Connect with us

Genel

Cattier: “Türkiye, Avrupa ve Orta Doğu’nun veri merkezi olmaya aday”

Yayın tarihi:

-

Enerji yönetiminde dünya çapında uzman Schneider Electric, geleneksel olarak Dubai’de düzenlediği ‘Power to the Cloud – Veri Merkezi Çözümleri Konferansı’nı bu yıl ilk kez İstanbul’a taşıdı. 500’ün üzerinde Bilgi Teknolojileri ve enerji sektörü profesyoneli, konferans için Hilton İstanbul Kongre ve Sergi Merkezi’nde buluştu.

“Türkiye’nin en büyük veri merkezi etkinliği” olarak gerçekleşen Power to the Cloud için Schneider Electric Veri Merkezlerinden Sorumlu Global Başkan Yardımcısı Paul-Francois Cattier de İstanbul’a geldi. Cattier, “BT sektörünün geçirdiği evrim, iş modeli değişimleri ve hızla artan internet kullanımı, dünyada veri merkezi sektöründe tam anlamıyla bir devrim yaratıyor. Türkiye de konumu itibariyle Avrupa ve Orta Doğu’nun veri merkezi olmaya aday” şeklinde konuştu.

Schneider Electric Türkiye Genel Müdürü Bora Tuncer ise “küreselleşmenin rekabetin boyutunu değiştirdiği günümüzde ve sürekli gelişen dijital dünyamızda, dünyaya, artık enerjiyi verimli kullandıran, inovatif çözümler barındıran bir bilişim teknolojisi gerektiğini gördük. Enerji yönetimindeki uzmanlığımızı, BT sektörüne de taşımak istedik. Potansiyeline inandığımız Türkiye’de, bu alanda 4 yılda 3 kat büyümeyi hedefliyoruz” dedi.
Schneider Electric’in her yıl Dubai’de gerçekleştirdiği geleneksel ‘Power to the Cloud-Veri Merkezi Konferansı, bu yıl bilişim ve enerji sektörünün nabzını İstanbul’da tuttu. Hilton İstanbul Kongre ve Sergi Merkezi’nde gerçekleşen konferansta 500’ün üzerinde profesyonel, bilişim sektöründeki son gelişmeleri tartışma ve kurulan stantlarda yerinde izleme fırsatı buldu.
Türkiye’nin en büyük veri merkezi etkinliği olarak gerçekleşen konferans için Schneider Electric bünyesindeki Veri Merkezi İşkolu Global Başkan Yardımcısı olarak görev yapan Paul-François Cattier de İstanbul’a geldi. Cattier, “ekonomilerin daha büyümesiyle birlikte sürdürülebilir akıllı şehirler ön plana çıkmaya başlıyor. Daha verimli ve etkili akıllı şehirler kurmanın yolu veri merkezlerinden geçiyor. Veri merkezlerinin etkin yönetilmesi ve işletilmesi önümüzdeki birkaç yıl içinde büyük önem kazanacak” dedi.
Veri merkezleri de enerjiyi verimli kullanan, çevreci ve inovatif çözümler istiyor.
Veri merkezi sektörünün arkasındaki itici güçlerin her yıl değişime uğradığına dikkat çeken Cattier, şöyle konuştu: “1995 yılında Veri Merkezleri daha çok güvenirlilik sağlamaları için tasarlanırken, 2005’te hem güvenilir, hem de verimli olmaları bekleniyordu. Şimdi ise Veri Merkezleri sadece güvenilir ve verimli değil; aynı zamanda çevresel değişimlere de hızlı bir şekilde adapte olacak şekilde esnek olmak zorunda. BT sektörünün geçirdiği evrim, iş modeli değişimleri ve hızla artan internet kullanımı, veri merkezi sektöründe tam anlamıyla bir devrim yaratıyor. Türkiye, stratejik konumu itibariyle Avrupa ve Orta Doğu’nun veri merkezi olmaya aday.”
Bilgi Teknolojileri alanında gerçekleşen büyüme ve kentleşmenin yanı sıra ekonomilerdeki sanayileşme ve dijitalleşmenin yüksek enerji tüketimine yol açtığını belirten Cattier, “artık akıllı, gerçek zamanlı veri ve bilgiler aracılığıyla bağlanmalı; entegre sistemlerle enerjiyi en iyi şekilde kullanmanın ve ulaştırmanın yolunu bulmalıyız. İşte biz Schneider Electric olarak, BT sektöründe insanları, noktaları ve araçları birbirlerine bağlamak konusunda önemli bir rol oynuyoruz” şeklinde konuştu.
