Maers, offshore gemi şarjı için Stilltstrom’u devreye alıyor

Yayın tarihi:

-

Maersk Supply Service, atıl emisyonların ortadan kaldırılıp denizcilik sektörünün karbondan arındırılmasını desteklemek için açık deniz gemi şarj girişimi Stillstrom’a start veriyor. Ørsted ile birlikte Stillstrom, bu yıl içinde kurulması planlanan bir offshore santralinde gemiler için dünyanın ilk tam ölçekli gemi offshore şarj istasyonunu hayata geçirecek.

Firma, limanlarda, merkezlerde ve offshore enerji operasyonlarındaki gemilere açık denizde şarj çözümleri sunacak. Danca’da “sessiz güç” anlamına gelen “Stillstrom”, tam ölçekli ürün lansmanı offshore şarjında ​​ilk piyasaya sürülecek olan ve boşta kalan gemilerin temiz elektrikten güç almasını sağlayan erken aşama bir teknoloji ürünü niteliğini taşıyor.

Atıl durumdaki gemiler için offshore şarjı, gemi sahiplerinin şarj şamandırasına güvenli bir şekilde demirlenirken, fosil yakıtları elektrikle değiştirmelerine izin verdiğinden, denizcilik endüstrisinin karbondan arındırılmasını kolaylaştırmak için kritik öneme sahiptir.

İlk tam ölçekli şarj şamandırası, firmanın daha önce açıklandığı gibi 2022’nin üçüncü çeyreğinde açık deniz rüzgar lideri Ørsted ile gösterilecek. Güç şamandırası, Ørsted’in Servis Operasyon Gemileri’nden (SOV) birine gece boyunca güç sağlayacak ve böylece Ørsted’in iklim-nötr hedefini destekleyecek. Ørsted, şarj şamandırasının şebeke entegrasyonundan sorumlu olacak. Ørsted, açık deniz rüzgar sektöründe bu karbon azaltıcı yeniliğin potansiyel alımını en üst düzeye çıkarmak için şamandıranın açık deniz rüzgar varlığına entegrasyonunun tasarımı sırasında üretilen her türlü fikri mülkiyetini kamuya açık hale getirmeyi amaçlıyor.

Şarj şamandırası, SOV boyutunda bir pil veya hibrit elektrikli tekneyi şarj etmek için yeterince büyük. Aynı çözüm, daha büyük gemilere güç sağlamak için ölçeklendirilecek, uyarlanacak ve her boyuttaki geminin boşta dururken motorlarının kapatılmasını sağlayacak. Fosil bazlı yakıtları yeşil elektrikle değiştirerek, şamandıra kullanımdayken neredeyse tüm emisyonlar ve gürültü kirliliği ortadan kaldırılır.

Maersk Supply Service CEO’su Steen S. Karstensen, “Stillstrom, yarının enerji zorluklarını çözme taahhüdümüzün bir parçasıdır. Bu okyanus temiz teknoloji alanına erken bir aşamada yatırım yaparak, denizciliğin yeşile geçişe öncülük etmesine katkı sunabiliriz. Stillstrom, Maersk Supply Service bünyesinde geliştirildi ve denizaşırı şarj çözümleri sunmaya odaklanacak bir girişim için zamanlama doğru” dedi.

Maersk Tedarik Hizmetinde Girişim Programı Yöneticisi Sebastian Klasterer ise, “Stillstrom’daki vizyonumuz, gemilerin açıkta boşta olduklarında temiz enerjiden şarj olmalarını sağlayacak altyapıyı sağlayarak denizde karbonsuzlaştırmayı mümkün kılmaktır. Misyon, ticari kullanıma sunulduktan sonraki beş yıl içinde 5,5 milyon ton CO2’yi ve ayrıca partikül maddeyi, NOx’i ve SOx’i ortadan kaldırmaktır” açıklamasında bulundu.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Trendler

Exit mobile version