Genel

Global şirketler rüzgar enerjisine dönüyor

Yayın tarihi:

-

Avrupa Rüzgar Enerjisi Birliği vekil CEO’su Malgosia BARTOSIK: “Bu ayın başlarında İsveçli mobilya devi IKEA’nın elde ettiği bir milyar € karlılığını güneş ve rüzgar enerjisi ile ilişkilendirerek açıkladığını belirten Bartosık, “BMW, General Motors, Nissan, Honda, CEMEX, Heineken, LEGO, IKEA, Facebook, Google, Amazon, Microsoft ve Apple gibi diğer dünya devi markalar da rüzgar enerjisini kullanarak, karlılıklarını artırmaktadırlar. İklim değişikliği, beklenenden çok daha hızla gerçekleşmektedir. Fakat bu aynı zamanda yenilenebilir enerjiye geçiş anlamına gelmektedir” dedi.

Küresel iklim krizi derinleşirken, siyasi anlamda dikkatleri üzerine toplamış olan İklim Zirvesi’nin Aralık 2015’de Paris’de gerçekleştirilmesi planlanırken, 15 Haziran Dünya Rüzgar Günü’nü  temiz, güvenilir ve  düşük maliyetli enerjiye dönüş yapan çok sayıda şirket ile birlikte kutlamaya hazırlanmaktayız.

 

Dünya Rüzgar Günü, her yıl 15 Haziran’da dünya çapında çeşitli organizasyonlar ile kutlanmaktadır.

 

Dünya Rüzgar Günü’nde, rüzgar enerjisinin enerji sistemlerimizi yeniden şekillendirmesi, rüzgarın gücü ve sağladığı imkanlar, ekonomimizi karbon gazından arındırıp iş hacminin büyümesinin sağlanması konuları ele alınmaktadır.

 

Rüzgar enerjisi bugün baş rol oynamakta olup, 2014 yılında 100 milyar dolarlık yatırım ile dünyada en hızlı büyüyen endüstriyel sektördür. Bu da rüzgar enerjisinin çevresel ve sosyal anlamdaki duyarlılığının yanı sıra maliyet rekabetini de beraberinde getirdiğini gösteriyor. Dünya pazarlarında artarak ilerlemekte olan Onshore rüzgar enerjisi, geleneksel enerji kaynaklarından şimdi çok daha ucuzdur.

 

Avrupa Rüzgar Enerjisi Birliği vekil CEO’su Malgosia BARTOSIK, Rüzgar enerjisinin, güvenli ve istikrarlı enerji kaynağı olması dolayısıyla büyük ölçekli fabrika, operasyon ve veri merkezlerinin enerji ihtiyacına çok uygun çözümler oluşturduğunu ifade etmektedir.

 

Bu ayın başlarında İsveçli mobilya devi IKEA’nın elde ettiği bir milyar € karlılığını güneş ve rüzgar enerjisi ile ilişkilendirerek açıkladığını belirten Bartosık, “BMW, General Motors, Nissan, Honda, CEMEX, Heineken, LEGO, IKEA, Facebook, Google, Amazon, Microsoft ve Apple gibi diğer dünya devi markalar da rüzgar enerjisini kullanarak, karlılıklarını artırmaktadırlar. İklim değişikliği, beklenenden çok daha hızla gerçekleşmektedir. Fakat bu aynı zamanda yenilenebilir enerjiye geçiş anlamına gelmektedir” dedi.

 

Küresel Rüzgar Enerjisi Konseyi Genel Sekreteri Steve SAWYER, ‘firmalar, teknolojik süreçler ve maliyetlerin düşüşü hakkında her geçen gün daha fazla farkındalığa sahip oluyorlar ve yatırım modelleri de hızla değişiyor’ dedi. Konu hakkındaki  görüşlerini  “IKEA gibi şirketler, diğer firmalar tarafından da takip edilebilecek,öncü niteliğinde çalışmalar yapan ve  fosil yakıtlara karşı duruş sergileyen örneklerdendir’’ cümlesi ile tamamladı.

 

 

İNGİLİZCESİ;

Businesses Turn to Wind Power

 

Global Wind Day is celebrated on 15 June

 

15 June, worldwide. As the global climate crisis deepens, and political attention to climate increases in the run up to the Paris Climate summit in December, on Global Wind Day we celebrate the fact that more and more companies are turning to clean, reliable and cost-effective wind energy to power their businesses. Global Wind Day is a worldwide event that occurs annually on 15 June. It is a day for discovering wind energy, its power and the possibilities it holds to reshape our energy systems, decarbonise our economies and boost jobs and growth.

Wind energy has become fully mainstream and is today one of the fastest growing industrial sectors in the world, attracting $100 billion in investment in 2014. This shows that wind power doesn’t only make sense environmentally and socially, but it is also cost-competitive. Onshore wind power is now cheaper than conventional energy sources in an expanding number of markets worldwide.

“Wind energy has become the favoured solution for large companies who need a reliable and consistent energy flow to power factories, operations and data centers”, said Malgosia Bartosik, Acting CEO of the European Wind Energy Association. Earlier this month Swedish furniture giant IKEA announced a €1 billion commitment to wind, solar and climate action. Other companies running their businesses increasingly on wind power include BMW, General Motors, Nissan, Honda, CEMEX, Heineken, LEGO, IKEA, Facebook, Google, Amazon, Microsoft and Apple.

“Climate change is happening faster than expected, but so is the transition to renewable energy. As businesses become increasingly aware of the progress in technology and falling costs we are seeing a rapid change in investment patterns” said Steve Sawyer, Secretary General of the Global Wind Energy Council. “Companies like IKEA pave the way for a fossil free future and give an important example for others to follow”, Sawyer concluded.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Trendler

Exit mobile version