Tuncer: “Enerjideki uzmanlığımızı BT sektörüne de taşıdık, 4 yılda 3 kat büyüyeceğiz.”
Schneider Electric Türkiye Genel Müdürü Bora Tuncer de küreselleşmenin rekabetin boyutunu değiştirdiği günümüzde ve sürekli gelişen dijital dünyada, artık enerjiyi verimli kullandıran, inovatif çözümler barındıran bir bilişim teknolojisi ihtiyacını tespit ettiklerini belirterek, “Enerji yönetimindeki uzmanlığımızı, BT sektörüne de taşımak istedik. Çözümlerimiz öncü teknoloji uzmanları tarafından tasarlanıyor, geliştiriliyor ve teslim ediliyor” dedi.
Türkiye ekonomisinin %4 civarında büyüdüğü 2013 yılında bilişim sektörünün %11,3 gibi yüksek bir büyüme kaydettiğini vurgulayan Tuncer, “Türkiye’nin gelişmekte olan bir ülke ve genç nüfusa sahip olması, ayrıca bu nüfusun teknolojiyle daha iç içe olması bilişim faaliyetleri açısından önemli bir potansiyel sunuyor. 2011 yılında 5 milyar dolar olan bilişim pazarının 2017’de 7,5 milyar dolara ulaşacağı öngörülüyor. Türkiye ayrıca stratejik konumu nedeniyle Avrupa ve Orta Doğu pazarında veri merkezi hizmetleri konusunda merkez olmaya aday. Schneider Electric olarak, gelişen, büyüyen Türkiye’nin bu konudaki ihtiyaçlarını şimdiden görüyoruz. Bu hedeflere katkı sağlamayı amaçlıyoruz” şeklinde konuştu.
“Sahip olduğumuz teknolojiler ile veri merkezi altyapısı yönetimi alanında, müşterilerimizin ihtiyaçlarına komple çözüm sunan önemli bir oyuncu haline geldik” diyen Bora Tuncer, 4 yıl içinde Türkiye’de bilişim sektöründe 3 kat büyümeyi hedeflediklerini kaydetti.
Gökler: “Türkiye potansiyelini harekete geçirirse bilişim teknolojileriyle kalkınabilir.”
Schneider Electric Bilgi Teknolojileri İş Biriminden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Filiz Gökler de teknolojinin baş döndürücü değişiminden Türkiye’nin payına düşeni aldığını vurgulayarak şöyle konuştu: “Teknoloji baş döndürücü bir hızla değişirken, her gün 2,3 milyar gigabyte seviyesinde veri üretilip paylaşılırken; yüzde 69’u 35 yaşın altında olan bir nüfusa sahip ve kritik coğrafik öneme sahip Türkiye’mizin bundan nasibini almaması düşünülemezdi. Ancak ülkemizde internet kullanımı ve veri trafiğine oranla alan olarak hala çok az veri merkezine sahibiz. Oysa uygun iklimi, kaliteli ve rekabetçi iş gücü maliyetleriyle Avrupa ve Amerika’ya oranla veri merkezi kurulumundaki avantajlarımız çok daha fazla. Türkiye bu potansiyeli hayata geçirirse bilişim teknolojileriyle kalkınmasını hızlandırabilir.”
Schneider Electric ve iş ortaklarından 1.500 metrekarelik alanda teknoloji şovu
Konferansta, Türkiye’den ve dünyadan önemli konuşmacılar, ‘ticari rekabet gücü üzerinde veri merkezlerinin itici gücü’, ‘veri merkezi dönüşümü’, ‘veri merkezlerinde soğutma enerjisi tüketiminin optimizasyonu’, ‘modüler veri merkezleri’ gibi başlıklar altında yenilikleri açıkladı. Konferans katılımcıları sektörde önde gelen pek çok firma, bayi ve son kullanıcılarla buluşma; küresel endüstri uzmanları, içerik ve son trendlerle tanışma imkanı buldular.
Schneider Electric ve partnerlerinin 1.500 m2lik alanda gerçekleştirdikleri ‘uçtan uca’ entegre çözümler tanıtımına büyük ilgi gösteren katılımcılar, ev-ofis uygulamaları, kritik güç, veri merkezleri ve servisler ekseninde tasarlanan sergi alanında en büyük ilgiyi 80 metrekarelik örnek Veri Merkezi’ne gösterdi. Ayrıca 24 stant alanı, çözüm sergi alanı ve instabooth da büyük ilgiyle karşılaştı.
Devamını oku
Reklam
Yorum Yap

