çözümler geliştirme konusunda uzmanlaşmış olan Moneta Medya Grubu; sürekli ölçülebilir, takip edilebilir ve hızlı aksiyon almaya dönük anlayışıyla yayıncılık, iletişim ve pazarlama alanında hizmet sunuyor. Şirket, geçtiğimiz yıl endüstriyel PR ve reklam yönetimi alanında dünyanın önde gelen kuruluşlarından olan Mepax ile partnerlik anlaşması imzaladı. “Endüstriyel Pazar İletişimi” sloganıyla “360© Pazar İletişimi” anlayışını geliştiren Moneta Medya Grubu; Mepax şirketiyle yaptığı partnerlik anlaşmasıyla hizmetlerini global düzey ve standartlara taşımıştı. Dünya nüfusunun yarısından fazlasının internete erişimi olduğu ve dijital pazarlamanın giderek önem kazandığı günümüz şartlarında; dijital dünya, gezegenin en uzak köşelerine dahi ulaşabilme imkânı tanıyor. Bu kapsamda Google News’ten sonra Bundle altyapısını da kullanmaya başlayan Moneta Medya Grubu, globalleşmek isteyen Türk firmaları için doğru kanalları ve iş birliklerini sağlamaya devam edecek.

Devamını oku

Bilgi Kaynakları

GWEC’ten çarpıcı Covid-19 raporu!

Yayın tarihi:

-

Küresel Rüzgar Enerjisi Konseyi (GWEC) tarafından hazırlanan rapor, Küresel Rüzgar Raporu 2019, en son piyasa verileri, ülke profilleri, trendler ve GWEC Piyasa analizleri yoluyla küresel rüzgar endüstrisine kapsamlı bir genel bakış sunar. Rüzgar enerjisi son 20 yılda hızla arttı ve dünya çapında temiz, uygun maliyetli bir enerji kaynağı haline geldi.

Önemli bulgular:
  • 2019’da küresel bazda 60.4 GW rüzgar enerjisi kapasitesi kuruldu, 2018’deki kurulumlara göre yüzde 19 artış ile rüzgâr için tarihinde en iyi ikinci yıl olma niteliği taşıyor.
  • Dünya genelinde rüzgâr enerjisi için toplam kapasite, 2018’e göre yüzde 10 artışla 651 GW’ın üzerinde gerçekleşti.
  • Çin ve ABD, 2019 yılında yeni kapasitenin yüzde 60’ından fazlasını oluşturarak, Dünya’nın en büyük kara rüzgâr pazarları olmaya devam ediyor.
  • Açık deniz rüzgarı, küresel rüzgar tesislerinin yönlendirilmesinde giderek daha önemli bir rol oynamaktadır ve sektör 2019’da 6,1 GW rekor kırarak yeni tesislerin yüzde 10’luk bir rekor payını oluşturmaktadır.
  • Rapor, rüzgâr enerjisi büyümesini daha da hızlandırmak için iki önemli araç tanımlamaktadır: Odak noktasını LCOE’den rüzgar ve yenilenebilir endüstrilerin uzun vadeli sürdürülebilirliğini destekleyen bina enerji pazarlarına kaydırmak; ve sektöre yeni fırsatlar açmak için hibridizasyon ve yeşil hidrojen gibi yeni teknolojik çözümlerin kullanılması.
  • 2020’nin rüzgar enerjisi için rekor bir yıl olması bekleniyordu. GWEC, 76 GW yeni kapasite öngörüyordu. Bununla birlikte, COVID-19’un rüzgar enerjisi kurulumları üzerindeki tam etkisi hala bilinmemektedir. GWEC, COVID-19’un küresel ekonomi ve enerji piyasaları üzerindeki potansiyel etkileri ışığında 2020-2024 tahminlerini gözden geçirecek ve 2020 ikinci çeyreğinde güncellenmiş bir piyasa görünümü yayınlayacaktır.

Rapora buradan ulaşabilirsiniz.

Devamını oku
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam

Trendler

Copyright © 2011-2018 Moneta Tanıtım Organizasyon Reklamcılık Yayıncılık Tic. Ltd. Şti. - Canan Business Küçükbakkalköy Mah. Kocasinan Cad. Selvili Sokak No:4 Kat:12 Daire:78 Ataşehir İstanbul - T:0850 885 05 01 - info@monetatanitim.com