Liebherr, mobil ve güçlü 700 tonluk yeni LR 1700-1.0 vincini piyasaya sürüyor

Yayın tarihi:

-

İş makineleri üretiminin küresel ölçekteki lider markalarından İsviçre merkezli Liebherr, 700 tonluk yeni LR 1700-1.0 vincini piyasaya sürüyor. Liebherr’in yeniliklerini piyasaya getiren LR 1700-1.0, mobil ve güçlü yapısıyla 600 ve 750 ton aralığında yeni bir standart belirliyor.

Liebherr, 12 yılın ve üretilen 200 ünitenin ardından başarılı LR 1600/2 paletli vincinin geleceğini piyasaya sürüyor. LR 1600/2 vincinin geleceği olan LR 1700-1.0’ın, orta vadede LR 1750/2 vincinin de yerini alması bekleniyor. Maksimum 700 ton kaldırma kapasiteli LR 1700-1.0’ın tasarımı, 600 tonluk önceki ürünü temel alıyor ve benzer boyutlara sahip. Yeni vinç birçok açıdan LR 1750/2’nin performansını da aşıyor. Yeni vincin ilk modelleri 2021’in ortalarında piyasaya sürüldü ve son LR 1600/2 üniteleriyle aynı zamanda teslim edildi. LR 1750/2’nin teslimatları da yaklaşık 20 yıllık üretimin ardından sona ereceğinden, güçlü LR 1700-1.0 da 800 tonluk LR 1800-1.0’ın altındaki yerini alacak. Yeni LR 1700-1.0 vinci; 600 ton sınıfı paletli vinçleri, ekonomik 750 ton sınıfı kafes vinçlerin performansıyla birleştiriyor ve Liebherr’in son birkaç yıldaki paletli vinç yeniliklerinin tümünü kapsıyor.

Mükemmel hareket kabiliyeti ve kompakt boyutlar

Liebherr, LR 1600/2 boyutlarına dayanarak yeni LR 1700-1.0 temel makinesini tamamen yeniden tasarladı. Ürün, 8.7 metre palet genişliği ile öncekinden biraz daha büyükken, paletli taşıyıcıların uzunluğu 11.35 metreye ulaştı. LR 1700-1.0 özelliklerinde, seçenek olarak hızlı bağlantı da mevcut. Bu, döner platformun (SA çerçevesi ve vinçler olmadan) taşıma ağırlığının, düşük maliyetli ağır nakliyede 45 ton sınırının oldukça altına, yaklaşık 42 tona düşürülebileceği anlamına geliyor. Bu özellik, 2 metrelik palet pedleri ve 4’lü tahriki ile sadece 43 ton ağırlığındaki paletli taşıyıcılar için de geçerli ve yeni 700 tonluk vincin düşük maliyetle taşınmasını güvence altına alıyor.

Çeşitli bileşenlerin büyüklüğü, ekonomik hareketlilik için bir başka önemli kriteri meydana getiriyor. LR 1700-1.0 burada da en üst düzeyde performans sunuyor: Pivot bölümü de dahil olmak üzere ana makine için tüm taşıma birimlerinin genişliği 3 metreden fazla değil. Yalnızca ana gövdedeki güçlü H kafes bölümleri 3,5 metre ile daha fazla genişliğe sahip; ancak bunlar, nakliye araçlarının sayısını azaltmak için daha küçük bölümler halinde taşınabilir. Liebherr, 3 metreden fazla büyüklüklerin taşımacılıkta sorun çıkardığı ülkelerdeki müşterileri için ayrıca LR 1700-1.0 gövdesini üçer metre genişliğinde kafes bölümleriyle tedarik edebiliyor.

Sanayide ve rüzgar enerjisinde yüksek performans

Yeni 700 tonluk vincin yüksek performansı, yüzde 10 ila 15 arasında daha fazla kaldırma kapasitesi sağlayan yeni ana makineye dayanıyor. Ayrıca, ana gövdenin altındaki 3,5 metrelik H kafes bölümleri, tüm sistemin yanal stabilitesini önemli ölçüde iyileştiriyor. Bu, yeni LR 1700-1.0’ın tipik sanayi işleri ve rüzgar enerjisi için kafes vinçlerde 600 ila 750 ton sınıfında yeni kriter haline geldiği anlamına geliyor. Bom, 102 metrede ana bom ve 96 metrede bir orsa jib olmak üzere 198 metreye kadar yükseltilebilir. Bu kafes bölümleri, vincin 162 metreye kadar uzunlukta tamamen ana bom modunda kullanılmasını sağlar. Rüzgar türbinlerini kurarken LR 1700-1.0, ek H bölümleri kullanılarak maksimum 165 metrelik ana bom uzunluğuna ulaşabilir. 15 metre uzunluğa kadar sabit bir ayak takılabilir. Bu alandaki yeni vincin kaldırma kapasiteleri, SX sistemli LR 1750/2 ile aynı seviyeye ulaşır. Aşınmanın en aza inmesi özellikle rüzgar santrallerinde, paletli yürüyüş dişlisini hareket ettirmede giderek daha önemli hale geliyor. Bu nedenle Liebherr mühendisleri, paletli taşıyıcılar için yapısal çelik yapıyı daha sağlam hale getirdi ve silindirlerin boyutunu artırdı. Dişlide 4 kat tahrik standart hale geldi. LR 1700-1.0’a güç sağlamak için 400 kW / 544 bhp geliştiren Liebherr 6 silindirli dizel motor kullanılıyor. Motor, yeni aşama V emisyon mevzuatını karşılıyor ve ayrıca Avrupa dışındaki ülkelerde geçerli olan düzenlemelere, örneğin ABD için Tier 4 veya düşük düzenlemelere sahip ülkeler için aşama IIIA’ya uyacak şekilde yapılandırılabiliyor.

Modüler balast römorklu en son vinç sistemi

V-frame ve VarioTray, LR 1800-1.0 ve LR 11000 paletli vinçlerde değerlerini fazlasıyla kanıtladı. Bu yenilikçi sistemler, LR 1700-1.0’da da kullanıldı. Gerektiğinde hızlı ve kolay bir şekilde sökülebilen balast paleti bu sistemler, balast levhalarının yorucu istiflenmesi ve istifinin kaldırılması ihtiyacını ortadan kaldırıyor. V-çerçeve balast sistemi, LR 1700-1.0’ın balast yarıçapının 13 ile 21 metre arasında kademesiz olarak ayarlanmasını sağlayan hidrolik olarak ayarlanabilen katlanır bir şasidir. Bu nedenle, büyük yarıçaplar için artık rijit bir balast kılavuz sistemi gerekli değildir.

Balast treylerleri söz konusu olduğunda Liebherr’in başka bir yeniliği daha var: Yeni modüler “M-Wagon” balast treyleri sadece LR 1700-1.0 ile değil, aynı zamanda LR 1800-1.0 ve LR 11000 paletli vinçlerle de kullanıma uygun. Balast treylerleri genellikle çok az kullanıldığı için ciddi bir tasarruf sağlıyor. LICCON2 kontrol sistemi, dönme, çekme ve paralel hareketler için hassas kontrolden sorumludur. Ayrıca LR 1700-1.0 için genişletilmiş kurulum ve montaj izleme olanağı sağlar.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Trendler

Exit mobile version