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Genel

SÜT-D’den Dünya Temizlik Günü Çağrısı

Yayın tarihi:

-

Sürdürülebilir Üretim ve Tüketim Derneği, 19 Eylül Dünya Temizlik Günü’nde dijital yaşamı temizleme çağrısı yaparak, dijital karbon ayak izini düşürerek, enerji tüketiminin kesemize ve iklim değişimine maliyetini azaltmaya dikkat çekti.

 19 Eylül Dünya Temizlik Günü, daha temiz ve sağlıklı bir gezegen için atık toplanmasının, yaygın bilinç yaratılmasının hedeflendiği 180 ülkeyi birleştiren küresel sivil hareketlerin en büyüklerinden biridir. Bu yıl, pandemide riskleri en aza indirerek temizlik için “Haydi Yapalım, Dijital Atıkları Temizleyelim ve Doğayı Koruyalım” diyen Let’s Do It Dünya Vakfı’nın sivil eylemi başlattığını belirten İstanbul Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi ve Sürdürülebilir Üretim ve Tüketim Derneği (SÜT-D) Başkanı Prof. Dr. Filiz Karaosmanoğlu “SÜT-D olarak Let’s Do It Türkiye’nin dijital temizlik hareketine katılacağız ve yeşil gücümüzü ülkemizin dijital karbon ayak izini düşürmek için ortaya koyacağız dedi.

İstanbul Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi ve Sürdürülebilir Üretim ve Tüketim Derneği (SÜT-D) Başkanı Prof. Dr. Filiz Karaosmanoğlu

Gördüğümüz ve görmediğimiz atıklarımız mühim

Prof. Dr. Filiz Karaosmanoğlu “Evimizde, okulumuzda, işimizde, yolda, tarlada, ormanda, dağda, denizde, gölde, nehirde, yaşarken, uğraş verirken, gezip eğlenirken hep atığımız çıkar. Kâğıt, plastik, ahşap, cam, metal, atık bitkisel yağ, ömrünü tamamlamış madeni yağ, lastik, akü ve elektrikli-elektronik eşya (e-atık) gibi. Geri dönüştürülebilir atıklarımızı görürüz. Hepsinin ulusal servet olarak atık sektörümüzde işlenip katma değer kazanması için duyarlı yurttaş katkımız mühim. Bir de görmediğimiz dijital atıklarımız var. Teknoloji kullanırken bilgisayarımız, dizüstü bilgisayarımız, akıllı telefonumuz var. Bu harika sayısal dünyamızda, dijital evimizde bize özel dosya, fotoğraf, oyun, videolar, yedekleri, e-posta kutumuz, kullandığımız ve kullanmadığımız dosyalar ve uygulamalar var. Dijital eğitim var. Bize hizmet sunan kablolu-kablosuz erişim ağları, dijital veri merkezleri-sunucular, dijital telefon santralleri, e-alışveriş siteleri, e-bankacılık da var. Her yerde, çevrimiçi yaşamda dijital atığa neden oluyoruz” dedi.

