Connect with us

Taşıyıcı Sistemler

Mühendislik, ağır kaldırma ve taşımacılık hizmetleriyle rüzgarın destekçisi Bakı Vinç

Yayın tarihi:

-

Güven, kalite ve üstün hizmet anlayışıyla 25 yılı aşkın bir süredir yenilenebilir enerji, nükleer enerji, petrokimya, inşaat, denizcilik, demir-çelik ve ağır sanayi sektörlerine hizmet veren Bakı Vinç, sunduğu mühendislik, ağır kaldırma ve taşımacılık çözümleriyle yenilenebilir enerji başta olmak üzere birçok sektöre güç katıyor.

Büyümenin olduğu her yerde enerjiye, güce, ham maddeye, altyapıya ihtiyaç vardır. Bu ihtiyaçların karşılanmasına yardımcı olmak ise başlı başına bir dünyadır.  Kendisini bu dünyanın merkezine konumlayan Bakı Vinç, 25 yılı aşkın bir süredir müşterilerinin üretim kapasitelerini ve altyapılarını mümkün olan en güvenli ve en verimli şekilde büyütebilmeleri ve sürdürebilmeleri için ağır parçaları kaldırır, taşır ve kurar. Uzman kadrosu ve yılların deneyimiyle mühendislik, ağır kaldırma ve taşımacılık hizmetlerinin standartlarını sürekli yükselten Bakı Vinç, yaratıcı mühendislik, dikkatli planlama ve güvenli uygulama faaliyetleriyle, müşterilerinin üretkenliğini artırıyor ve süreklilik ihtiyaçlarına önemli ölçüde değer katıyor. Mühendislikle tasarlanmış ağır kaldırma ve taşıma hizmetleriyle birçok sektörün ihtiyacı olan çözümleri sunan Bakı Vinç’in geniş makine parkında; Terex AC 500-2 SSL, Grove GMK 6400, Grove GMK 6300L, Grove GMK 6300, Grove GMK 5250L, Grove GMK 5220, Liebherr LTM 1200/1, Grove GMK 5100, Grove GMK 4080, Bronto Skylift 90, Faymonville 8-AXLE, Man-Tga 18430 4X2 Folklift GMK FD 30 yer alıyor.

Rüzgar enerjisinin çözüm ortağı

Sunduğu hizmetlerle uzun bir süredir rüzgar enerjisinin ayrılmaz bir çözüm ortağı olan Bakı Vinç, Türkiye genelinde elverişli bir konumda bulunan vinçleriyle kullanımı en üst düzeye çıkaran ve mobilizasyonu en aza indiren verimli ve uygun maliyetli çözümler sunuyor. Herhangi bir majör ve minör operasyonu üstlenecek bilgi, tecrübe, küresel ve yerel varlığı bulunan firma, gerektiğinde benzersiz şekilde tasarlanan çözümler de sunuyor.

Türkiye'nin alanında en özel yayınlara sahip medya grubu MONETA'nın sektörel dergi ve portallarının yönetimine katkıda bulunmaktayım. MONETA bünyesinde yeni nesil yayıncılık anlayışıyla içerik yönetimini geliştirmeye devam ediyoruz.

Taşıyıcı Sistemler

Rüzgar türbini servis platformları artık Türkiye’de üretiliyor

Yayın tarihi:

-

Yazar

 

Değerli Rüzgar Enerjisi Dergisi okurları, bu sayımızda sizler için Avrasya Rüzgar Genel Müdürü O. Buğra AKBIYIK Bey ile sektöre yönelik gelişmeleri değerlendirdiğimiz önemli bir röportaj gerçekleştirdik. Keyifle okumanızı dileriz.

 

Bizlere firmanızdan ,verdiğiniz hizmet ve ürünlerden biraz bahsedebilir misiniz?

Firmamız Avrasya Rüzgar öncelikle rüzgar Türbin kanat imalatı ve kanat bakımları için kurulmuş bir şirkettir. Sektörde 15 yıllık bir tecrübeye sahip olan firmamız MILRES projesi kapsamında alt yüklenici olarak 500 kW’lık kanatların imalatını gerçekleştirmiş ve 2010 yılından bu yana Nordex, Suzlon, Gamesa gibi türbin üreticilerinin kanat kontrol, bakım ve tamirat ihtiyaçlarını karşılamaktadır. Müşterilerimizden gelen talepleri daha kaliteli ve daha hızlı gerçekleştirmek amacı ile Türkiye’de Rüzgar Servis platformlarına (Geçici Askılı Platform) ilk yatırım yapan firmayız. Hali hazırda 3 adet Megawatt sınıfı kanat servis platformu, 1 adet kule servis platformu, 2 adet genel maksat platformu olmak üzere toplamda 6 adet platformla rüzgar enerjisi sektöründe müşterilerimize hizmet vermekteyiz.

Bu platformlar sizin kendi üretiminiz platformlar mıdır?