Dijital Evimizde Karbon Ayak İzimizi Düşürerek Doğamızı, İklimimizi Koruyalım

Dijital evimizde, internet kullanırken ve cihazlarımızda elektrik tüketiyoruz. Bu tüketimle küresel sıcaklık artışına, iklim değişimine neden olan sera gazları salınıyor. Bir internet araması yaptığımızda, e-posta yolladığımızda bizler küçük bir elektrik tüketimiyle karbon ayak izi yapıyoruz. Ancak veri merkezleri, akıllı sunucular enerji yoğun hizmet sunarak yüksek elektrik tüketimi ile yüksek karbon ayak izi yapıyorlar diyen Prof. Karaosmanoğlu, “4,1 milyar insan, dünya nüfusunun %53,6’sı internet kullanıyor.Lancaster Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Mike Hazas’ın değerlendirmesine göre, küresel sera gazı salımlarının %3,7’sinden dijital yaşam sorumlu. Bu miktarın havayolu taşımacığı küresel sera gazı salımlarına eşit olduğunu belirten Dr. Hazas, sera gazı salımların 2025 yılında iki misli artacağını ön görüyor. Sonuç, çevrimiçi gezinmenin, çalışmanın, enerji tüketiminin kesemize akçeli, yüksek karbon ayak iziyle gezegenimize iklim değişimi bedeli yüksek demek. Dijital evimizi mutlaka temizlemek gerekli demek” bilgisini verdi.

Dijital Temizlik Hareketine Katılalım

Prof. Karaosmanoğlu dijital atıklarımızı silerek temizleme, e-posta kutularımızı ve dosyalarımızı düzenleme gereği vurgusu yaparak, depolama alanı, hız, zaman ve düzen kazanarak dijital evimizde, çevrimiçi başarılı olmak için Dijital Temizlik Hareketine Katılım çağrısı yaptı.

Devamını oku

Genel

Alaçatı’nın gözdesi Viento Hotel “hijyen manifestosuyla” kapılarını açtı

Yayın tarihi:

-

Alaçatı’da Köy içinde huzur ve dinginliğin yanı sıra kaliteli ve konforlu tatil sunmayı amaçlayan Viento Hotel, tüm gerekli hijyen önlemlerini alarak 1 Haziran’da yaza merhaba dedi.

Viento Hotel, Turizm Bakanlığının sertifika programına ilk katılan otellerden biri oldu. Ayrıca, temizlik ve hijyen standartlarını en üst seviyeye çıkararak, Sağlıklı Turizm İşletmesi belgesini ve Gıda Güvenliği Yönetimi ISO 22000 HACCP belgesini de alarak yeni döneme hazırlandı.

Hijyenik bir konaklama

Misafir odalarında kullanılan Ozon makinesi, ULV dezenfeksiyon makinesi ve TSE ve CE sertifikalı hastane tipi dezenfektanlar ile hijyenik, tertemiz ve konforlu bir konaklama yapmanızı sağlıyor. Odalarda sterilize edilmiş tek kullanımlık Molton Brown buklet malzemeleri, 90 derecede yıkanmış ve tek tek poşetlenmiş tekstil ürünleri, özenle hazırlanmış hijyen kittlerinin yanı sıra dileyen misafirlerine tek kullanımlık tekstil ürünleri de sunuyor.

Misafirlerine yüksek hijyen standartlarının yanı sıra odalarındaki birinci kalite yataklar, lüks tekstil ürünleri, işlemeli havlu, geçmişin mirasını taşıyan özel dokuma perdeler, jakuzili, havuzlu bahçesi, gizli bahçesinde yapılan meşhur kahvaltısı, keyifli müziklerin eşlik ettiği Sota Kabuklu Deniz Ürünleri Restoranı ve barı ile bu yaz da tatilcilerin Alaçatı’daki buluşma noktası olmaya devam edecek.