Platformları Alman ASMUS GmbH firmasından dış tedarik yolu ile temin ettik ve yolumuza bu şekilde başladık. Ürünlerin güvenilirliğini ve kalitesini saha uygulamalarında görme şansımız oldu. Buna istinaden müşterilerden gelen talepler neticesinde ASMUS firması ile birlikte 2016 başında AS-Lift ortaklığını kurup platformların Türkiye’de üretilmesi kararını aldık. Patentli bir ürün olan platformlarımız CE belgesine sahip ve ilk ihracatımızı 6 adet olmak üzere bu Eylül ayı içerisinde Almanya’ya gerçekleştirdik. Şu anda Latin Amerika pazarı için 2 adet platformun imalatına devam ediyoruz. Yine kendi ihtiyacımız olan platformları üretim planımıza alıp imalatlarını gerçekleştireceğiz.

Platformlar geleneksel iple erişim tekniklerine göre ne gibi avantajlar sunuyorlar?

Özellikle kanat veya kule tamiratlarında müşterilerin beklentisi tamiratların en kısa sürede bitirilmesi oluyor aynı zamanda da bu kısa sürede işin istenilen vasıflarda bitirilmesi gerekiyor. Platform ile çalışan ekipler ayaklarının üzerinde çalıştıklarından ve tamirat veya bakımda kullanacakları teknik malzemeleri de rahatlıkla yanlarında yukarı çıkarttıklarından tamirat ve bakımlar iple erişime göre %60 daha kısa sürede ve daha yüksek kalite ile sonuçlanıyor.

Platform kanadı 360 derece sardığından ve istenildiği takdirde yukarı ve aşağı hareket edebildiğinden tamir yapılacak bölgeye ulaşım için zaman kaybedilmiyor.  Bunun yanı sıra bazı tamiratları iple erişim ile yapmak taşınabilecek teknik malzeme ağır veya tamirat büyük olduğu anlarda mümkün olmuyordu. Bir örnek vermek gerekir ise platform kullanarak 3-4 metrekarelik bir arızalı bölge vakum teknikleri kullanılarak çok kısa bir sürede tamamlanabiliyor. Platformun olmadığı durumlarda böyle büyük bir tamirat yapılacağı zaman kanadın yere inmesi gerekiyordu. Bu da uzun süreli ve yüksek maliyetli bir durum oluşturmaktaydı.

Yukarıya çıkartabildiğiniz faydalı yük ne kadar ve hangi rüzgar hızlarına kadar çalışılabiliyorsunuz?

Tasarımsal olarak limitimiz 300 kg. bu da azami 80 kg’lık 3 teknisyen + 60 kg tamir malzemesi ve ekipmanı anlamına geliyor. Yine Tasarımsal rüzgar hızı limitimiz 12 m/s . Ancak daha güvenli ve rahat çalışma şartları sağlamak için 10 m/s’nin üzerinde fazla kalmamaya çalışıyoruz.

Platform malzemesi olarak çoğunlukla Alüminyum kullanıldığını görüyoruz, avantajları nelerdir?

Ana avantajı tabi ki hafif olması ancak çok önemli bir unsur da korozyon sorunu yaşamamamız. Kullanılan profiller Türkiye’de üretilmeyen ölçülerde olduğu için yerli üreticiler ile birlikte bir çalışma gerçekleştirdik ve tüm profilleri Türkiye’de imal edilebilir hale getirmeyi başardık.

Platform ile çalışmada bir gün nasıl geçiyor?

Öncelikle çalışmadan önce platformun ve ekibin gerekli tüm doküman ve sertifikaları çalışma yapılacak firmalar ile paylaşılıyor. Müşteri onayına istinaden sahaya veya türbine intikal ediliyor. Bakım veya tamir olacak kanat saat 6 pozisyonuna getirilip Rotor kilitleniyor. Nasel içerisinde güvenli bağlantı noktalarına kullanılacak kaldırma halatlarının bağlantısı yapılıyor. Bir platformda 2 kaldırma , 2 emniyet hattı olmak üzere toplam 4 adet çelik halat kullanılıyor. Platform halatlara bağlanarak çalışmaya hazır hale getiriliyor. Tüm bu işlem 1-1,5 saat içerisinde tamamlanıyor. Ekip, bir kanatta çalışmayı bitirdiğinde sistemi türbinden ayırmadan sadece aşağıya iniyor, yeni kanat çevrilip rotor kilidi yapılıyor ve 10-15 dakika içerisinde 2.kanatta çalışma yapabiliyoruz. Çalışma bitiminde platform yere indirilip naseldeki halatlar sökülüyor ve türbin tekrar devreye alınıyor.

Müşterilerinize başka ne gibi hizmetler sunabiliyorsunuz?

Servis platformlarını istenildiği takdirde müşterilerimize kiralayabiliyoruz. Platform kullanımına dair eğitimler verebiliyoruz. Bunun yanı sıra Kule içi ekipman kontrolü ve bakımı işlerimizde önemli bir yer tutuyor. Kule içi servis asansörlerinin, düşüş durdurucu sistemlerin ve nasel vinçlerinin periyodik bakımlarını yapabiliyoruz. Eğitim Birimimiz GWO onaylı olup, GWO Temel Güvenlik Eğitimi, Yüksekte Çalışma Eğitimleri verebiliyoruz. 

Devamını oku

Trendler