Devamını oku

Genel

Güncel haberlerimiz Türkiye’nin en sevilen haber uygulaması Bundle’da

Yayın tarihi:

-

Moneta Medya Grubu, dijital dünyadaki görünürlüğünü artırmak için yeni bir adım daha attı ve bütün siteleriyle Bundle uygulamasındaki yerini aldı.

Dijital dünyadaki varlığıyla göz dolduran Moneta Medya Grubu, sektörel mikro web siteleriyle Bundle uygulamalarında yer alacağını duyurdu. Bundle, son dakika gelişmelerini ve en fazla sayıda haber ve içeriği okurlarıyla buluşturan, Türkiye’nin en sevilen haber uygulaması. Teknolojiden bilime, finanstan spor ve kültür sanata kadar geniş bir alanda en güncel haberleri dijital dünyadaki okuyuculara sunan Bundle uygulaması App Store ve Google Play’den indirilebiliyor.

App Store’dan indirmek için tıklayınız: https://apps.apple.com/tr/app/bundle-son-dakika-haber/id830521905?l=tr

Goggle Play’den indirmek için tıklayınız: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dwarfplanet.bundle

Türkiye’den ve dünyadan pek çok firmayla özel iş birlikleri içerisinde olan Moneta Medya Grubu, hem basılı hem de dijital alanda spesifik yayınlarla profesyonel dünyada iletişime katkı sunuyor. Hem Türkçe hem de İngilizce sitelerle global çapta sektör profesyonellerine hitap eden web siteleri, aynı zamanda sektör temsilcileri için bir açık kürsü vazifesi de görüyor. Firmalar ve yeni ürünler hakkında güncel haberlerin yer aldığı web siteleri, sektör profesyonellerinin kaleme aldığı yazı çalışmalarıyla eşsiz bir bilgi kaynağı konumunda.

Endüstriyel pazar iletişiminin dinamik öncüsü

Hem konvansiyonel medya hem de yeni medya anlayışını başarılı bir şekilde harmanlayarak sektörel ihtiyaçlara özel çözümler geliştirme konusunda uzmanlaşmış olan Moneta Medya Grubu; sürekli ölçülebilir, takip edilebilir ve hızlı aksiyon almaya dönük anlayışıyla yayıncılık, iletişim ve pazarlama alanında hizmet sunuyor. Şirket, geçtiğimiz yıl endüstriyel PR ve reklam yönetimi alanında dünyanın önde gelen kuruluşlarından olan Mepax ile partnerlik anlaşması imzaladı. “Endüstriyel Pazar İletişimi” sloganıyla “360© Pazar İletişimi” anlayışını geliştiren Moneta Medya Grubu; Mepax şirketiyle yaptığı partnerlik anlaşmasıyla hizmetlerini global düzey ve standartlara taşımıştı. Dünya nüfusunun yarısından fazlasının internete erişimi olduğu ve dijital pazarlamanın giderek önem kazandığı günümüz şartlarında; dijital dünya, gezegenin en uzak köşelerine dahi ulaşabilme imkânı tanıyor. Bu kapsamda Google News’ten sonra Bundle altyapısını da kullanmaya başlayan Moneta Medya Grubu, globalleşmek isteyen Türk firmaları için doğru kanalları ve iş birliklerini sağlamaya devam edecek.

Devamını oku
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam

Trendler

Copyright © 2011-2018 Moneta Tanıtım Organizasyon Reklamcılık Yayıncılık Tic. Ltd. Şti. - Canan Business Küçükbakkalköy Mah. Kocasinan Cad. Selvili Sokak No:4 Kat:12 Daire:78 Ataşehir İstanbul - T:0850 885 05 01 - info@monetatanitim.com